Beantwoord

Hoe sluit ik op dit ISRA punt mijn modem aan?

  • 29 June 2022
  • 15 reacties
  • 3921 keer bekeken

Heeft iemand ervaring met dergelijk isra punt? We staan klaar om over te stappen maar hoe sluit ik hier een modem op aan? Het is mij niet duidelijk. (We hebben nu nog ziggo en coax)

icon

Beste antwoord door RBxx 29 June 2022, 11:00

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Gtpdm 

Ik heb zo’n zelfde ISRA punt in de meterkast. Met een aansluitdoosje uit het installatiepakket heb ik hier een goed werkende aansluiting van gemaakt. Voor de duidelijkheid heb ik de kapjes tijdelijk weggehaald. Het signaal komt (meestal) binnen op punten 1A en 1B van de ISRA. Dan met een kort kabeltje naar het aansluitdoosje. De grijze kabel met RJ11 stekers gaat naar de DSL aansluiting van het modem.

 

Dankjewel! Hiermee kan ik zeker uit de voeten. 😀

Vraag.. wij hebben ook zo’n punt. Met daaruit 1 kabel naar ons appartement op 3 hoog. Willen een slimme deurbel, dus wifi nodig beneden. Op onze isra zit een aansluiting, kunnen we daar een access point of iets of aansluiten?

 

 

Reputatie 7
Badge +24

@Mariska Vervloet nee, dat kan niet. U zult vanaf de Experiabox een utp-kabel terug moeten leggen naar beneden. 

Hoi @Mariska Vervloet ,

Dat is niet mogelijk.

Je bent klant bij Ziggo?Als je een Connectbox hebt, kan je voor 1,25 per stuk een Smartwifi booster huren om daarmee beter bereik te hebben op die plek.Of bij een ander modem 3 Deco boosters voor 2,50 per maand(wifi op het Ziggo modem gaat dan uit).

Jeetje, waar is die aansluiting dan wél voor?

 

Ja, ziggo inderdaad. Een ubee (en humax). Maar de meterkast zit echt heel ver weg van het modem, hoe krijg ik dat werkend dan?🤓

Voor KPN koper😉

 

Een Ubee modem is flink verouderd en heeft slechte wifi, als je een topic op het Ziggo forum(klik) aanmaakt kunnen ze 'm voor je omruilen voor een Arris of Compal Connectbox.Dat modem heeft veel betere wifi, wie weet werkt het dan wel gewoon goed😊En anders voeg je voor 1,25 per maand een Smartwifi pod toe.

 

Oh lord, lekker dan. Ga ik mee aan de slag. Dankjewel!!!!

Reputatie 7
Badge +24

Jeetje, waar is die aansluiting dan wél voor?

Om de Experiabox van KPN op aan te sluiten.

Top, laat maar weten of 't lukt.

Ik heb zelf in ieder geval goede ervaringen met dat forum, je word een stuk beter geholpen dan via de Ziggo klantenservice.Komt zeker goed!

Heeft iemand ervaring met dergelijk isra punt? We staan klaar om over te stappen maar hoe sluit ik hier een modem op aan? Het is mij niet duidelijk. (We hebben nu nog ziggo en coax)


Wat is het bovenste kastje en waar kun je dit kopen?

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Wiennn , zo zit het bij mij. Zie de foto hierboven. 

Het grijze snoertje  RJ11 ←→ RJ11 aan de bovenzijde gaat naar de DSL poort van het modem.

Dat kastje er tussen werd vroeger meegeleverd in het aansluitpakket.

Reputatie 6
Badge +5

Top, laat maar weten of 't lukt.

Ik heb zelf in ieder geval goede ervaringen met dat forum, je word een stuk beter geholpen dan via de Ziggo klantenservice.Komt zeker goed!

kan het niet meer dan eens met je zijn , ben zelf ook actief op het ziggo forum on de naam die ik hier ook heb

Top, laat maar weten of 't lukt.

Ik heb zelf in ieder geval goede ervaringen met dat forum, je word een stuk beter geholpen dan via de Ziggo klantenservice.Komt zeker goed!

kan het niet meer dan eens met je zijn , ben zelf ook actief op het ziggo forum on de naam die ik hier ook heb

Dat weet ik😉 Ik ben zelf ook actief op het Ziggo forum.

 

Reputatie 6
Badge +5

Top, laat maar weten of 't lukt.

Ik heb zelf in ieder geval goede ervaringen met dat forum, je word een stuk beter geholpen dan via de Ziggo klantenservice.Komt zeker goed!

kan het niet meer dan eens met je zijn , ben zelf ook actief op het ziggo forum on de naam die ik hier ook heb

Dat weet ik😉 Ik ben zelf ook actief op het Ziggo forum.

 

zekers ik ken je naam nog :P

Reageer