Vraag

IPTV icm Unifi setup

  • 23 January 2021
  • 22 reacties
  • 5012 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb sinds gister een UniFi setup en… het bevalt me goed! ik heb nog 2 probleempjes.

 

  1. IPTV instellen
    Ik heb 2 STB's die niet kunnen verbinden. Ik heb op de USG een PPPOE-verbinding met vlan 6, dus internet werkt. Voor IPTV moet ik ook bij vlan 4 kunnen vanaf de wan poort maar ik kan maar 1 vlan per verbinding kiezen en maar 1 wan verbinding maken. Volgens het internet zou het mogelijk moeten zijn maar ik weet dat niet zeker. Wel heb ik IMGP snooping al aan staan.
     
  2. Als ik mijn externe IP invul kom ik niet op mijn webserver uit maar op de USG scherm.

 

Alvast bedankt!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Hallo @Nashi , @wjb  weet hier veel van, die wil je misschien wel helpen, ik heb hen even ingeseind.

Succes.

 

Reputatie 7

In het openingsbericht van het topic "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box" staat een link naar de github van @coolhva, de expert t.a.v. de USG.

Reputatie 1


 


ik krijg de 301 en op unifi is er geen 2e wan te zien.

 



 

 

Reputatie 1

Dit is trouwens nadat ik @coolhva s github heb gevolgd. Internet doet het nog wel. 

Reputatie 7

Dan hoop ik dat @coolhva even met je mee kan kijken.

Ik zie overigens dat de preferred DNS op 127.0.0.1 staat. Kan jij eens screenshots posten van de DNS instellingen (incl. DNS forwarding).

Reputatie 1

Dan hoop ik dat @coolhva even met je mee kan kijken.

Ik zie overigens dat de preferred DNS op 127.0.0.1 staat. Kan jij eens screenshots posten van de DNS instellingen (incl. DNS forwarding).

Als het goed is zijn dit de gegevens:

primary : 195.121.1.34

sec: 195.121.1.66

 

 

Reputatie 1

@wjb even buiten deze context. Jij had toch een Gigaset N300A IP? Ik heb hem toevallig ook gehaald, maar hij loopt steeds vast in de portal en gegevens worden niet opgeslagen. 

Reputatie 7

Ik heb inderdaad een N300A IP en die doet al heel lang zonder enig probleem het werk waar hij voor aangenomen is.

Plaats anders eens screenshots van het probleem waar je tegenaan loopt.

Reputatie 1

@wjb ik upload zo een screencapture. ik heb een nieuwe topic gemaakt: 

 

Reputatie 3
Badge +1

Als je mijn setup gebruikt dan moeten je WAN instellingen leeg zijn in de controller (omdat de controller de nieuwe WAN configuratie niet snapt). Dikke kans dat de json niet goed staat en niet wordt opgepakt.

Reputatie 1

 

Als je mijn setup gebruikt dan moeten je WAN instellingen leeg zijn in de controller (omdat de controller de nieuwe WAN configuratie niet snapt). Dikke kans dat de json niet goed staat en niet wordt opgepakt.

Ik ga het vanavond opnieuw proberen. Wat moet ik doen als ik met deze configuratie een tplink 3g wil aansluiten op de usg lan/wan2?

Reputatie 1

Ik kan de configuratie niet verwijderen. Hoe moet ik dat doen?

Reputatie 1


 


ik krijg de 301 en op unifi is er geen 2e wan te zien.

 



 

 

Dit is trouwens nadat ik @coolhva s github heb gevolgd. Internet doet het nog wel. 

Deze fout (301) is nadatik software opnieuw ophalen heb gekozen. Daarvoor kwam hij met fout 561. 

Reputatie 3
Badge +1

Welke controller gebruik je? Ik denk dat de json niet wordt opgepakt door de USG.

Reputatie 1

Welke controller gebruik je? Ik denk dat de json niet wordt opgepakt door de USG.


Draait op een docker container in DSM. 
 

ik zie dat versie 6.0.45 beschikbaar is voor docker. Zal vandaag proberen te upgraden. 
 

edit: ik heb hem geupdate. 
 

 

Reputatie 1

​Ik heb het gisteren weer geprobeerd en het werkte niet en ik kreeg ook provisioning loops.
 


@coolhva Heb je hier iets aan?

Reputatie 1

UniFi is leuk en aardig maar sommige basis features ondersteunen ze nog steeds niet in de UI!

 

er moet nu iets veranderen. 
 

teken de petitie: http://chng.it/FKq9Q2JNqC

Reputatie 1

Ik heb de experiabox maar weer terug gehangen. Dit is de huidige situatie. 
 

