Beantwoord

kabel verbinding Solaredge zonnepanelen omvormer met v12

  • 19 July 2021
  • 12 reacties
  • 648 keer bekeken

Ik heb al bijna een jaar een nieuwe router omdat ik overgestapt ben van ziggo naar KPN. Echter sinds die tijd kan ik mijn panelen niet monitoren omdat de verbinding niet tot stand komt. De omvormer heeft geen wifi, dus de verbinding moet via een kabel lopen.

Van de KPN servicedesk heb ik deze link gekregen om evt poorten te openen, maar hier kom ik (waarschijnlijk doordat ik digibeet ben) niet veel verder mee

forum.kpn.com/internet-9/kpn-box-12-instellingen-webinterface-501604

Kan iemand mij in Jip en Janneke taal helpen?


Admin: topic naar juiste board verplaatst

icon

Beste antwoord door Henry7581 22 July 2021, 19:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hallo @Martin Schuurman ,

Er hoeft helemaal geen poort opengezet te worden bij mijn zonnepanelen werkte het meteen in combinatie met een v9,ik heb ook een solaredge.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Mogelijk staat er op dat ding een vast ip ingesteld in de range die Ziggo gebruikt. Bij KPN werkt dat dan niet.

Reputatie 7
Badge +20

@Martin Schuurman, welkom op ons forum! 
Inhoudelijk heb ik hier ook niet zoveel verstand van maar zoals ik het begrijp uit bovenstaande kan het de moeite waard zijn je solaredge apparatuur te resetten en opnieuw te verbinden met je V9 met de standaardinstellingen!

@Martin Schuurman Naar wat ik lees heeft u een Box 12 en geen V9 toch ?

Reputatie 7
Badge +20

@HansaanZet ik had even niet goed gelezen inderdaad!
Ik vermoed dat het bij een Box12 hetzelfde moet werken.

Reputatie 7
Badge +20

@Martin Schuurman heb je het nog werkend kunnen krijgen?

Nee, de omvormer is al wel gereset, maar dat heeft niets geholpen

Reputatie 7
Badge +24

Alleen resetten is niet genoeg denk ik. Ik vermoed dat da ding wel weer opnieuw ingesteld moet worden?

Ik heb geen idee. Ik zal de leverancier nog eens bellen

Reputatie 2

Bij mijn Solax omvormer is een WiFi dongle bijgeleverd, helaas verbind deze alleen met WiFi als in de Experiabox de WiFi beveiliging op WPA staat, wat erg irritant is dat als KPN een update uitvoert de beveiliging terugspringt op WPA2 waardoor de omvormer dus geen verbinding meer maakt met internet

Heb nu een Solax Pocket LAN dongle besteld waardoor deze een vaste verbinding met de Experiabox krijgt

Denk dat dit v oor jou situatie ook een goede keuze zal zijn @Martin Schuurman  

Reputatie 7
Badge +20

@Martin Schuurman ben je er met de leverancier (of tip van @Henry7581  hierboven) nog uit gekomen?

Reputatie 7
Badge +20

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het gelukt is.  Anders weet je ons te vinden!