Beantwoord

ITV via NordVPN blokkeert

• 5 november 2017
  • 11 reacties
  • 809 keer bekeken

Ik heb een Experiabox V9 (H368N).
Op mijn pc heb ik NordVPN geïnstalleerd en dat werkt goed want ik kan gewoon browsen op het internet.
Maar met de VPN-verbinding aan kan ik thuis geen ITV kijken. Ik krijg dan de (vermoedelijk) bekende melding "Deze dienst is tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later nog eens."
Ik heb niets gewijzigd in de Experiabox.
Gezien de hoge dichtheid aan draadloze netwerken (meer dan 60) en de daardoor zeer wispelturige verbinding, ben ik enige maanden geleden overgestapt naar draad die rechtstreeks op het modem is ingeplugd.
Wat moet ik waar instellen om toch ITV te kunnen kijken mét VPN-verbinding.

Ik hoor graag van een expert.
icon

Beste antwoord door Justin_ 7 november 2017, 20:48

Dat verduidelijkt een hoop, EppoEppo. iTV Online kijken op een laptop of pc kan alleen vanaf je thuisnetwerk. Ik vermoed dat er door de VPN-verbinding niet vastgesteld kan worden dat je op jouw eigen netwerk zit.

Om via jouw pc gebruik te kunnen maken van www.itvonline.nl of www.interactievetv.nl zal je de VPN-verbinding uit moeten zetten.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Heb je alles (pc, tv ontvangers) rechtstreeks op de Experia of zit er nog apparatuur tussen?
Ik heb zelf ook een VPN op mijn pc en totaal geen problemen met tv ontvangst. Die pc is met de Experia (V10) verbonden via een switch waar geen tv ontvanger op zit.
Yep, alles rechtstreeks op de Experiabox aangesloten. Er zit net als bij jou een switch tussen het modem en mijn pc maar meer niet.
Reputatie 7
Badge +10
Zitten de tv ontvangers ook op die switch?
Hier een topic met een vergelijkbaar probleem https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/vpn-verbinding-veroorzaakt-haperingen-itv-430777. Misschien zitten daarin wat aanknopingspunten.
Nee, de tv-ontvanger is rechtstreeks op het modem aangesloten (ik heb overigens geen haperingen in het beeld, ook als ik zwaar aan het downloaden ben). Ik heb het topic wat je opgaf doorgenomen. Ik was dat gisteren al tegen gekomen maar het is inderdaad een wat ander probleem. De laptop van mijn huisgenote maakt gebruik van een router (Engenius ECB350) die aan het modem is gekoppeld en zij heeft hetzelfde probleem met VPN. Het lijkt er op dat in het modem van KPN iets niet goed is / staat omdat daar wel alle verkeer samenkomt.
Ik zal vanavond alle verbindingen nog eens nalopen (zijn er voorkeurspoorten voor aansluitingen of is dat om het even?).
Wat ik wel eens heb gehad is dat de TV-ontvanger opgenomen programma's niet direct weergaf in het menu. De ontvanger uit- en weer aanzetten loste dat probleem op. Maar of dat er iets mee te maken kan hebben?
Ik heb een glasvezelabonnement en dat functioneert verder prima.
Gisteravond alle verbindingen even nagelopen maar er zit in mijn ogen niets verkeerd.
Op het modem is aangesloten, mijn eigen pc, tv-ontvanger, een switch, een telefoon en de KPN "voeding" vanaf het glasvezelkastje. Op de switch zijn aangesloten een router (draadloos) en de NAS. Alles is benaderbaar vanachter mijn eigen pc.
Wie biedt er een oplossing?
Modem niet goed?
Reset?
Een instelling veranderen?
Reputatie 7
Badge +22
Hoi EppoEppo, welkom op het forum! Wat een vreemd probleem. Je tv-ontvanger geeft een foutmelding op het moment dat je op jouw computer de VPN-verbinding actief hebt? Of gaat dit om iTV Online?
Reputatie 7
Badge +30
Hoe heb je die VPN ingesteld, en ik hoor ook iets over een extra router, kan je aangeven waar die in het netwerk zit? Ik krijg namelijk het vermoeden dat je de VPN op je PC deelt met de rest van je netwerk
Dag heren,

Als eerste dank voor jullie vragen. Hopelijk zijn jullie in staat mij hiermee te helpen.

De tv-ontvanger geeft geen foutmelding. Ik kan gewoon tv kijken of opnemen. Dit staat los van mijn VPN-verbinding. De draadloze router zit middels een switch aan het modem van KPN. Maar let op, mijn eigen (desktop)pc is rechtstreeks gekoppeld aan het modem.
Ik zal nog even resumeren hoe de aansluitingen zijn, hopelijk lost dat een paar onduidelijkheden op.
Gekoppeld (bedraad) aan mijn modem:
1 - switch
2 - tv-ontvanger
3 - desktop-pc
Gekoppeld aan de switch:
1 - NAS;
2 - draadloze router (ingesteld als access-point)

Ik heb alle apparaten vaste IP-nummers gegeven op het modem. DHCP op de router uitgezet.
Ik heb VPN als programma geïnstalleerd en geen aparte instellingen gedaan. Kan het zijn dat adblockers in de browser voor problemen zorgt? Die heb ik nogal dicht getimmerd. Ik heb een pesthekel aan reclame.
Ik heb het zoeven via Opera geprobeerd. Zelfde probleem. VPN uitzetten en ik kom niet op ITV. VPN weer aanzetten andere zender kiezen en het lukt weer niet.
Ik heb geprobeerd : Chrome, Internet Explorer, Opera, Firefox. Het lijkt wel alsof de VPN het signaal van KPN tegen houdt.

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groeten,
Reputatie 7
Op zich kan ik me voorstellen dat DRM (Digitale Rights Management) hier roet in het eten gooit en dat KPN de stream blokkeert omdat wellicht niet vastgesteld dat het hele pad tussen source (KPN ITV) en de PC beveiligd is.
Reputatie 7
Badge +22
Dat verduidelijkt een hoop, EppoEppo. iTV Online kijken op een laptop of pc kan alleen vanaf je thuisnetwerk. Ik vermoed dat er door de VPN-verbinding niet vastgesteld kan worden dat je op jouw eigen netwerk zit.

Om via jouw pc gebruik te kunnen maken van www.itvonline.nl of www.interactievetv.nl zal je de VPN-verbinding uit moeten zetten.
Dag heren,

Moest even naar een vergadering vandaar mijn verlate reactie.
Ik begrijp beide uitleggen en ik heb zoeven ook even snel het antwoord van WJB gelezen over ITV online gebruiken vanuit het buitenland. Ook dat begrijp ik. Helaas dus voor mij. Toch maar VPN uitzetten tijdens kijken.

Voor zover mijn hartelijke dank voor de antwoorden. Niet wat ik had gehoopt maar wel duidelijk.
Anoniem blijven lukt niet altijd merk ik.

Reageer