Vraag

IP camera verbinden met Experiabox V10 zonder Wifi

• 27 oktober 2017
  • 50 reacties
  • 1911 keer bekeken

Toon eerste bericht

50 reacties

Reputatie 7
En heb je de camera ook terug kunnen vinden in de DHCP cliënt list?

Op de screenshot zie ik snuf als SSID (naam) van jouw gast wifi account. Is de SSID van jouw gewone wifi ook Snuf?

PS. Je hebt het gast wifi account nu nog uit staan, maar als je deze ooit aan gaat zetten, zorg er dan voor dat de SSID (naam) afwijkt van je normale wifi en ook een ander wachtwoord heeft.
Klopt, ik had Snuf daar vandaag ook aangemaakt, vraag me niet waarom, uiteindelijk probeer je maar wat....☹

Maar de SSID van mijn gewone WiFi is idd Snuf
Reputatie 7
En heb je jouw camera terug kunnen vinden in de DHCP cliënt list?
192.168.2.254 werkt momenteel niet bij mij, zodra ik er weer in kan laat ik het je weten
Reputatie 7
Gebruik eens een bekabeld aangesloten PC om dat te controleren.
Heb geen DHCP cliënt list? Wel dit.....
Reputatie 7
Die heb je wel.
Status -> Geavanceerd -> helemaal naar rechts scrollen met het pijltje rechtsboven -> DHCP.
Dat had ik nooit gezien, dat pijltje....
Maar staat er idd (geen hostnaam, maar wel het MAC nummer)
Reputatie 7
Jouw camera zit dus inderdaad op 192.168.2.151.
Ik snap nog steeds niet waar die 172.16.10.x adressen vandaan komen.
Wel zie ik dat je blijkbaar het gast wifi account aan hebt staan of aan hebt gehad.
Zorg dat bij het gast wifi account een andere SSID gebruikt wordt zoals bijvoorbeeld "Snuf-Gast" en dat daar ook een ander wachtwoord ingesteld staat.
Laat het gast wifi account uit staan en start de Experia Box opnieuw op. (Instellingen -> Herstart)
Wat is het IP adres van jouw telefoon nu?
Wjb, dat zal ik morgen proberen, thnx so far. Ik hou je op de hoogte!
Reputatie 6
Hallo @PaulVis,

Heb je - toeval bestaat niet - toevallig je telefoon via 4G verbonden - buiten bereik van de WiFi van je EB V10 - met het internet en tegelijkertijd de "Persoonlijke Hotspot" (172.30.x.x) op je telefoon aanstaan, terwijl je het knopje WiFi indrukt voor het maken van een WiFi verbinding? 🤔

EDIT: Ik zit ook even mee te puzzelen, maar wat bedoel je nu precies met het aansluiten van je camera op een V10 "zonder WiFi" als je ook schrijft:

Ip adres van de camera met wifi: 172.16.10.1
camera heeft geen netwerkkabel.

EDIT2: Wellicht kun je onderstaande link ook even bekijken?

Andersom is ook mogelijk. Uw netwerk is bijvoorbeeld 192.168.2.xx en de ipcamera zit ergens op 192.168.1.xx.

Dit laatste komt voor bij KPN Experia routers.

U kunt de ip reeks die wordt weggegeven in de router aanpassen.. Hierin moet u onder andere IP adres en subnetmaks instellen.
Mogelijk moet u ook uw DHCP instellingen veranderen.
Houd er rekening mee dat apparaten in uw netwerk ook een eigen IP adres hebben.
U zou op deze manier de camera kunnen vinden
en het IP adres kunnen veranderen of de camera
op DHCP zetten om uw IP camera werkend te krijgen.

IP-camera werkend krijgen op de mac.

U kunt op de Mac uw ip camera makkelijker vinden, door Bonjour te gebruiken.

Let op! Goedkopere, veelal chinese IP camera’s ondersteunen helaas vaak geen Mac

“Bonjour” geeft apparaten weer op uw Mac.

Het is ook goed mogelijk dat u de ip camera niet kunt vinden omdat hij is ingesteld op een ip adres die niet binnen de range van ip nummers valt die uw router afgeeft.
Gebruik dan dit Mac tooltje.

note: Let wel even op ivm jouw eigen instellingen voor "Allow apps downloaded from" voor jouw macOS!

Wel eerst uitpakken en dan installeren. Het tooltje vindt uw camera en dan kunt u de IP camera een ip nummer geven die binnen uw netwerk valt.

Link naar de website!

Succes!
Laat het gast wifi account uit staan en start de Experia Box opnieuw op. (Instellingen -> Herstart) Wat is het IP adres van jouw telefoon nu?

IP adres via Fing (heb Fing alleen op mijn iPhone geïnstalleerd) 172.16.10.2
IP adres in het modem van de iPhone: 192.168.2.X

Dus eigenlijk alles nog hetzelfde.
@ Berend de Meyer:

Persoonlijke hotspot heb ik nooit aan (gehad), staat nu ook gewoon uit. Toevallig had ik de link die je noemt al eens bekeken, zo juist geïnstalleerd en bekeken maar ten eerste is het voor mij een vrij onduidelijke tool en ten tweede vindt ie geen enkele device (dus ook geen IP cam). " het tooltje vindt uw camera" .....nou niet bij mij.
Reputatie 7
Kan je dan nog een keer de DHCP cliënt list hier posten?
Bij deze

Reputatie 7
Ik zie een vier Apple apparaten.
192.168.2.4
192.168.2.6
192.168.2.7
192.168.2.8
Is één daarvan jouw iPhone?
Ja dat denk ik....3 iPhones en een iPad zijn verbonden met onze modem. Hoewel, 2 iPads denk ik
Reputatie 7
Dat je dat denkt is niet voldoende, ik wil weten welke van de vier het apparaat is waarop je fing gebruikt.
Dat is de 2.4
Reputatie 7
Dat moet je met fing op dat apparaat dus het 192.168.2.x kunnen scannen, klopt dat?
Klopt, als je deze bedoelde tenminste

Reputatie 6
@ Berend de Meyer:

Persoonlijke hotspot heb ik nooit aan (gehad), staat nu ook gewoon uit. Toevallig had ik de link die je noemt al eens bekeken, zo juist geïnstalleerd en bekeken maar ten eerste is het voor mij een vrij onduidelijke tool en ten tweede vindt ie geen enkele device (dus ook geen IP cam). " het tooltje vindt uw camera" .....nou niet bij mij.

Bedankt voor je feedback @PaulVis! In ieder geval het proberen waard, ja toch?

Heb een fijne dag! 😎
Reputatie 7
Ik bedoel niet de diensten scan maar de apparaten scan.

Daar hoort jouw iPhone op 192.168.2.4 dan ook tussen te staan.

Hoi Paul,

Heb je DHCP uitgevinkt en zelf een ip adres ingevoerd, normaal zoekt de camera een vrij ip adres daar moet je een poort aan toe kennen.
Ik heb verschillende cams hangen en deden het op de V9 en doen het ook op de V10.
Alleen het moet iets anders in het modem ingesteld worden.

Reageer