NTU → KPN 12 → USG → USW mini → usw 60 w 8 → usw mini → iptv. 
 

hoe configureer ik het? Verbinding en software ophalen lukt niet. En zenders lopen na 2-3 seconden vast. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb de experiabox maar weer terug gehangen. Dit is de huidige situatie. 
 

NTU → KPN 12 → USG → USW mini → usw 60 w 8 → usw mini → iptv. 
 

hoe configureer ik het? Verbinding en software ophalen lukt niet. En zenders lopen na 2-3 seconden vast. 

Kan niet. De tv ontvanger van KPN moet gewoon direct aan de eerste router verbonden zijn. Er mag een switch tussen zitten die igmp snooping ondersteund. Verder niet. Het hele feest wat u er tussen heeft, dat gaat echt nooit werken.

Ik heb de experiabox maar weer terug gehangen. Dit is de huidige situatie. 
 

NTU → KPN 12 → USG → USW mini → usw 60 w 8 → usw mini → iptv. 
 

hoe configureer ik het? Verbinding en software ophalen lukt niet. En zenders lopen na 2-3 seconden vast. 

Ik heb heb mijn usg ook achter de modem van kpn hangen en iptv werkend gekregen. Je moet IGMP aanzetten middels de config.gateway.sjon file

Daar voeg je volgende gegevens toe

Aangezien ik de usg-3p heb en mijn tv aansluit op de wan2/lan poort, is de downstream bij mij “eth2” en niet “eth1”. Pas dit dan ook even naar “eth2” aan als je ook de wan2/lan poort gebruikt.

"protocols": {
"igmp-proxy": {
"interface": {
"eth0": {
"alt-subnet": [
"0.0.0.0/0"
],
"role": "upstream",
"threshold": "1"
},
"eth1": {
"alt-subnet": [
"0.0.0.0/0"
],
"role": "downstream",
"threshold": "1"
}
}
}
}

 

Dan gaan we naar naar “routing&firewall” instellingen in de ui, daar gaan we naar de tabblad “firewal”en dan de tabblad "groups”

 

Dan maken we een paar groepen aan

Eerst maken we de groep “IPTV Desination” aan met onderstaande gegevens

 

Daarna maken we de groep “IPTV Source” aan met onderstaande gegevens

 

Ten slot maken de de groep “IPTV-port” aan met onderstaande gegevens

 

Dan maken we een aantal ruels in aan in “FIREWALL” “RulesIPv4”

 

Allereerst maken we bij "WAN IN” met de naam “Allow IGMP to Lan” aan met onderstaande gegevens

 

Daarna maken we nog een naam aan bij “WAN IN” met de naam “IPTV” met onderstaande gegevens

 

Daarna maken we een nieuwe regel aan bij "WAN LOCAL” met de naam ”IMGP Proxy” met onderstaande gegevens

Ten slot maken we nog een laatste regel aan bij “WAN LOCAL” met de naam “IPTV” met onderstaande gegevens

Daarna moeten we nog even een force provision uitvoeren de de usg. Daarna moet iptv werken. Ik heb althans zonder storing of problemen tv ontvangst

Reputatie 1

Ik heb het precies zo ingevoerd. Maar met softwareladen blijft hij hangen op 85%. 

 

Dat is wel jammer want kpn modem is ruk , reboot continue. Gelukkig heb ik iig internet maar itv krijg ik niet werkend met eigen router.

Reputatie 6
Badge +9

Ik ga er even vanuit dat je op glas zit (voor koper durf ik je geen tips te geven)

zelf heb ik de constructie zonder EB dus de  NTU→ USGP3 → USW-8-60W → Netgear GS105E → TV Ontvanger. en dat werkt vlekkeloos 

CoolHVA heeft tegenwoordig ook een troubleshoot pagina op zijn pagina (LINK) voor de USG opzet met verschillende checks die je uit kan voeren. Om te zien of het ergens in je configuratie zit.

  1. De laatste keer dat ik checkte ondersteunden de USW-Mini's geen IGMP-Snooping (dat was voor mij een jaar geleden de reden om de netgear te blijven gebruiken) dus dat gaat niet lekker werken.
  2. de 85% kan liggen aan het feit dat het kpn.sh script wat je tijdens de configuratie op je USG moet plaatsen niet gelopen heeft waardoor de routes die IPTV nodig heeft niet gemaakt zijn. Er zijn wat aanpassingen in die constructie geweest en CoolHVA heeft het wat makkelijker gemaakt. 

Dus zorg er voor dat van USG naar TV een verbinding ligt waarin alle tussenliggende devices IGMP Snooping ondersteunen en gebruik de laatste docmentatie (en files) om je usg opnieuw te configureren.