Vraag

iTV menu geeft melding wissel uw modem

  • 17 November 2019
  • 29 reacties
  • 1868 keer bekeken

Ik heb een eigen router geïnstalleerd en de Experia Box v10 gebruik ik alleen voor de vaste telefonie.

Als ik op de menu knop van mijn TV-afstandsbediening druk krijg ik de melding “Wissel uw Modem”.

In mijn LAN heb ik een apart VLAN gedefinieerd voor de iTV aansluitpunten (VLAN 4). Wat moet ik doen om het menu en daarmee het  terugkijken en opnemen van programma’s weer tot mijn beschikking te hebben.


29 reacties

Reputatie 7

 

Wat voor een foutmelding/code verschijnt er op de TV ontvanger?

“netwerk fout”. De TV ontvanger heeft geen verbinding kunnen maken met het netwerk. Herstart uw modem…… (561).

Als je puur ter test even de Experia Box aan jouw NTU hangt en daar die Arris aan koppelt, doet hij het dan wel?

Goed plan! Ik ga het testen, kom er zo op terug hopelijk 👍

Werkte in eerste instantie ook niet. Toen de software gewist, en na lang wachten lukte het wel via de experia box. Moest de ontvanger weer activeren? Tv deed het daarna goed, toen weer aangesloten op de nieuwe router, werkte met twee ontvangers!

Daarna nog eens uitgezet een software op laten halen, werkt so far ok 👍

 

Hi,

 

Ik ben nieuw in deze forum en ik gebruik Routed IPTV van KPN met een Mikrotik oplossing.

Vandaag had ik een verstoring met TV kijken en had ik geen beeld op commerciële kanalen.

 

Ned 1/2/3 deden het prima, terug kijken werkte ook goed.

Na wat uurtjes troubleshooten, heb ik gezien dat sommige DNS requests niet goed werden afgehandeld.

Aangezien ik mijn eigen PiHole DNS oplossing gebruik heb ik gekozen voor het mee sturen van KPN DNS servers voor de BOX van KPN als Option 6.

 

Dit heeft het probleem voor mij opgelost.

Hoop dat iemand hier wat aan heeft :)

 

r

Reageer