Beantwoord

IP Range Experia V12 en IPCAM

  • 10 July 2020
  • 12 reacties
  • 1350 keer bekeken

Sinds vandaag KPN klant en de Experia box v12 in gebruik genomen. Mijn IP Cam is bedraad aangesloten (heeft geen WIFI) en heeft standaard een ip adres: 192.168.1.108 Mijn Experia hanteert een reeks van 192.168.2.xxx nu kan ik mijn camera op geen enkele manier benaderen en krijg de DHCP reeks op de box niet gewijzigd naar 192.168.1.xxx wat zou hier een oplossing voor kunnen zijn?

icon

Beste antwoord door Mike Selecta 13 July 2020, 18:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hallo @Mike Selecta , de camera resetten,dan pakt deze een ip uit de ip reeks van KPN.

Het modem heet geen experiabox v12.

 

Hallo @Mike Selecta , de camera resetten,dan pakt deze een ip uit de ip reeks van KPN.

Het modem heet geen experiabox v12.

 

Camera heb ik al meerdere malen gereset maar deze staat vanaf fabriek op static ip en niet DHCP als ik me niet vergis. Het gaat om een Dahua IPC camera. Dan ben ik benieuwd hoe het modem heet, dan weet ik dat voor een volgende keer.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u al eens op de KPN Box 12 ingelogd? Ziet u de camera niet bij de aangesloten apparaten?

Hoe weet u dat de camera 192.168.1.108 heeft? Staat dat in de handleiding? 

Heeft u al eens op de KPN Box 12 ingelogd? Ziet u de camera niet bij de aangesloten apparaten?

Hoe weet u dat de camera 192.168.1.108 heeft? Staat dat in de handleiding? 

Als ik op het modem inlog zie ik de camera niet terug.Enige manier om hem te zien is via een config tool van de camera daar geeft ie als ip adres aan 192.168.1.108 verder dan dat geraak ik niet want via de tool kan ik ook niet inloggen op de camera om wijzigingen aan te brengen en evt IP op DHCP of een statisch adres binnen de range van mijn modem. De camera werkt overigens wel want het IR lampje brand.

Hallo @Mike Selecta , in de regel kun je de camera ook rechtstreeks met een kabel op de pc aansluiten en dan de instellingen aanpassen, zie daarvoor de handleiding van de camera.

 

Hallo @Mike Selecta , in de regel kun je de camera ook rechtstreeks met een kabel op de pc aansluiten en dan de instellingen aanpassen, zie daarvoor de handleiding van de camera.

 

Hmm dam ga ik even iemand zoeken met een laptop met lan aansluiting heb zelf MacBook pro en deze heeft dat niet. Wellicht dat rechtstreeks aansluiten iets oplevert. Heb al de kabel gewisseld om een slechte kabel uit te sluiten. Heb de camera ook via mijn tp link deco verbonden maar wat k zie os dat de camera even zichtbaar is krijg namelijk een melding dat er een nieuw apparaat in het netwerk is. Maar de camera is ook meteen weer offline en niet zichtbaar of benaderbaar.

Reputatie 7
Badge +24

Raar hoor, een camera die niet gewoon via dhcp werkt.

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @Mike Selecta , in de regel kun je de camera ook rechtstreeks met een kabel op de pc aansluiten en dan de instellingen aanpassen, zie daarvoor de handleiding van de camera.

Hmm dam ga ik even iemand zoeken met een laptop met lan aansluiting heb zelf MacBook pro en deze heeft dat niet. Wellicht dat rechtstreeks aansluiten iets oplevert.

In principe hoeft dit niet. Het zou ook gewoon zo moeten werken. Je moet je eigen pc een vast ip geven in dezelfde subnet als de camera. Dan zou je erbij moeten kunnen.

Hoe dat onder Windows werkt weet ik wel. Ik heb jaren lang apparaten in mijn netwerk gehad die in een andere subnet zaten dan de Experiabox. En een pc waarop ik een vast ip ingesteld had wat gewoon in het subnet van de Experiabox zat. En een 2de ip wat in het vreemde subnet zat. Ik kon vanaf die pc dus gewoon het internet op. En printen op de netwerkprinter. En ik kon toch ook vanaf die pc de apparaten in het "vreemde" subnet bereiken.

Jij heb dus zoiets ook tijdelijk even nodig om de camera op dhcp te zetten. Maar ik weet niet hoe je dat in moet stellen op je appel.

Ik heb tegenwoordig een 2de router met vlan ondersteuning. De apparaten in het vreemde subnet hebben nu een eigen vlan. Ik kan nu die apparaten gewoon bereiken zonder extra instellingen op de pc.

