Beantwoord

IP Camera Wanscam HW0046 geeft geen beeld

• 3 maart 2018
  • 27 reacties
  • 840 keer bekeken

Nadat KPN bij de nieuwe Experia box heeft geplaatst krijg ik mij Ip camera, een Wanscan HW0046 aan de gang.
Internet werkt prima! heb ook een IP adres van deze Experia box
De camera geeft wel aan dat de live-feed goed is, maar geeft geen beeld

Admin: titel aangepast zodat je bericht beter is te vinden + topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door Jacques Sl 12 maart 2018, 17:47

Bedankt voor jullie bijdrage en antwoorden. Heb daar in ieder geval ook een hoop van geleerd.
Net nog even met een andere Browser (Fire fox) gedraaid, ook geen resultaat,
Heb zelf het idee dat de huidige software voor deze camera 'te oud'is en niet met Windows 10 kan omgaan.
Zoals gezegd heb veel van jullie geleerd, nogmaals mijn dank hiervoor.
Ga in de loop van de tijd eea nog eens beijken

MvrGr, Jacques
Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoi Jacques Sl. Welkom op het forum.
Staat er in de handleiding misschien nog iets over bepaalde poorten die open moeten? Gebruik je de software die bij het apparaat zit? (in de browser kan het zijn dat je bepaalde rechten mist om een stream te kijken, bijvoorbeeld).
Ik kan hier geen volledige ondersteuning op geven maar ik probeer je alvast in de goede richting te wijzen. Wie weet zijn er nog andere forumleden die nuttige tips hebben.
Reputatie 7
Badge +30
Kan je aangeven wat je nu precies probeert? Heb je een app ofzo? Een website? Wat vul je daar in?

Robin
Hallo Robin( en Erwin,.)
Ff geen tijd gehad om te reageren. Mijn excuses hiervoor
Wat feitelijk is veranderd na de aansluiting naar KPN is het IP adres .
Mijn camera werkte verder prima met de instellingen die ik graag aan u doorgeef en mijn mij (oude IP adres Netgear modem
Feitelijk is alleen mijn nieuwe IP adres anders
Het nieuwe Ip adres (heb ik via KPN gekregen is: 192.168.2.254 (is dus van de Experia box)
Poortnr van Web 80 (standaard ook 80
Protocal: Proprietary (H 264)
Poortnr van RTSP :554 (standaard 554)
Verder lees ik dat de status van de camera OK is ( met het nieuwe ip adres en de Wifi aan
en verder dat de camera is ingeschakeld

Bij de geavanceerde modus zie staat bij Thuis(wifi) net werk de code de Experia box: H369A9083EO (aangesloten)
en nog een kanaal nr, 1 (ook standaard)
Meer info heb ik niet.
Ik hoop dat u hier iets mee kan.

Met vriendelijke groet,
Jacques

NB: Heb de camera ook als een paar keer gereset
Reputatie 7
Badge +30
Je zegt dat het voorheen wel werkte. Dan ben ik erg benieuwd welk IP en welke instellingen je toen gebruikte.

Verder, het IP van de Experiabox is al enkele versies 192.168.2.254

Robin
Een van de Ip nrs waarop dat werkte was: 88.159.141.96. maar ook 88.159.152.242 en nog een paar
Dit betekende natuurlijk dat mijn camera op dat moment niet werkte natuurlijk.
Als dit aan de hand was kon ik via My Ip adres het nieuw nr zien, invullen, camera resetten en klaar zogezgd
Bij OBN had je geen vast IP adres maar een variabel . ( dit wijzigde soms, wat ik weet als gevolg van een stroom uitval)

Jacques
Reputatie 7
Badge +30
Ja oke, maar dan zoek je iets heel anders.

Heb je de camera al met de Experiabox verbonden (bedraad/WiFi)?

Zo ja, weet je het IP-adres van de camera? Heb je die op een of andere manier vast gezet? Of heb je hier nog niets mee gedaan?

Robin
Neen, de camera is draadloos.
Ik weet geen IP adres vd camera. Geen idee of er iets vast gezet is oid, maar er is ook niet mee meegedaan is
Reputatie 7
Badge +30
Je zei: "De camera geeft wel aan dat de live-feed goed is". Op welke wijze geeft de camera dit aan?

Ik neem aan dat je via http://192.168.2.254/ al ingelogd hebt in de Experiabox.
Kan je via Status - Geavanceerd - Pijltje rechts - DHCP de DHCP tabel openen. Kan je in die tabel de camera vinden? Zo ja, onthoud het IP en MAC adres.

Robin
heb dit gevonden:
Huidige Uplink Ethernet
WAN IP adres xxxx
RG IP adres 192.168.2.254
WiFi aan/uit Aan
Public WiFi aan/uit Aan
SSID naam xx
WiFi beveiligingssleutel xx
Apparaat informatie
Model H369A
Serienummer ZTEEG8GHBB05986
Hardware versie V1.00
Software versie V1.01.00T03.4
Boot loader versie V1.0.00
xDSL PHY versie A2pvbH042w.d26o
MAC adres xxx

admin: ip gegevens verwijderd. privacy
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Dat is de "Basic" statuspagina. Als het goed is kan je daar links op Geavanceerd drukken en kan je daarna via het pijltje rechts naar het tabblad DHCP.

