Kan camera en thermostaat niet op afstand benaderen

  • 26 September 2019
  • 3 reacties
  • 94 keer bekeken

En dan toch moet ik vragen om een update...!

Mijn VPN heb ik werkend via QNAP.

MAAR mijn beveiligingscamera-recorder werkt wel maar ik kan het niet meer bekijken.
Poort 9000 zit schijnbaar dicht.
Ook de thermostaat van de c.v. is niet meer bereikbaar en de omvormer(PV) geeft ook geen informatie meer.

Dus, toch graag een update en hopen, dat dat helpt.
Bij voorbaat dank.

Admin: Bericht afgesplitst van VPN werkt niet meer op Experiabox V10a

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Ger, welkom op het forum.

Een update is geen probleem. Ik vraag me wel af of dit juist is. Jij noemt een VPN, als ik het zo lees is dit een kwestie van poorten openzetten of juist verbinden. Mocht ik het toch verkeerd hebben, wat voor type VPN is dat en welke VPN software gebruik je? Wat voor thermostaat is dat precies?
Reputatie 7
Die camera en omvormer zijn zeker via wifi verbonden met de Experia Box. Klopt dat?
Kan je de camera dan wel op zijn LAN IP adres benaderen?
Hi Ger, welkom op het forum.

Een update is geen probleem. Ik vraag me wel af of dit juist is. Jij noemt een VPN, als ik het zo lees is dit een kwestie van poorten openzetten of juist verbinden. Mocht ik het toch verkeerd hebben, wat voor type VPN is dat en welke VPN software gebruik je? Wat voor thermostaat is dat precies?


Het probleem is inderdaad het open zetten van een poort.
Thermostaat werkt goed.
VPN nu via Qnap. Werkt ook goed.

Het probleem is, dat de Experia Box zelf telkens het IPadres veranderd. DAT is het probleem.
Als ik het IPadres opgeef van mijn recorder van de beveiligingscameras veranderd dat steeds weer.
Als ik dat in NET weer aanpas werkt het prima en even later is het weer anders en valt de verbinding dus weer weg.
Alvast dank voor uw reactie.