Beantwoord

iTV Online geen verbinding met thuisnetwerk

• 29 januari 2018
  • 5 reacties
  • 936 keer bekeken

Krijg steeds melding : iTV Online meldt "geen verbinding met uw thuisnetwerk" terwijl verbonden met thuisnetwerk

Admin: titel verduidelijkt
icon

Beste antwoord door wjb 1 februari 2018, 18:10

Bij ingeschakelde VPN verbinding werkt itvonline niet . Melding: kan geen verbinding aken met het thuisnetwerk Zodra de VPN wordt uitgeschakeld is alles weer normaal en werkt itvonline. IK gebruik Chrome maar ook bij Edge hetzelfde resultaatITVonline in een browser is alleen op het thuisnetwerk te gebruiken. Als je een VPN verbinding naar buiten hebt geopend, dan bevindt de PC zich in het netwerk binnen de VPN tunnel en dat is niet jouw thuisnetwerk.
Dat is inherent aan VPN verbindingen.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Dag Frans. Welkom op het forum.

Wat een irritant probleem. Is het zo dat je nog nooit itv hebt kunnen kijken via itvonline? Of werkt het soms wel?
Welke browser gebruik je trouwens?
Bij ingeschakelde VPN verbinding werkt itvonline niet . Melding: kan geen verbinding aken met het thuisnetwerk Zodra de VPN wordt uitgeschakeld is alles weer normaal en werkt itvonline. IK gebruik Chrome maar ook bij Edge hetzelfde resultaat
Reputatie 7
Bij ingeschakelde VPN verbinding werkt itvonline niet . Melding: kan geen verbinding aken met het thuisnetwerk Zodra de VPN wordt uitgeschakeld is alles weer normaal en werkt itvonline. IK gebruik Chrome maar ook bij Edge hetzelfde resultaatITVonline in een browser is alleen op het thuisnetwerk te gebruiken. Als je een VPN verbinding naar buiten hebt geopend, dan bevindt de PC zich in het netwerk binnen de VPN tunnel en dat is niet jouw thuisnetwerk.
Dat is inherent aan VPN verbindingen.
Reputatie 7
Badge +17
Ah, dat is nieuwe ( en niet geheel onbelangrijke ) info! :-)

Mocht je elders via VPN met je thuisnetwerk willen verbinden, weet ik dat gebruikers dit aan de praat hebben gekregen. KPN geeft hier echter geen ondersteuning op. Je kunt een zoekopdracht op het forum doen en dan vind je vast nuttige tips. Verder is het verhaal van wjb volledig accuraat. Zodra jij thuis over gaat op de VPN zal het KPN netwerk je niet meer als dusdanig herkennen en dus die melding geven.

Reputatie 7
Mocht je elders via VPN met je thuisnetwerk willen verbinden, weet ik dat gebruikers dit aan de praat hebben gekregen.https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itvonline-tijdens-zakenreis-of-vakantie-300685 😉

Reageer