Vraag

IPTV werkt niet meer via wifi maar wel via 4G en VPN

  • 3 January 2022
  • 65 reacties
  • 7141 keer bekeken

Goedemorgen,

 

Sinds een paar dagen werkt mijn IPTV (smarters) app niet meer. Als ik wifi uitzet en 4G gebruik of eerst aanlog met VPN doet hij het wel. Ik heb 2 onafhankelijke abonnementen en bij beide hetzelfde.

Dit heb ik zowel via mijn windows PC als google chromecast getest. Pingen werkt ook alleen als ik vpn aanzet.

Hoe kan ik dit weer werkend krijgen via WiFi?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

65 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Manfred Cantrijn, welkom hier.

Ik ben niet thuis in de Smarters app. Dit is ook wel buiten ondersteuning. Dus hoe dit kan weet ik niet, heeft die misschien een update gehad? En werkt het via de kabel wel? Is dat een optie? 

Het is niet alleen de Smarters app maar ook andere apps en pingen lukt ook niet via WiFi. Het lijkt er op dat de DNS-en geblokt worden ineens door KPN? Kan dat? Het enige wat ik nog kan proberen is het modem terugzetten naar fabrieksinstellingen. 

PS bij een vriend van mij werkt het gewoon dus het lijkt in de Router te zitten?! En waarom ineens nu? Ik heb al maanden niet meer aan de configuratie gezeten!

Reputatie 7
Badge +20

Welk modem heb je? En gebruik je de standaard DNS van ons? 

En ja het terugzetten naar fabrieksintellingen kan je altijd proberen, werkt het dan wel?

 

Ik heb een Arcadyan VGV7519 en een WiFi Extender. DNS Server 1 is 192.168.2.254

Fabrieksinstellingen heb ik nog niet terug gezet. 

 

In de modem kan ik bij Extras - Diagnostic een Ping test doen.

Voor een google.com bijvoorbeeld gaat dat goed,

Destination IP Address: google.com (142.251.39.110)

Reply from 142.251.39.110: bytes=32 time=10ms
Reply from 142.251.39.110: bytes=32 time=10ms
Reply from 142.251.39.110: bytes=32 time=10ms
Reply from 142.251.39.110: bytes=32 time=10ms
Ping statistics for 142.251.39.110:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss)
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 10ms, Maximum = 10ms, Average = 10ms

 

voor mijn IPTV connectie krijg ik:

 

Destination Address    execute.gif
Execution Result Destination IP Address: luckytvpro.com (190.115.29.22)

Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Ping statistics for 190.115.29.22:
Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss)
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Average = 0ms
Reputatie 7
Badge +20

Ik heb even met een collega overlegt, wij blokkeren helemaal niets. Dus dat kan het niet zijn. Je zou eens kunnen navragen bij smarters of er een IP Block op jouw IP zit?

En het resultaat van het pingen in mijn vorig bericht?

Dit heb ik in de modem gedaan. Ik zie wel een verschil in de respons.

Reputatie 7
Badge +10

En als je in de Experia Box V8 die je in gebruik hebt, andere DNS-servers instelt?

DNS 1     1.1.1.1
DNS 2     1.0.0.1
DNS 3     8.8.8.8


Heb hier geen KPN router aangesloten, maar even gedurende ruim 2 minuten een ping test gedaan,
met de tools die in de door mij gebruikte router zitten.

Op domein kom ik wel op een ander IP-adres uit dan die bij @Manfred Cantrijn 

 

Dus heb ook even op het IP-adres waar @Manfred Cantrijn op uitkomt uitgeprobeerd.
Resultaat is weinig anders.

 

Traceroute op domeinnaam:
Node 3 wordt wel getoond in "USA”, maar aan de benaming en responstijd te zien,
ga ik er vanuit dat het een verkeerde geografische voorstelling is.
 

 

Traceroute op IP-adres  190.115.29.22


 

@Babylonia 

Thanx voor het uitzoeken en hulp. Ik heb de DNS adressen veranderd zoals jij voorstelt, helaas geen beter resultaat.

Ik ben een redelijke leek dus ik weet eigenlijk niet wat jouw analyse precies zegt. Heb jij een reden waarom dit ineens alleen maar werkt met 4G of via VPN?

