Vraag

IP camera verbinden met Experiabox V10 zonder Wifi

• 27 oktober 2017
  • 50 reacties
  • 1809 keer bekeken

Mijn Sinji IP camera is onmogelijk zonder wifi te benaderen. Ik heb een DHCP-binding gemaakt, port forwarding gedaan, volgens mij ook met de juiste ip-adressen, het lukt gewoonweg niet.

Verleden jaar exact hetzelfde probleem, maar toen met jullie hulp is het gelukt. In de tussentijd echter (noodgedwongen) van Experiabox gewisseld, sindsdien heeft de camera het wel gedaan maar opeens was het gebeurt. Het alles al gereset (modem + camera), geen resultaat. Overigens, met Wifi werkt ie dus feilloos, het lijkt echter wel alsof er geen poorten door de experiabox worden opengezet. Kan het aan de V10 liggen?

50 reacties

Reputatie 7
Nee, dit ligt echt niet aan de V10.
Gebruik je dan wel het juiste IP adres? Het IP adres van de camera voor de wifi verbinding zal immers vast een andere zijn dan die voor de vaste verbinding via een netwerkkabel.
Wat is het IP adres van de camera als deze via wifi verbonden is?
Wat is het IP adres van de camera als deze met een netwerkkabel aangesloten is?
Heb je DHCP bindings gemaakt voor die aansluitingen?
Ip adres van de camera met wifi: 172.16.10.1
camera heeft geen netwerkkabel.
hopelijk kun je wat met deze foto's?
192.168.2.151 heb ik overigens zelf " bedacht", ik weet niet of dat de bedoeling is
Reputatie 7
Badge +30
Waar haal je dat IP-adres vandaan? (die 172.16.10.1)
Robin, van de camera, gevonden via Fing
Reputatie 7
Hoe komt jouw camera aan het IP adres 172.16.10.1?
Deze zou in de 192.168.2.x reeks van de Experia Box moeten liggen.
Is jouw camera soms verbonden met het wifi gast account van de V10?
Fing
Is jouw camera soms verbonden met het wifi gast account van de V10?

Ik weet niet precies wat je bedoelt, ik wil met alle liefde iets anders invullen, overigens Wjb, vorig jaar had dezelfde camera een ander IP adres, en dan inderdaad in de range die je net beschreef, maar ja, Fing geeft dit IP adres aan.
Reputatie 7
Badge +30
Ooh, deze camera zend een WiFi netwerk uit?
Reputatie 7
Kan je ook een fototje plaatsen van het stickertje op de camera zelf waar het MAC adres op staat.
geen stickertje, wel in de instellingen van de camera
Voor de goede orde, binnenhuis (via de wifi) doet de camera het uitstekend, maar ik heb 'm nodig als ik buiten huis ben....en hij HEEFT het dus wel gedaan...
Is jouw camera soms verbonden met het wifi gast account van de V10

Ik heb de gastaccount uitgeschakeld in de experiabox, dus dat lijkt me niet?
Maar ik begrijp dat jullie je twijfels hebben over het IP-adres van de camera (172.16.10.1)? Ik zie nu trouwens dat mijn iPhone volgens Fing een IP-adres heeft van 172.16.10.2 (was volgens mij altijd een ander IP-adres).
Reputatie 7
Dan ben je zeker met de wifi van jouw camera verbonden in plaats van de Experia Box.
Wjb, dat zou heel goed kunnen, ik snap niet hoe maar oké. Ik heb nogal wat screenshots geplaatst hier, heb je enig idee waarom en en ander fout gaat?
Reputatie 7
Jouw camera zou via wifi verbonden moeten worden met de Experia Box om deze vanaf Internet te kunnen benaderen.
Dat lijkt momenteel niet het geval te zijn.
De camera zendt eeen eigen wifi uit waarmee jouw telefoon nu verbonden is.
Staat er ergens in een handleiding iets over het aansluiten van die camera op een router?
Nee er is nauwelijks een handleiding, je hoeft alleen de WiFi knop op de camera in te drukken en dan maakt ie automatisch verbinding met mijn WiFi, hetgeen dus ook gebeurt. Hoewel, automatisch, als ik die knop indruk krijg ik bij mijn “modem- overzicht” de naam “Dog”. Dan voer je de meegestuurde inlog code in, en dan heb je inderdaad verbinding gemaakt met “Dog”. Vervolgens pakt (bv) mijn telefoon automatisch weer mijn eigen WiFi signaal.
Nee er is nauwelijks een handleiding, je hoeft alleen de WiFi knop op de camera in te drukken en dan maakt ie automatisch verbinding met mijn WiFi, hetgeen dus ook gebeurt. Hoewel, automatisch, als ik die knop indruk krijg ik bij mijn “modem- overzicht” de naam “Dog”. Dan voer je de meegestuurde inlog code in, en dan heb je inderdaad verbinding gemaakt met “Dog”. Vervolgens pakt (bv) mijn telefoon automatisch weer mijn eigen WiFi signaal. en is die “Dog” ook nooit weer te zien
Overigens, als de camera uit is blijft via Fing het IP-adres van mijn telefoon 172.16.10.2, maar als ik in het modem kijk staat daar als IP-adres van mijn telefoon het meer normale IP-adres.
Reputatie 7
Toch had jij lang geleden jouw camera weten aan te sluiten op jouw V9, zie dit bericht.
Let op de naam van het wifi netwerk in het screenshot, dat was jouw V9. Dan moet het dus mogelijk zijn om jouw camera nu op de V10 aan te sluiten.
Ja het moét ook mogelijk zijn....overigens is “Snuf” mijn eigen WiFi netwerk....wat dát betreft lijkt het mij hetzelfde vergeleken met het screenshot van vorig jaar. Daarom snap ik er ook niks van, heb uiteraard hetzelfde gedaan als destijds met de V9, camera is hetzelfde (alleen WEL een ander IP-adres, dus daar zal het probleem liggen?) heb gister alles gereset, zowel de experiabox als de cam... ga dat nog wel eens proberen.

Reputatie 7
Is Snuf de naam van het wifi netwerk van de Experia Box?
klopt
Reputatie 7
Wat is dan het IP adres dat in de DHCP cliënt list op de Experia Box getoond wordt bij het MAC adres van jouw camera? (Status -> Geavanceerd -> DHCP)
Plaats ook eens een screenshot van de DHCP instellingen behorende bij jouw Gast Wifi account.
Met de kanttekening dat ik 192.168.2.151 zelf aangemaakt heb (die is immers blanco), 172.16.10.01 accepteert ie daar niet (als dat al goed zou moeten zijn). Alleen bij Port forwarding heb ik 172.16.10.01 ingevuld.

In de app van de camera heb ik ook als netwerk " Snuf" in moeten vullen met het wachtwoord van de experiabox....dus dat is ook zoals het hoort.

Reageer