Beantwoord

IPTV werkt niet met Zyxel VMG4005-B50A en Asus RT-AX86U met asuswrt-merlin firmware

  • 5 December 2022
  • 4 reacties
  • 272 keer bekeken

Hallo, is er iemand die de configuratie met een VDSL modem (Zyxel  VMG4005-B50A), en een Asus AX* router (met asuswrt-merlin firmware) aan de praat heeft gekregen?

Internet lukt wel (via VLAN 6), maar IP TV werkt niet. Ik heb de instructies gevolgd in het Tweakers  manual: 

 https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1772709/0

Dus bijvoorbeeld de /jffs/configs/* en /jffs/scripts/* files op de Asus router gezet en de rest geconfigureerd zoals in het manual, maar het werkt niet. Het is mij ook niet duidelijk wat de scripts zouden moeten doen. Dus is er iemand bij wie dit wel is gelukt en kan vertellen hoe? Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door fredwan 10 December 2022, 20:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Na 3 dagen IPTV toch werkend gekregen.

Reputatie 7
Badge +17

Fijn @fredwan! Voor eventuele toekomstige meelezers, wat was uiteindelijk de oplossing? 

De oplossing met dit soort dingen is vaak: gewoon door blijven pielen tot het lukt. In mijn geval werd het JFFS niet geformatteerd met de (asuswrt-merlin) GUI en moest ik een factory-reset doen en alles opnieuw installeren (vooral Entware en de benodigde utilities). Door dat gepiel vergeet je dan soms weer een cruciale stap die gewoon in het manual staat: de permissies veranderen (b.v. chmod a+rwx /jffs/scripts/*). In ieder geval werken de scripts - en configuratiefiles, dus als het niet lukt dan ligt het daar niet aan!

Reputatie 7
Badge +17

Kijk, dat is nuttige informatie. Bedankt voor het delen, en nog een fijn weekend gewenst! 😄