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben niet zo in het pingen thuis, dus ik heb even contact gehad met een collega. Wat jouw pingverzoek weergeeft is een request timed out, dat wil eigenlijk zeggen dat er geen antwoord is gekomen op jouw verzoek binnen een bepaald tijd. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Zo kan de server/ip niet of heel beperkt op pingverzoeken reageren. Dat doen wel meer servers. Maar kan ook zijn dat er in de routering iets niet goed gaat, maar dat kan je met een pingverzoek niet zien, dan heb je een trace nodig. 

 

Reputatie 7
Badge +10

Een traceroute kun je met een PC via de Windows Command prompt uitvoeren.

https://www.hosting2go.nl/klantenservice/webhosting/website/traceroute-uitvoeren


tracert naar IP-adres 190.115.29.22    ( tracert 190.115.29.22 )

 

Reputatie 7
Badge +24

Betaald u voor deze tv dienst? Zo nee, dan kan het zomaar wezen dat ze uw ip geblokkeerd hebben omdat u er op een oneigenlijke manier gebruik van maakt.

Ja, ik betaal er voor!

 

Zoiets?

 

Reputatie 7
Badge +10

Alleen kom jij daarmee niet verder - geen resultaat (met zelfde IP-adres).

Wel apart dat er voor IP-adres  190.115.29.22  een andere domein-ingang wordt gegeven,
zijnde  mail.racerforex.com

Waar bij mijn trace met IP  190.115.29.22  ik uitkom op  REMOTE-DDOS-PROTECTION.PROXY.VPZ

Dat lijkt in mijn geval dan een beveiliging te zijn van het systeem, wat reageert.

Kijk ik naar mijn eerdere pings en traceroutes in mijn vorige bericht, zijn het overigens wel dezelfde resultaten die beide voorkomen, afhankelijk of ik een IP-adres inzet of domein  luckytvpro.com

Het lijkt er op dat jou WAN IP-adres door de server “ginds” wordt geblokkeerd?
Je zou eens met de support van hen contact kunnen opnemen.

Thanx Babylonia, ik ga dat eens checken!

Verder heb ik een hele slechte WiFi  (zelfs met de WiFi versterker) en heb daarom de WiFi Manager Check gedaan van KPN gedaan op internet. De conclusie is dat mijn modem te oud is. Maandag kan ik een nieuwe KPN Box 12 ophalen. Ik ben benieuwd of dan ook misschien dit probleem oplost is (als het iets in de modemsettings is).

(Ik hou nog wel even mijn adem in of al mijn smart plugs en apparaten gewoon blijven werken op 2,4 GHz)

 

Reputatie 7
Badge +10

Een Box 12 heeft nu ook niet zozeer een goede naam (hoe nieuwer - hoe slechter).
Eigenlijk geen enkele KPN modem/router.  Nou ja, misschien de V10 nog.

Denk er mogelijk beter over na een eigen modem/router in te zetten rechtstreeks achter internet.

Een Box 12 heeft nu ook niet zozeer een goede naam (hoe nieuwer - hoe slechter).
Eigenlijk geen enkele KPN modem/router.  Nou ja, misschien de V10 nog.

Denk er mogelijk beter over na een eigen modem/router in te zetten rechtstreeks achter internet.

Heb je nog suggesties?

Reputatie 7
Badge +10

Ligt eraan wat voor voor internetverbinding je hebt - glasvezel of koper?
Bepaalt in belangrijke mate de mogelijke keuzes:

Maar ook je eigen wensen, wel of geen "KPN IPTV” - ja of nee ingebouwde VOIP ATA.
En of je mogelijk WiFi wilt hebben tot WiFi 6 niveau.

Toevallig afgelopen dagen een vergelijkbaar onderwerp, zie reactie < HIER >
maar tevens in hetzelfde onderwerp kwam naar voren dat nieuwere firmware van TP-Link
daarmee ook TP-Link schaart in te gebruiken routers rechtstreeks achter internet.

Ligt eraan wat voor voor internetverbinding je hebt - glasvezel of koper?
Bepaalt in belangrijke mate de mogelijke keuzes:

Maar ook je eigen wensen, wel of geen "KPN IPTV” - ja of nee ingebouwde VOIP ATA.
En of je mogelijk WiFi wilt hebben tot WiFi 6 niveau.

Toevallig afgelopen dagen een vergelijkbaar onderwerp, zie reactie < HIER >
maar tevens in hetzelfde onderwerp kwam naar voren dat nieuwere firmware van TP-Link
daarmee ook TP-Link schaart in te gebruiken routers rechtstreeks achter internet.

Dank, ik zal mij er eens in verdiepen….