Hallo @Mike Selecta , in de regel kun je de camera ook rechtstreeks met een kabel op de pc aansluiten en dan de instellingen aanpassen, zie daarvoor de handleiding van de camera.

Hmm dam ga ik even iemand zoeken met een laptop met lan aansluiting heb zelf MacBook pro en deze heeft dat niet. Wellicht dat rechtstreeks aansluiten iets oplevert.

In principe hoeft dit niet. Het zou ook gewoon zo moeten werken. Je moet je eigen pc een vast ip geven in dezelfde subnet als de camera. Dan zou je erbij moeten kunnen.

Hoe dat onder Windows werkt weet ik wel. Ik heb jaren lang apparaten in mijn netwerk gehad die in een andere subnet zaten dan de Experiabox. En een pc waarop ik een vast ip ingesteld had wat gewoon in het subnet van de Experiabox zat. En een 2de ip wat in het vreemde subnet zat. Ik kon vanaf die pc dus gewoon het internet op. En printen op de netwerkprinter. En ik kon toch ook vanaf die pc de apparaten in het "vreemde" subnet bereiken.

Jij heb dus zoiets ook tijdelijk even nodig om de camera op dhcp te zetten. Maar ik weet niet hoe je dat in moet stellen op je appel.

Ik heb tegenwoordig een 2de router met vlan ondersteuning. De apparaten in het vreemde subnet hebben nu een eigen vlan. Ik kan nu die apparaten gewoon bereiken zonder extra instellingen op de pc.

Me mac een vast ip geven heh ik ook al gedaan zonder succes. Er blijft dalijk niks meer over dan concluderen dat het probleem in de camera zit. Maar wat ik opvallend vind is dat de camera problemen is gaan geven na het installeren van een ander modem vandaar dat ik die link als eerste heb gelegd. Maar goed heb nog de optie om een switch met vlan ertussen te hangen of de camera recjtstreeks aan een laptop aanskuiten om te zien of hij dan benaderbaar is.

Hallo @Mike Selecta er is ook een interface te koop LAN-USB waarmee je de camera aan de MAC kunt hangen, zelfs bij de Action te koop voor weinig.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @Mike Selecta , in de regel kun je de camera ook rechtstreeks met een kabel op de pc aansluiten en dan de instellingen aanpassen, zie daarvoor de handleiding van de camera.

Hmm dam ga ik even iemand zoeken met een laptop met lan aansluiting heb zelf MacBook pro en deze heeft dat niet. Wellicht dat rechtstreeks aansluiten iets oplevert.

In principe hoeft dit niet. Het zou ook gewoon zo moeten werken. Je moet je eigen pc een vast ip geven in dezelfde subnet als de camera. Dan zou je erbij moeten kunnen.

Hoe dat onder Windows werkt weet ik wel. Ik heb jaren lang apparaten in mijn netwerk gehad die in een andere subnet zaten dan de Experiabox. En een pc waarop ik een vast ip ingesteld had wat gewoon in het subnet van de Experiabox zat. En een 2de ip wat in het vreemde subnet zat. Ik kon vanaf die pc dus gewoon het internet op. En printen op de netwerkprinter. En ik kon toch ook vanaf die pc de apparaten in het "vreemde" subnet bereiken.

Jij heb dus zoiets ook tijdelijk even nodig om de camera op dhcp te zetten. Maar ik weet niet hoe je dat in moet stellen op je appel.

Ik heb tegenwoordig een 2de router met vlan ondersteuning. De apparaten in het vreemde subnet hebben nu een eigen vlan. Ik kan nu die apparaten gewoon bereiken zonder extra instellingen op de pc.

Me mac een vast ip geven heh ik ook al gedaan zonder succes. Er blijft dalijk niks meer over dan concluderen dat het probleem in de camera zit. Maar wat ik opvallend vind is dat de camera problemen is gaan geven na het installeren van een ander modem vandaar dat ik die link als eerste heb gelegd. Maar goed heb nog de optie om een switch met vlan ertussen te hangen of de camera recjtstreeks aan een laptop aanskuiten om te zien of hij dan benaderbaar is.

Welk ip heeft u hem gegeven dan? Het ip moet in hetzelfde subnet liggen dan dat van de camera. Dus bijvoorbeeld 192.168.1.105

Inmiddels is het gelukt. Had eerder al eens me laptop een vast ip in de range van de camera gegeven dit lukte niet. Vandaag nog een poging en toen kon ik wel op de camera inloggen en hem op DHCP zetten. Bedankt voor de hulp allemaal.