Beantwoord

IP camera via wifi aansluiten

• 20 december 2018
  • 3 reacties
  • 258 keer bekeken

Recent heb ik Experiabox V10a ontvangen en aangesloten. Alles werkt tot nu toe perfekt.
Bij mijn vorige Box (V9) had ik een IP camera via wifi aangesloten. Daarmee kon ik via mijn smartphone live in de woonkamer kijken. Nu heb ik van alles al geprobeerd om deze camera aan te sluiten op mijn V10a, maar het is mij tot op heden nog niet gelukt.
Bekabeld lukt wel, maar dan is de cam alleen via een intern IP-adres bereikbaar, en niet extern.
Wie heeft er tips voor mij?
Op de site van KPN zelf kan ik hierover niets terugvinden, ook niet bij de FAQ.
Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Marcia_ 24 december 2018, 15:28

Ha Jan, onder 'NAT' kan je bij Port mapping klikken op 'add rule'. Daar kan je private (interne) en public (externe) poorten toevoegen en wijzigen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Ha Jan, welkom! Je kunt in dit topic over de V10 lezen hoe portforwarding werkt. Dat heb je nodig om je IP camera op afstand te kunnen bedienen. Het kan een beetje anders uitgelegd worden in de V10a, maar het principe werkt hetzelfde. Mocht je er niet uitkomen, is er misschien iemand hier die je er verder mee kan helpen 🙂
Hallo Marcia

De V10a is geheel engelstalig en is een ander merk dan de V10.
De handleiding van de V10 komt niet overeen met de indeling etc van de V10a.
De menustructuur van de V10a is compleet anders, er staat nergens een mogelijkheid voor portforwarding.
Belangrijkste vraag is: waar kan ik de interne poort en de externe poort vinden?
Hopelijk kan iemand mij verder helpen. Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet
Jan Dekkers
Reputatie 7
Badge +28
Ha Jan, onder 'NAT' kan je bij Port mapping klikken op 'add rule'. Daar kan je private (interne) en public (externe) poorten toevoegen en wijzigen.

Reageer