Vraag

Issues Experiabox V10

• 3 april 2017
  • 3 reacties
  • 1052 keer bekeken

Beste mensen,

Sinds een aantal dagen heb ik internet van KPN. Erg tevreden en het is snel en stabiel. Mijn thuisnetwerk ziet er als volgt uit:

Meterkast:
Experiabox V10
DHCP aan
WIFI uit (doordat hij in de meterkast staat)
Functioneert verder als switch
Heeft verbinding met kabel naar de Dlink in de woonkamer en pc in studeerkamer

Woonkamer:
DLINK
WIFI 5Ghz aan voor signaal voor beneden benedenverdieping als slaapkamer boven. 2.4Ghz staat uit.
DHCP uit
Heeft verbidning naar een simpel routertje in de slaapkamer

Slaapkamer:
DHCP uit
Geen 5Ghz. 2.4Ghz staat aan.
connectie met wifi printer en signaal voor op zolder

Eergisteren heeft de router in de slaapkamer het begeven en besloot een nieuwe aan te schaffen, de TP-Link Archer C70 V2. Deze komt dan op de plek van de D-link en de D-link gaat dan naar boven. Dan heb je de volgende situatie:

Meterkast:
Experiabox V10
DHCP aan
WIFI uit (doordat hij in de meterkast staat)
Heeft verbinding met kabel naar de Dlink in de woonkamer en pc in studeerkamer

Woonkamer:
TP-link
WIFI 5Ghz aan voor signaal voor beneden benedenverdieping als slaapkamer boven. 2.4Ghz staat uit.
DHCP uit
Heeft verbidning naar een simpel d-link in de slaapkamer

Slaapkamer:
d-link
DHCP uit
Geen 5Ghz. 2.4Ghz staat aan.
connectie met wifi printer en signaal voor op zolder

Op dat moment begonnen de problemen. Continue time-outs, traag ladende websites en noem maar op. Uiteindelijk heb ik voor alles een hard reset gegeven en opnieuw geconfigureerd. Het werd alleen maar erger. Als je een van de routers achter de Experiabox plaatst dan valt het internet gewoon weg, zelfs met de kabel. Doe je de router uit dan is er weer internet.

Nu heb de d-link in de bridge mode gezet maar dit is absoluut niet optimaal in tegenstelling wat wij daarvoor hadden. Hebben jullie nog ideeën waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord(en).

Admin: bericht naar juiste board verplaatst

3 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Heb je de instellingen in de V10 en je eigen routers ingesteld zoals hier wordt omschreven?
https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-eigen-router-achter-de-experia-box-164983 Of gebruik je de TP-link enkel en alleen als accesspoint?
Heb je de instellingen in de V10 en je eigen routers ingesteld zoals hier wordt omschreven?
https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-eigen-router-achter-de-experia-box-164983 Of gebruik je de TP-link enkel en alleen als accesspoint?
Ik gebruik de TP-Link enkel als accesspoint en switch. Het stukje over IGMP snooping is erg interessant en dat ga ik vanavond ook bekijken.

Edwin,

Ik heb gisteravond de router volledig ingesteld en getest bij mijn thuis-pc. Het ging erg goed en had 0 keer een time-out. Alleen dit was wel vanaf mijn thuis-pc naar de router richting de Experiabox zonder dat de tv-ontvanger (dus niet van de woonkamer maar van de studeerkamer rechtstreeks naar de meterkast).

Ik zit nog wel even met de volgende IGMP-instelling. bij het stukje IPTV.

http://static.tp-link.com/res/down/doc/Archer_C7(UN)_V_2.0_UG.pdf op Blz 34

Ze hebben het over drietal instellingen. Wat is de beste mode gezien mijn router achter de Experiabox staat?

IGMP Proxy
- If you want to watch TV through IGMP, please Enable it.

Mode
• Automatic
- There would be no change to the LAN ports, work with IGMP Proxy
technology, allowing watch IPTV via wired and wireless connection.
• Bridge
Assign an individual LAN port for IPTV set-top-box, which can get IP address
from ISP directly, without any quality loss even when PCs connect with router are
downloading torrents at maximum speed, since this LAN port is isolated from other NAT
LAN ports.
• 802.1Q Tag VLAN
- ISP would provide the networking service based on 802.1Q Tag
VLAN technology. You can assign different VLAN Tag ID for different LAN ports, to
connect PC, IPTV set-top-box or IP-phone. Please contact with you ISP to get the VLAN ID information.

Reageer