Beantwoord

Kan Dahua app niet meer benaderen via 4G sinds overstap naar KPN

  • 19 March 2023
  • 10 reacties
  • 629 keer bekeken

Van de week ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN.

Ook bij mij werkt de dahua app nu niet meer vanuit 4G. Met ziggo werkte het vorige week nog wel.

Vanuit het interne netwerk kan ik wel de camera’s zien.

De port forwarding heb ik just ingesteld en staat op poort 37777 voor zowel intern en extern. Ik heb geen restricties gesteld op het externe ip adres. Het interne ip adres staat juist ingesteld.

Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

icon

Beste antwoord door Anondescriptivename 20 March 2023, 21:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Anondescriptivename 

 

Volgens hun WiKi moet je ook poort 80 forwarden, via www.canyouseeme.org kan je controleren of ze beide open staan.

 

 

Beste @GeSp ,

Dank voor je reactie. Voor alle duidelijkheid; ik gebruik de dmss app op mijn mobiele telefoon (iOS) om verbinding te maken met de mijn netwerk video recoreder (NVR) van Dahua waarop de cameras zijn aangesloten. De app communiceert dus  met de NVR en niet per se direct met de cameras.

 

Ik opmerken dat poort 80 op mijn Ziggo modem nooit was ingesteld en dat ik deze ook nooit heb hoeven forwarden. Maar goed poort 80 heb ik nu ook aangezet, zonder resultaat.

 

 

Voor zowel poort 80 als poort 37777 geeft canyouseeme.org aan dat deze niet open staan.

 

Via 4G heb ik dus nog altijd geen toegang tot de NVR. Zet ik de wifi aan, dan wel. Zet ik de portforwarding uit, dan heb ik via de wifi geen toegang meer tot de NVR.

 

Groet,

 

 

 

 

  

 

 

 

Reputatie 7
Badge +18

Ik had het op deze Wiki van Dahua gevonden: https://dahuawiki.com/Mobile/iDMSS_IP_Setup

 

Ik zie daar toch dat je een poortnummer achter het ip-adres kan instellen als je geen poort 80 gebruikt, dus lijkt mij dat de poort die je voor HTTP gebruikt dan ook open moet staan, dat hij open moet staan staat trouwens ook vermeld in hun portforwarding gedeelte.

 

Je gebruikt in de app het externe ip-adres, ook als je via WiFi verbind?

Hallo @GeSp ,

 

Dank voor je bericht. De screenshot die je toont is van een andere app (dmss) en niet van de oudere versie (idmss plus) welke ik gebruik. gelukkig staat in het document waar je naar verwijst ook een screenshot voor die app. Daarin kan je zien dat er geen poortnummer aan het ip adres wordt toegevoegd.

 

 

Wanneer ik een poortnummer probeer toe te voegen aan het IP adres dan krijg ik een foutmelding bij het opslaan: het lukt de app dan niet om in te loggen in de NVR. Als ik het poortnummer verwijder, dan kan de app wel de wijziginen opslaan..

 

Ik gebruik inderdaad het externe IP adres wanneer ik de app via wifi verbind. Zoals opgemerkt, dit gaat goed zolang de port forwarding aan staat. Staat de port forwarding uit, dan kan ik niet inloggen via het externe ip adres.

 

 

 

De Dahua NVR werkt nu wel via 4G.

Wat ik gedaan:

  1. De poort op de dahua op 2000 gezet
  2. De poort bij port forwarding in de kpn box op 2000 gezet.
  3. poort 80 verwijderd uit de port forwarding (want niet nodig voor mijn config)
  4. Dahua ge-reboot.

 

 

Reputatie 7
Badge +18

Fijn dat het gelukt is.

Blijkbaar gaat er iets niet goed met het forwarden van hoge poorten in het modem.

Gaat het om een Box 12 modem?

Het is inderdaad een Box 12 modem.

Echter, het zou ook aan de dahua kunnen liggen aangezien ik die eerder nog niet had ge-reboot.

Reputatie 7
Badge +10

Met eerder de Dahua achter een netwerk van Ziggo, en nu een KPN box welke een ander LAN IP bereik gebruikt dan een Ziggo router, altijd de achterliggende netwerk apparaten een keer herstarten, om de IP lease vrij te geven van oude netwerk instellingen.

@Babylonia 

Mijn Dahua heeft statisch IP adres op het interne netwerk. Bij het overgaan naar KPN heb ik op de Dahua een nieuw IP en gateway ingesteld tbv de nnieuwe situatie.

Omdat het IP adres statisch is, is er geen sprake van een DHCP lease en deze kan dus ook niet vervallen :)

Reputatie 7
Badge +10

Maar

Mijn Dahua heeft statisch IP adres op het interne netwerk. Bij het overgaan naar KPN heb ik op de Dahua een nieuw IP en gateway ingesteld tbv de nnieuwe situatie.

Maar ook dan is het raadzaam het apparaat opnieuw op te starten.
Heb wel vaker gezien, dat de nieuwe instellingen pas goed werden overgenomen na een herstart.
Zeker ook in combinatie met de ARP tabel in de router zelf, die mogelijk niet correspondeert met de nieuwe instellingen die je vastlegt in het achterliggende apparaat.

Een herstart is een van de eerste dingen om uit te voeren, als men tegen problemen aanloopt.