Robin
DHCP toegewezen adres
Hostnaam MAC adres IP adres Poort Resterende lease

admin: mac adressen verwijderd ivm privacy
Reputatie 7
Badge +30
Volgensmij is de IP Camera helemaal niet gekoppeld (klopt dat?) en het lijkt me verstandig om dat eerst te doen. Ik weet niet of je de handleiding er bij hebt, maar waarschijnlijk geeft die wel aan hoe het koppelen moet.

Robin
Beste Robin,
Eigenlijk geen idee. Maar zou goed kunnen. Nu je het zo zegt, kan ik me daar wel iets bij voorstellen in die zin, dat de eerste keer dat ik de camera gebruikte, moest ik deze ook eerst aanmelden .
Ik ga dat uitzoeken een dezer dagen.
Zodra ik resultaat heb laat ik dat natuurlijk even weten.
Voorlopig mijn hartelijke dank voor je zeer gewaardeerde hulp!
Jacques
Dag Robin,
Heb vandaag een poging gedaan de IP camera aan de Wifi te koppelen
Van Wanscan de laatstse search tool software gedownload, Die op mijn Wanscan CD rom stond is/was blijkbaar verouderd.
Kreeg toen het eerste scherm van Wanscan zoals ook in de handleiding staat.
De link 192.168.2.1:80 met daarachter camera gegevens de: WXH-063800-CDDBF en nog wat info.
(zie afbeelding)
Deze link moet je dan aanklikken, krijg dan een nieuw (inlog) scherm die met Grbn: admin en Pw: admin
moet vullen en dat lukt niet helaas.
Hoop dat je nog een zet in de goede richting kan geven.
Groet, Jacques
Reputatie 7
Badge +30
De Camera is dan in iedergeval gekoppeld, maar vermoedelijk heb je eerder het wachtwoord al gewijzigd. Kan dat kloppen?
Goeie vraag, maar mijn inschatting is van niet. Je bent 'blij'dat ding dan werkt en kijk dan meestal niet terug
Meestal als ik zoiets wijzig dan noteer ik dat.
Als ik dat gewijzigd zou hebben, wordt het lastig daar achter te komen.
Ga het nogmaals proberen..... overigens heb ik al gedaan omdat ik een notitie op de omslag van de CD rom geschreven had, weet alleen niet waarom en waarvoor.
Ha, zie net in het boekje staan (zoek naar een notitie) dat als je je paswoord vergeten bent dat je de camera kan resetten.
Ga ik doen
Hou je op de hoogte
Het wachtwoord resetten is goed gegaan.
Blijkbaar dus toch gewijzigd.
Na dubbelklik op het adres drukken verschijnt na inloggen een lay-out vlgs beschrijving met 3 mogelijkheden. de middelste geeft wel (klein)beeld bv op mijn computer .
Op de bovenste zou de camera op de computer al beeld moeten geven, maar helaas.
Het invullen van de wireless gegeven gaat prima, checken en dan bevestigen.
Netwerk kabel er af . Camera op z'n plaats gezet spanning weer erop, maar geen beeld.
Bij een tweede op derde poging werd stond er een Ip cam erbij (Onvif) .Die gaf wel beeld.
Maar kon deze niet goed bedienen met de toetsen, daar het eigenlijk niet de goeie camera was.
Geen idee wat er nu nog fout kan gaan
Geef aan 404 niet gevonden als een van de bv voorkeuze toetsen indruk.
Uit voorzorg ook de camera app opnieuw geïnstalleerd
Reputatie 7
Badge +30
Sorry, maar om heel eerlijk te zijn snap ik niets van wat je aan het doen bent.

Wordt de camera nu wel genoemd in dat programmatje?
ja die wordt die wordt genoemd, zie bijgaande (foto-file)
Als je die link activeert kom je in een inlog veld.
zie 2e plaatje (pnt 3)
Dan zou je beeld moeten hebben zie pnt 4
En dat krijg ik niet
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ah. Duidelijk! Heb je andere browsers geprobeerd?
Welke browser gebruik je? Heb je daar extensies zoals adblock in?

Robin
Chrome. Heb gezien wel dat die daar niet genoemd wordt
Neen (nog) niet
Reputatie 7
Badge +18
Ik vrees dat ik je hier, vanuit KPN geen ondersteuning bij kan geven. Mocht je toch het idee hebben dat het modem een rol speelt dan zal ik je daar uiteraard bij ondersteunen. Ik heb wel het vermoeden dat dit niet de oorzaak is van jouw issue. Ik zou het eerder zoeken in het lokale netwerk en/of de security instellingen van je browser/besturingssysteem. Uiteraard sta ik open voor argumenten. 🙂
Bedankt voor jullie bijdrage en antwoorden. Heb daar in ieder geval ook een hoop van geleerd.
Net nog even met een andere Browser (Fire fox) gedraaid, ook geen resultaat,
Heb zelf het idee dat de huidige software voor deze camera 'te oud'is en niet met Windows 10 kan omgaan.
Zoals gezegd heb veel van jullie geleerd, nogmaals mijn dank hiervoor.
Ga in de loop van de tijd eea nog eens beijken

MvrGr, Jacques
Reputatie 7
Badge +18
Fijn om te horen, Jacques! Wie weet is er nog iets te proberen met de compatibiliteits instellingen van windows 10. (je laat windows zich gedragen als XP of Windows 7 of een andere eerdere versie). Ik hoop in ieder geval dat je nog een oplossing vind! 🙂

Reageer