Beantwoord

ITV en internet storingen nemen toe

  • 30 July 2021
  • 3 reacties
  • 75 keer bekeken

Steeds meer Internet perikelen:

 

Gevolg van géén glasvezel uitrollen in onze wijk, ondanks zeer oude beloften en dan nu ook nog de nodige steeds frequentere V10 modificaties, instelling wijzigingen i.v.m. uitbreiden KPN - ITV, geen pretje meer.

Ik heb een goede V10-router, die ik zelf mooi HAD ingedeeld….De LAN IP adressen van de aangesloten apparaten waren door mij vastgelegd alsof ze nooit zullen wijzigen. Tegenwoordig worden port-forwardings kennelijk centraal naar de Experia/KPN Box gepusht en ja, dan kan het zijn dat er ondertussen een heel ander apparaat op dat IP adres zit en dan werkt het niet meer. Nog vervelender; één van mijn beveiligingscamera’s is niet meer benaderbaar omdat zo’n HDM regeltje kennelijk het flashgeheugen heeft stukgeschreven. De laatste tijd steeds meer storingen vooral op het TV geluid en ook haperend beeld. Daar gaat het huis van de toekomst KPN.

Tja, je zult KPN hebben; al jaren mooie beloften, echter, niks innoveren ! Wél “uitgebreidere ITV. Mijn eigen 'internet of things' huisbewaking, routerbeheersing en zelfs nu gewoon TV pogen te kijken, wordt nu gebrekkig spijkerschrift. KPN stopt nu de hele router vol met extra HDM en VIP applicaties en portforwarding, zodat die arme router zuchtend begint te stotteren en niet eens meer TV en geluid fatsoenlijk doorgeeft. Dat is elektronisch inbreken KPN ! Dat mag niet ! Gebruikers hebben rechten op informatie en goed en snel digitaal internetverkeer, geen achtergrondgeknutsel om dingen te bieden die niet gaan lukken zonder de noodzakelijke glasvezel in onze wijk, en dus het oude VDSL netwerk OVERBELASTEN!. Nu moet ik steeds ITV-ontvangers echt uitzetten en de router resetten, dat is géén doen als je niet steeds thuis bent.

Ik overweeg over te gaan naar een betrouwbare aanbieder, met glasvezel, na > 40 jaar trouwe klant te zijn geweest, jammer.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 3 August 2021, 10:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @simonleviking, welkom op ons forum!
Allereerst bedankt voor je feedback! Ik zal deze meenemen.
Onze modems zijn ingericht om het merendeel van onze klanten de beste ervaring te geven. Nou zijn er natuurlijk altijd situaties waar dit niet wenselijk is omdat er mensen zijn die hun aansluiting anders willen gebruiken.
In sommige gevallen past een eigen modem dan beter bij je. Heb je dat al eens overwogen?
Inhoudelijk heb ik er zelf niet zoveel verstand van maar in het onderstaande topic van @wjb kun je daar een hoop informatie en kennis over vinden.

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Ik heb geen internet storing