Beantwoord

kan alleen kanaal 36, 40, 44 en 48 kiezen op 5Ghz op KPN versterker

  • 3 February 2019
  • 3 reacties
  • 325 keer bekeken

Als ik inlog op mijn KPN versterker kan ik bij 5Ghz alleen kiezen voor kanaal AUTO, 36, 40, 44 en 48.
Graag wil ik deze op 52.... of 100.... zetten, iemand enig idee hoe ik dit kan doen?
Op de Experiabox is dit wel mogelijk en heb ik dit ook gedaan.

Ook heb ik een probleem met switchen tussen het sterkte wifi signaal van Experiabox (woonkamer) en de KPN wifi versterker (1e verdieping).
Als ik in de woonkamer heb gezeten en ik ga naar boven dan schakelt mijn laptop of mobiel niet automatisch over naar de wifiversterker (deze geeft toch een sterker signaal af).
Is het mogelijk om dit ergens in te stellen?

Vaak zit ik bijna naast de versterker en toch heeft hij het zwakkere signaal.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Anonymous 3 February 2019, 16:34

Bekijk origineel

3 reacties

Als ik inlog op mijn KPN versterker kan ik bij 5Ghz alleen kiezen voor kanaal AUTO, 36, 40, 44 en 48.
Graag wil ik deze op 52.... of 100.... zetten, iemand enig idee hoe ik dit kan doen?
Op de Experiabox is dit wel mogelijk en heb ik dit ook gedaan.

Ook heb ik een probleem met switchen tussen het sterkte wifi signaal van Experiabox (woonkamer) en de KPN wifi versterker (1e verdieping).
Als ik in de woonkamer heb gezeten en ik ga naar boven dan schakelt mijn laptop of mobiel niet automatisch over naar de wifiversterker (deze geeft toch een sterker signaal af).
Is het mogelijk om dit ergens in te stellen?

Vaak zit ik bijna naast de versterker en toch heeft hij het zwakkere signaal.

Alvast bedankt!

Hallo @jeroen.kouwenberg78 ,
Dan zou ik bij de modem kiezen voor een kanaal-bereik vanaf 52 en bij de versterker voor 36-48, dan zitten de kanalen binnen jouw woonomgeving elkaar ook niet in de weg.
Voor automatisch overschakelen kun je het beste de SSID's van de apparaten dezelfde naam en wachtwoord geven.
Bedankt!
Ga het eens proberen met die kanalen.

Voor wat betreft het automatisch overschakelen, de Experiabox en de wifi versterker hebben al dezelfde naam (SSID's) en wachtwoord.
Kan het nog ergens anders aan liggen?
Hallo @jeroen.kouwenberg78 ,
Als je op alle apparatuur dezelfde SSID-naam en hetzelfde wachtwoord gebruikt hoef je je niet (meer) druk te maken of een apparaat nu overschakelt of niet. Het betreffende apparaat houdt gewoon de beste verbinding vast.

Reageer