Vraag

Kan geen verbinding maken met bepaalde servers.

• 27 februari 2018
  • 2 reacties
  • 232 keer bekeken

@Ik kan sinds vandaag geen verbinding maken met bepaalde sites en game launchers. Ik heb het op meerdere aparaten getest en ben eruit gekomen dan het aan ons internet ligt en niet aan onze aparaten zelf. Hier zijn een paar voorbeelden waar ik niet aan kan verbinden:

-battle.net
-league of legends launcher
-reddit.com

Ik kan wel verbinden als ik een ander netwerk gebruikt of via me telefoon 4g gebruik of een hotspot maak.

Alles werkt normaal als ik een vpn gebruik.

2 reacties

Kan zijn dat bepaalde servers jouw IP adres etc. ( preventief ) blokkeren. Kan aan meerdere situaties liggen of redenen waarom want als andere netwerken en een VPN ( ander IP ) wel werken verklaard dit genoeg.

Zover ik weet kan een aanbieder jouw niet een andere IP geven. Dit wordt automatisch en willekeurig aangewezen op het eerste moment dat je verbinding actief is geworden.

Zou hun jouw IP en netwerk gegevens toesturen ( de servers waarmee je problemen hebt ).

Beste zou zijn om sowieso je modem een factory reset te geven en mogelijk op je apparaten een IP en DNS flush en renewal te doen ( je kan googlen hoe dat moet )
Reputatie 7
Badge +30
Kan je eens een traceroute naar reddit.com doen ?

In Windows kan je dat doen door in opdrachtprompt "tracert reddit.com" in te typen. Daar kan je het best een screenshot van maken en die hier plaatsen.

Reageer