@Babylonia dank voor alle hulp maar ik ben eruit!!!

 

Nou ja…..ik weet hoe ik weer werkend kan krijgen.

Ik weet niet wat er bij KPN gebeurd maar toen ik dit euvel een maand geleden had heb ik gebeld en uitgelegd. Zei vertelden mij dat ze aan IPTV niet werkend niet zoveel konden doen maar ik zei dat het altijd gewerkt had! Uiteindelijk vertelde ze mij dat ik mijn modem/router 30 seconden van de spanning moest halen om een soort van te resetten. Resultaat was wel dat mijn IPTV weer werkte..hoeraaa!!!

Vanmorgen blijf mijn Smarters app weer eindeloos draaien en speelde IPTV weer niet af. Ik heb de procedure herhaald (modem/router van de spanning af) en…...ja hoor, het werkte weer.

Wat er dus precies aan de hand is weet ik niet maar dit lost het wel op.

Mijn WiFi sucks wel nog steeds dus even kijken of ik naar een andere provider ga of wellicht een eigen modem/router aanschaffen. Helaas heb ik hier niet zoveel verstand van dus moet mij nog even inlezen…..

Reputatie 7
Badge +10

...Uiteindelijk vertelde ze mij dat ik mijn modem/router 30 seconden van de spanning moest halen om een soort van te resetten. Resultaat was wel dat mijn IPTV weer werkte..hoeraaa!!!

Vanmorgen blijf mijn Smarters app weer eindeloos draaien en speelde IPTV weer niet af. Ik heb de procedure herhaald (modem/router van de spanning af) en…...ja hoor, het werkte weer.

Op zichzelf is het een goed idee apparatuur te herstarten en minimaal een halve minuut of wat te wachten alvorens weer opnieuw in te schakelen. Alle mogelijk achtergebleven tijdelijke data wordt bij verlies van spanning, maar uiteindelijk ook het verlies van spanning door "vasthouden” van die spanning door "elco's / condensatoren" na een bepaalde tijdsduur erna, op die wijze vrijgegeven.

Dat vasthouden van spanning kun je vaak ook waarnemen bij bepaalde apparatuur, power adapters, waarbij een controle led-lampje nog steeds enige tijd blijft branden na uitschakeling van de stroom.

Reputatie 7
Badge +20

Fijn dat je de oplossing nu weet. Dat is mooi. 

Dan rest nog de wifi. Ik lees dat je twijfelt over een eigen modem. In het topic vrije modemkeuze staat al veel hierover. Evenals hoe je deze in kan stellen. 

Maar het is mij ook nog niet helemaal duidelijk wat je al hebt geprobeerd? Heb je bijvoorbeeld de wifi tips al eens doorlopen?

Hoi Bart,

 

Ik heb de WIFI-manager van KPN geraadpleegd en hier kwam uit dat ik een nieuwe Box 12 modem kon krijgen. Echter ik moest deze in het postkantoor gelijk omruilen. Ik wil eerst testen of al mijn smart stuff (op 2,4Gh) nog steeds werkt aangezien deze modem 2.4 en 5Gh heeft. Ik las namelijk over allerlei problemen dat smart apparaten niet meer werken met de box 12. Is er mss toch een mogelijkheid om deze eerst te testen en laten pas mijn oude Experiabox terug te sturen?

 

Ook twijfel ik aan de geleverde WIFI versterker. Al een paar keer opnieuw geïnstalleerd maar er brand geen lampje op de versterker?! Heb wel (slechte) Wifi.

 

Reputatie 7
Badge +10

Zou beter de Experia Box V10 aanvragen, en (absoluut) geen genoegen nemen met een V12. 
Die "rammelt” inderdaad teveel, met alle problemen die rondom deze router voorbij komen. Bij de V10 kun je de twee WiFi bandbreedtes splitsen door een ander SSID op te geven voor 2.4 en 5 GHZ.

Reputatie 7
Badge +20

Je kan een nieuw modem inderdaad alleen meteen omruilen voor een andere. Nu is het zo dat de Box12 wel net nieuwe firmware heeft. Deze heeft de optie Extra Wifi. Dit is een functie die in het leven geroepen is om de apparaten die moeite hebben met de normale wifi op aan te sluiten. Zoals alle smart stuff die je zelf al noemt. 

En welke wifi versterker heb je geleverd gekregen? Deze krijg je helemaal niet aan de praat? Kan je ook niet op inloggen?