Beantwoord

IP camera werkt niet op 5Ghz op experiabox v10

  • 10 May 2020
  • 7 reacties
  • 1092 keer bekeken

Sinds een week glasvezel geïnstalleerd, vanaf dat moment doet mijn IP camera het niet meer, blijft offline en meldt dat het geen 5 Ghz ondersteund. een nieuwe Focam camera aangeschaft. Tijdens het installeren krijg ik de melding dat ook de Focam camera 5 GHz niet ondersteund. bij de installatie hulp op de Focam site staat zelfs Let op! Recentere modems van providers met Experiaboxes hebben AP isolatie aanstaan, gelieve dit even uit te zetten wanneer u de camera toevoegt in de app. Ik heb dit niet kunnen vinden, door KPN wordt deze actie niet ondersteund. Nu heb ik onder wifi/geavanceerd/5Ghz uitgezet. daarna liet de camera zich installeren. Wat zijn de gevolgen van het uitzetten van 5Ghz, ik merk er nog niets van voor zover ik kan zien. De oude camera blijft offline en krijg ik niet aan de praat.

 

Vast dank voor de hulp

icon

Beste antwoord door wjb 11 May 2020, 19:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7

Tijdens het installeren krijg ik de melding dat ook de Focam camera 5 GHz niet ondersteund.

Veel IP camera's werken alleen maar op 2.4GHz omdat dat snel genoeg is voor de taak die ze hebben en de reikwijdte van 2.4GHz beter is en de verbinding daardoor veelal ook stabieler is.

Zelf heb ik ook twee Foscam camera's die allebei op 2.4GHz aangesloten zijn.

Welke type Foscam camera heb je nieuw aangeschaft?

En wat is het merk en type van die oude camera?

 

bij de installatie hulp op de Focam site staat zelfs Let op! Recentere modems van providers met Experiaboxes hebben AP isolatie aanstaan, gelieve dit even uit te zetten wanneer u de camera toevoegt in de app.

Maar de Experia Boxen hebben helemaal geen STA of AP isolatie.

@ReneRoelf 

kunt u de camera's bedraad aan sluiten dat is het beste

zo heb ik mijn axis en Hikvision camera,s allemaal bedraad aangesloten

en een paar via poe hierdoor werkt de voeding via de utp kabel van de (poe) switch

 

Ha WJB, dank voor je reactie, mijn nieuwe camera is Focam FI9816P, en die doet het inmiddels draadloos. de andere is een merkloze, staat verder helemaal niets op, heeft het ruim een jaar gedaan tot ik het glasvezelkastje aansloot. mijn vervolgvraag is wat de consequenties zijn van het feit dat ik 5Ghz uitgezet heb, als ik 5Ghz weer aanzet zal de camera het waarschijnlijk niet meer doen. 

V.w.b. de opmerking over AP-isolatie, zie https://www.ipcam-shop.nl/fi9816p-w.html#product_tabs_foscaminstallatiehulp

Reputatie 7
Badge +24

V.w.b. de opmerking over AP-isolatie, zie https://www.ipcam-shop.nl/fi9816p-w.html#product_tabs_foscaminstallatiehulp

Is gewoon bullshit...

Reputatie 7

V.w.b. de opmerking over AP-isolatie, zie https://www.ipcam-shop.nl/fi9816p-w.html#product_tabs_foscaminstallatiehulp

Dat is pure onzin wat daar vermeld wordt.

 

mijn vervolgvraag is wat de consequenties zijn van het feit dat ik 5Ghz uitgezet heb, als ik 5Ghz weer aanzet zal de camera het waarschijnlijk niet meer doen. 

Je maakt nu dus alleen gebruik van de langzamere 2.4GHz wifi.

Het beste kan je 5GHz wifi gewoon weer aan zetten, de camera zou het gewoon moeten blijven doen.

Heb inderdaad 5GHz weer aangezet en alles blijft werken. Dank voor je hulp.

 

Ik Ben zelf in bezit van experiabox v10 waarbij alles goed werkte, zoals ipcamera’s en diverse andere applicaties, deze werkten alle bij een bandbreedte van 2,4 GHz.

Bij het aanschaffen en installeren van de super WiFi ( 2 st schotels) die een bandbreedte hebben van 5 GHz, na het installeren werkte mijn ipcamera’s en mijn thermostaat (tone) niet meer, allen geen internetverbinding meer.

De oorzaak is dat de WiFi wordt uitgezet in de router ( experiabox), want deze super WiFi schotels nemen deze taak over, maar hebben wel een bandbreedte van 5Ghz, en dat is het probleem.

De oplossing was,  ga naar je experiabox door 192.168.2.254 in de zoekbalk te zetten, log in met een te maken account.
Maak  vervolgens een netwerk- geast aan en zet 2,4 GHz WiFi aan! Daarna  ga je ipcamera’s inloggen op de gaest-account van 2,4 GHz en het werkt weer.

veel succes