Beantwoord

Is het normaal dat het zo lang duurt voor werkzaamheden ingepland kunnen worden?

  • 9 January 2020
  • 5 reacties
  • 106 keer bekeken

Net na de Kerst bleek ineens het internet het niet te doen, en daarmee ook geen vaste telefoon meer. Natuurlijk net weer beetje onhandig tijdstip (vooral mijn moeder die hier ook woont, maakt hier veelĀ gebruik van omdat haar hele familie in het buitenland woont, en zeker zo in de Feestdagen wordt er heel wat afgebeld dan..) maar KPN leekĀ in eerste instantie heel hulpvaardig; nadat ik natuurlijk zelf ook al van alles geprobeerd had aan reset etc, heeft een medewerker van KPN aan de telefoon eerst geprobeerd uit te zoeken waar het probleem was, maar kon geen verbinding krijgen met het apparaat oid, dus er moest een monteur komen. Dit ging nog redelijk snel, die was er binnen 2 of 3 dagen meen ik. Helaas kwam die al snel tot de conclusie dat de storing ergens buiten, dus onder de grond zou moeten liggen, dus er moest een nieuwe afspraak gemaakt worden, dat duurdeĀ ongeveer een week. Deze ging dus vooral buiten aan het zoeken, en maakte een inschatting waar volgens hem het probleemĀ ongeveer zou moeten liggen. Maar daarvoor zou dan dus wel de weg opengebroken moeten liggen, dus daarvoor moest een nieuwe afspraak gemaakt worden.
Ik woon overigens ā€œdiep in het buitengebiedā€ en onze aansluiting/kabels zouden al hĆ©Ć©l oud zijn. Gelukkig had ik vorig jaar van KPN heel toevallig wel net al een 2e ā€˜4G router voor Buitengebiedā€™gekregen, omdat dat de enige manier bleek om hier in huis ā€œoveralā€Ā fatsoenlijk werkend internet te krijgen (iig in het deel waar mijn ouders wonen en waar ik woon) ->Ā nu extra grote mazzel want daardoor heb ik nu hier beneden in (een deel van het) huis tenminste nog wel internet/wifi, alleen geen vaste telefonie natuurlijk.
Wat alleen wel tegenviel was de mededeling van de monteur dat ā€œhij zou het aanvragen en misschien zou het nog wel deze week lukken anders waarschijnlijk toch wel volgende week..ā€, en dat op een toon die mij eerlijk gezegd bar weinig vertrouwen gaf dat het snel geregeld zou worden.. Toen ik daar op inging (en de monteur daar meteen erg boos over werd, dat het toch niet eerlijk was dat ik hem er op aansprak - we waren duidelijk allebei niet erg gecharmeerd van elkaars toon 😛 ) kreeg ik een verhaalĀ dat hij er ook niks aan kon doen want lag nu bij de gemeente en ja die zouden wel vaak moeilijk doen, die willen dan soms ook nog een schonegrondverklaring etc, dus tsja afwachten maar.. Daarop heb ik 2 dagen later zelf gebeld bij onze gemeente, hoe het zat met die vergunning. Daar werd aangegeven dat de aanvraag voor die vergunning (die overigens pas ongeveer 24 uur na dat de monteur hier was, bij de gemeenteĀ binnen was gekomen), al direct was goedgekeurd, dus daar lag het probleem niet. Hij kon wel zien wat wel het probleem zou zijn, namelijkĀ dat er dan dus een afspraak gemaakt moest worden met VolkerWessels, en die zouden pas een dag of 10 later kunnen komen!
Van KPN zelf heb ik hier overigens ook geen terugmelding van gehad, zou ik eigenlijk wel netjes gevonden hebben als ze mij daar even van op de hoogte zouden stellen, dat die herstelwerkzaamheden dus zeker niet meer deze week konden gebeuren, maar op zijn vroegst eind volgende week. Alles bij elkaar zitten we dan dus al weer zekerĀ 3 weken zonder telefoon (en beperkt internet) wat ik toch wel vervelend vind, vooral voor mijn ouders, dieĀ bejaard zijn en geen smartphone hebben oid, dus ook niet kunnenĀ whatsapp bellen is oid. En dan is ook nog helemaal niet gezegd dat het dan eind volgende week wel meteen allemaal werkt lijkt me?!
Ik hoorde dat er eventueel wel wat mogelijk was als je KPN mobiel had, dat je dan wat extra beltegoed zou kunnen krijgen oid, maar ik heb geen KPN abbo en mijn ouders hebben alleen prepaid (wel van KPN overigens) Misschien toch handig als ze dan alsnog wat kunnen regelen, iig voor mijn ouders, zo dat zij weer wat beter bereikbaar zijn.
Nou ben ik eigenlijk vooral gewoon benieuwd, is dit gewoon de normale gang van zaken bij KPN, duurt het altijd zo lang voor er iets gerepareerd kan worden bij een kabelbreuk oid? (misschien moeten wijĀ nog wel heel blij zijn als het idd binnen ongeveer 3 weken geregeld kan worden, lees hier nog wel veel ergere berichten?!)

