Beantwoord

iPad mini 2: Wifi blijft wegvallen

  • 11 September 2019
  • 6 reacties
  • 148 keer bekeken

De wifi verbinding op mijn iPad mini 2 blijft constant wegvallen.

Mijn setup:

  • Experia Box V10 (in de meterkast, weet ik is niet ideaal)
  • KPN wifiversterker aangesloten via kabel (in de woonkamer)
Andere apparaten:

  • PC, aangesloten via kabel. Nooit problemen
  • Samsung Galaxy S10E. Nooit wifi problemen
  • Macbook Pro. Nooit wifi problemen
  • Chromecast. Nooit wifi problemen
  • Playstation 3. Nooit wifi problemen
Wat heb ik zelf al geprobeerd:

  • Bluetooth op de iPad staat uit
  • Netwerk vergeten en opnieuw toevoegen
  • iPad hard reset
  • Reset network settings op iPad
  • Reset router
  • Kanalen veranderen op de router. Leek het erger te maken. Het wegvallen van de verbinding werd frequenter.
  • Experia Box updaten. Gaat vanzelf bij de V10?
  • Andere wifi netwerken heeft mijn iPad geen problemen mee
Kortom: de wifi verbinding op mijn ipad blijft wegvallen, en komt vanzelf weer terug. Het probleem ligt zeer waarschijnlijk niet aan de wifi omdat andere apparaten er geen last van hebben.

Heeft iemand een idee?
icon

Beste antwoord door MrLock 18 September 2019, 22:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo @MrLock, welkom! Dit soort dingen zijn altijd lastig. Je sluit het wifi netwerk uit, omdat andere apparaten wel werken en je sluit de iPad zelf uit, omdat die op andere Wifi netwerken geen problemen heeft. Maar ergens is er iets niet goed. Waar zie je dat de Wifi wegvalt? Merk je dan 'alleen' dat bijvoorbeeld de browser niet meer werkt of werken ook apps en dergelijke niet meer. Zie je ook verandering in het wifi symbool? Heb je daarnaast al eens geprobeerd om de Wifi versterker er eens tussenweg te halen? Dus zodat de iPad verbinding maakt met de wifi van de Experiabox? Je zult hiervoor waarschijnlijk wel even in de buurt van de meterkast moeten bivakkeren 😉. Wat levert dat op?
Hallo @Marcia_ ,

Je hebt gelijk, ik moet niet EN de ipad EN het netwerk uitsluiten. Waarschijnlijk is het een combinatie van beide.

Ik merk het altijd als ik op Youtube iets probeer te kijken. Wanneer de wifi wegvalt krijg ik van de YT app de melding: No connection. En op mijn ipad valt het wifi symbool weg. Ter informatie: als ik de ipad verbindt met een hotspot van mijn telefoon heb ik geen problemen.

Misschien toch een netwerk probleem i.c.m. de ipad. Zonder wifiversterker zou ik kunnen proberen, maar daar wil ik liever niet van af.
Reputatie 7
Badge +30
Ik bedoelde niet 'je' als in jij, maar meer algemeen. Geen verwijt, maar een constatering 🙂. Je zou het in ieder geval kunnen proberen, dan zijn we een stukje dichterbij de oplossing. Heb je de 2,4 GHz en 5 GHz frequentie op de Wifiversterker een andere SSID naam gegeven? Wellicht kan je daar nog eens mee spelen: dat de iPad het op één van beide frequenties wel stabiel blijft doen.
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, heb je de oplossing al gevonden? Als ik nog iets voor je kan doen, laat het hier gerust weten.
Het splitsen van de 2.4 en de 5 lijkt geholpen te hebben. Het bereik in de slaapkamer is hierdoor niet geweldig, de verbinding lijkt verder wel stabiel. Bedankt!
Reputatie 7
Badge +30
Graag gedaan! Fijn dat het op deze manier toch gelukt is. Misschien kan je de gebruikte apparatuur in de slaapkamer eens met de 2.4 GHz of juist de 5 GHz frequentie laten verbinden om te kijken of je er toch iets meer uit kunt halen. En wellicht toch nog eens proberen om de kanalen nog eens te veranderen. Je kunt per frequentie een ander kanaal kiezen.