ipcamera werkt wel op wifi maar niet op 4g

  • 21 February 2019
  • 4 reacties
  • 208 keer bekeken

hallo wie kan mij helpen want ik snap er niets meer van,

ik heb gisteren een supra ipc 250 hdc camera gekocht en geinstaleerd alles werkt goed op wifi maar zodra ik overschakel naar 3g/4g werkt het niet volgens internet moet ik poorten opgooien in mijn modem maar ik zal niet weten hoe en wat

ik heb de camera wel een vast ipadres gegeven en als ik hem opvraag in mijn pc zegt hij dat hij op adres 192.168.2.23:80 zit ik neem aan dat :80 poort 80 is

wie kan er in simpele taal uitleggen hoe dit moet

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

4 reacties

Hallo @bollehasses ,
in de regel wordt er in de installatiehandleiding van de camera ook verwezen naar een 'app' voor de tablet of telefoon die dan geïnstalleerd moet worden.
Ik zou de installatiehandleiding dus nog even goed doornemen.
80 is inderdaad een standaard poort voor webpagina's.
Zelf gebruik ik ook een IPCAm, en kan zowel op de pc (via web) als op de tablet/Phone (via de app) de beelden van de camera zien zonder specifiek poorten open hoeven te zetten, maar dat kan per systeem verschillen.
In de bijgeleverde handleiding cq app kun je niets aanpassen helaas als ik poort scan op mijn pc doe staan alle poorten dicht ook poort 80
Ik ken de camera niet dus kan je helaas niet verder helpen.
Misschien kun je eens op de help- of faq-pagina's van de cameraleverancier kijken of ze even bellen voor hulp.
Succes.☺️
@bollehasses Dit is een geval van een portforward regel instellen op je ExperiaBox. Ik heb zelf geen ExperiaBox, maar er zijn vele berichten m.b.t. portforwarding. Daaruit kun je hopelijk wel afleiden wat je moet doen. Zie b.v.
https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/portforwarding-instellen-op-de-experiabox-v10-463837

Reageer