icon

Beste antwoord door Thora 16 January 2020, 11:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Thora, welkom op het forum.Ā 

Wat een ontzettend nare ervaring. Zou ik me hierin mogen verdiepen voordat ik een inhoudelijke reactie geef?Ā Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?Ā 

Ik hoor graag van je.Ā 

Dankjewel Alex_P, als het goed is heb ik nu alle relevante info aangevuld op mijn profiel?!

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel Thora.Ā 

Ik heb dit eens goed bekeken. Het is inderdaad niet gebruikelijk dat een herstel erg lang duurt. Dit blijkt echter iets ingewikkelder te zijn.Ā 

Het punt waar de werkzaamheden moeten worden gedaan ligt namelijk onder asfalt, blijkbaar is dit een buitengebied waar de grond zeer hard is. Dit houdt in dat het asfalt gezaagd moet worden, iets dat we niet zomaar mogen doen. Er is daarom eerst een toestemming gevraagd aan de gemeenten, inmiddels ook gegeven. De laatste update die ik hier zie is dat ze vanochtend bezig zijn gegaan met een asfaltzaag.Ā 

Het is voor mij dus ook even afwachten tot er een nieuwe update komt, maar er zit wel beweging in.Ā 

Ā 

Bedankt Alex_P voor je reactie, er moest idd gezaagd worden en dat schijnt het grootste punt te zijn waarom eea langer duurde. Overigens werd er door de KPN medewerker ook al gezegd dat het ookĀ door de gemeente zou komen, maar die heb ik zelf gebeld en was de zelfde dag nog toestemming voor gegeven! Het lag er dus puur aan dat er blijkbaar op VolkerWessels gewacht moest worden om in het asfalt te zagen, en datĀ dan ook niet door iemand anders gedaan kan/mag worden..
Ik vind het wel beetje jammer hoe het gegaan is (vind bv eerlijk gezegd dat KPN ook best zelf even iets had mogen laten horen, wanneer het dan gemaakt zou worden, hoe lang dat zou duren - zodat ik dat van KPN te horen krijg ipvĀ de gemeente die ik zelf dan maar gebeld heb, maar ok)
Het is iig geregeld en daar ben ik blij mee! EnĀ nu maar hopen dat hetĀ idd stabiel blijftĀ (de kabel bleek ook al wel erg oud te zijn), kunnen we nu iig eindelijk met de familie de nieuwjaarswensen uitwisselen ;-P
Bij deze ook hier dan maar, een goed en vlot functionerend 2020 voor ons allemaal! ;-)

Ā 

Reputatie 7
Badge +24

Dat snap ik volkomen, dit zijn van die gevallen die zo sporadisch voorkomen dat het maatwerk wordt. Helemaal omdat er zoveel partijen betrokken zijn. We nemen dit wel mee als verbeterpunt.Ā 

Erg fijn om te lezen dat alles nu goed werkt en dat de nieuwjaarswensen overgebracht kunnen worden, mooi op tijd hehe.Ā 

Dankjewel en uiteraard insgelijks.Ā