Vraag

IPv6 instellingen Asus router

• 23 december 2017
  • 12 reacties
  • 1467 keer bekeken

Badge
Beste,

Ik heb al een tijdje een eigen router achter mijn Experiabox v10 staan.
Mijn eigen router staat als dmz-host bij IPv4 en IPv6. Mijn eigen router is een Asus RT-AC3200.
Nu zag ik toevallig dat ik geen verbinding kan maken met IPv6 via mijn eigen router, maar wel via de v10.
Ik heb de instellingen gevonden, maar weet helaas niet wat ik in moet stellen.

Ik heb gecontroleerd of ik een verbinding kon maken via mijn eigen router, maar dit lukte helaas niet met bovenstaande instellingen.

Wel heb ik gezien dat de v10 is verbonden via ipv6 (zie onderstaand)

Hopelijk kan iemand mij helpen met het instellen. Bij voorbaat dank.

Mvg,

Bjarne

12 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Wat kan je kiezen bij Connection Type? Je wilt namelijk DHCP PD gebruiken om een /64 te vragen van de Experiabox en die over het LAN te adverteren zodat SLAAC gebruikt kan worden
Badge
Wat kan je kiezen bij Connection Type? Je wilt namelijk DHCP PD gebruiken om een /64 te vragen van de Experiabox en die over het LAN te adverteren zodat SLAAC gebruikt kan worden

Beste RobinFlikkema,

Bedankt voor uw reactie.
Ik heb een bijlage toegevoegd met de verschillende opties (connection types)
Reputatie 7
Badge +30
Oh, Hmm. Disable lijkt me niet de goede optie. Static zou je kunnen doen maar dan gaat het denk ik niet goed met de Experiabox.
Passtrhrough is een optie, maar niet helemaal wat je zoekt.
Native lijkt me de juiste optie

De instellingen in de startpost werkten niet?
Is er een log over die IPv6 DHCP-PD service?

Robin
Reputatie 7
Op mijn Cisco RV180W gebruik Stateless DHCPv6 (SLAAC) om de WAN IPv6 te verkrijgen.

Reputatie 7
Badge +30
Op mijn Cisco RV180W gebruik Stateless DHCPv6 (SLAAC) om de WAN IPv6 te verkrijgen.

Maar dan krijg je niet een hele /64 om te gebruiken in het LAN van de cisco, of wel?
Reputatie 7

Maar dan krijg je niet een hele /64 om te gebruiken in het LAN van de cisco, of wel?
Klopt, echter helaas ondersteunt de RV180W geen DHCP-PD.
Voor mij geeft dat niet zo veel want mijn zakelijke netwerk is toch volledig IPv4. De RV180W is ook End-of-Life en staat samen met de Experia Box toch op de lijst om vervangen te worden door een EdgeRouter Lite.
Badge
Oh, Hmm. Disable lijkt me niet de goede optie. Static zou je kunnen doen maar dan gaat het denk ik niet goed met de Experiabox.
Passtrhrough is een optie, maar niet helemaal wat je zoekt.
Native lijkt me de juiste optie

De instellingen in de startpost werkten niet?
Is er een log over die IPv6 DHCP-PD service?

Robin

Beste Robin,

Als ik dit instel

Krijg ik dit te zien in de log van ipv6

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Eigenlijk zou ik het verder niet weten. Bij PFSense kan je via DHCP-PD een "hint" mee sturen dat je een /56 wilt naast je IP-adres op het LAN van de EB. Dan krijg je ook daadwerkelijk 1 IP + een /56

Robin
Badge
Ok, jammer. Toch bedankt.
Mocht iemand nog informatie / tips hebben, ze zijn welkom 😀
Badge
Hoi,

Eigenlijk zou ik het verder niet weten. Bij PFSense kan je via DHCP-PD een "hint" mee sturen dat je een /56 wilt naast je IP-adres op het LAN van de EB. Dan krijg je ook daadwerkelijk 1 IP + een /56

Robin

Hoe zit dit dan met wanneer ik de Asuswrt-merlin firmware op mijn router zet. Zou ik dit dan wel kunnen? (aangezien ik voor de ipTV misschien dit toch al ga doen)
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb totaal geen ervaring met Asus routers, ik weet alleen dat het met DHCP-PD moet kunnen werken
Badge
Mocht iemand toevallig hier nog een oplossing voor hebben, hoor ik het graag.
Bedankt voor je hulp RobinFlikkema!

Reageer