Vraag

Ipv6 op tp-link router

• 23 januari 2017
  • 4 reacties
  • 463 keer bekeken

Ik heb dus ipv6 op mijn modem (van kpn) maar het lukt me maar niet om ipv6 werkend te krijgen op mijn eige tp link router (AC1750) is er uberhaupt een optie om die werkend te krijgen of is het niet mogelijk om ipv6 via andere router te gebruiken.

de welbekende kpn glasvezel modem :

tp link router ipv6 instellingen :

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Maar, wat is nu het probleem precies? Waar kan je bij DHCPv6 nog meer uit kiezen?
Maar, wat is nu het probleem precies? Waar kan je bij DHCPv6 nog meer uit kiezen?

Ipv6 werkt niet via 2de router op pc en/of wifi wil graag werkend maken maar begrijp niet waarom het niet werkt, heb alles wel geprobeert.
Reputatie 7
Badge +30
Volgensmij kan de v9 geen DHCP-PD waardoor Prefix Delegation niet gaat werken. Ik zit nog niet zo in het IPv6 gebeuren maar als je hem op non-temporarily zet zou je een /64 moeten krijgen toch? Die kan je op de TP-Link dan verder opdelen. Dat is niet het meest wenselijk, en heb je geen SLAAC maar wel werkende IPv6.

Als je een IPv6 subnet statisch op de TP-Link instelt werkt het zeker niet omdat de EB dan geen route heeft richting dat subnet?

Sowieso denk ik dat het LAN gedeelte van de TP-Link niet helemaal goed gaat. Volgensmij kan je die prefix helemaal niet gebruiken.

Neem je TV of Telefonie af? Anders zou ik proberen die TPLink direct achter het NTU flikkeren en dan kijken of die TP-Link een heel /48 kan krijgen.

non-temporary IPv6 address geeft helemaal niks meer door.

Reageer