Beantwoord

IP-camera verbinden met KPN Box 12

  • 23 November 2022
  • 9 reacties
  • 899 keer bekeken

Maar hoe schakel je het uit en dan weer aan 

 

Admin: afgesplitst van oud topic.

icon

Beste antwoord door GeSp 24 November 2022, 15:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Tommysihv 

 

Dat was ten tijde van het topic waarop je reageerde de beste methode.
Nu is er de functie “Extra WiFi” waarmee je een apart 2.4GHz WiFi netwerk kan instellen, daarmee kan je dan je IP-camera of andere apparaten die alleen 2.4GHz ondersteunen verbinden.

 

Zie dit kennisbank artikel hoe je dat instelt:

 

Ik heb bovenstaande stappen gevolgd maar als ik dan met de 2.4ghz verbinding van extra wifi verbind krijg ik de melding verbonden zonder internet. En inderdaad met geen mogelijkheid krijg ik daar verbinding/wifi/internet. Dus ik kan alsnog mn camera/deurbel en lampjes niet verbinden.. help! Ik ben echt een leek hierin en de extra wifi aanzetten was al een overwinning maar nu dat het dus niet werkt weet ik het echt even niet meer...

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Alicia2905 

 

Je kan proberen of het helpt om in de Box 12 bij tabblad Settings de Wireless Mode van de 2.4GHz op 802.11b+g+n te zetten, daarmee staat de Box 12 voor 2.4GHz op WiFi 5 i.p.v. WiFi 6, wellicht kunnen je camera/deurbel daarna wel weer verbinden. Die instelling heeft ook effect op de Extra Wifi.

 

 

Dit werkt helaas niet, op de extrawifi is geen internetverbinding. En op de normale wifi blijft de wifi6 staan.

Koppelen van mijn apparaten lukt dus nog niet.

Ik heb wel sinds vandaag een nieuw ipadres kan het hier mee te maken hebben? 

Reputatie 7
Badge +18

De 5GHz zal i.d.d. WiFi 6 blijven aangeven, de 2.4GHz zou daarna op WiFi 5 moeten staan.

Als je die camera/deurbel via een app moet verbinden moet je even je telefoon ook met de extra WiFi verbinden en daarna die camere/deurbel instellen.

Als dat eenmaal gebeurd is kan je de telefoon weer met de normale WiFi verbinden.

 

Een wijziging van het IP adres heeft geen invloed op de WiFi.

Hallo @GeSp als je de 5.0-band wijzigt in A/N/AC en op apply klikt heb je wifi5.

CC: @Alicia2905 

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @JanD 

Ja weet ik maar waarom zou je dat hier doen, alleen de 2.4GHz camera/deurbel heeft een probleem.

Als de 5GHz apparaten geen probleem met WiFi 6 hebben dan kan je dat gewoon aan laten staan.

Ik heb vanmorgen dik een uur gebeld met de klantenservice en uiteindelijk via instellingen de wifi6 uitgezet. Maar raad eens; ik kan mijn apparatuur nog steeds niet verbinden. Gooi mij maar weg nu...

Heb met mijn cam dit ook allemaal geprobeerd maar geen verbinding, krijg  niks aangesloten.

 

Wim