Beantwoord

Kan geen verbinding meer maken met de omvormer van mijn zonnepanelen

  • 13 September 2021
  • 11 reacties
  • 618 keer bekeken

Ik kan ineens de gegevens van mijn omvormer met wifi niet meer uitlezen op PC of Iphone. In het wifi netwerk staat een AP nr met verbinding met het netwerk maar niet met internet. De leverancier zegt dat de omvormer dus naar behoren werkt. Hoe krijg ik verbinding?

Ton

Ā 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door wjb 20 September 2021, 16:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hoi @TonBerendsĀ . Welkom op het forum.

Kun je vertellen welk type experiabox jij gebruikt? Kan het zo zijn dat je recent bent overgezet van Telfort naar KPN?

Alle informatie is welkom.

(zou je tevens je profiel kunnen aanvullen en mij hier een seintje geven? Dan kan ik meekijken)

Experia Box V10

Ik ben al jaren klant van KPN en dus niet omgezet

Ik heb mijn profiel bijgewerkt

Ik vrees dat ik hier geen pasklaar antwoord op het. Ik dacht eerst dat het misschien met een update te maken heeft maar er is niets aan jouw verbinding veranderd (althans niet vanuit KPN).Ā  Het beste advies wat ik je kan geven is om de hele installatie procedure met je omvormer opnieuw te doorlopen. Dus app + settings verwijderen en de stappen opnieuw doen.

Ik heb de gehele procedure al wel 3 x gedaan .Het resultaat is dan dat de installatie goed is gelukt.

het AP adres wordt herkend in het netwerk met de vermelding geen internet. Dus dan moet het toch aan de experiabox liggen? De leverancier van de omvormer zegt dat dus het probleem niet aan de omvormer ligt.

OP welke manier komen we daar nu uit?Ā 

Reputatie 2

Ik heb de gehele procedure al wel 3 x gedaan .Het resultaat is dan dat de installatie goed is gelukt.

het AP adres wordt herkend in het netwerk met de vermelding geen internet. Dus dan moet het toch aan de experiabox liggen? De leverancier van de omvormer zegt dat dus het probleem niet aan de omvormer ligt.

OP welke manier komen we daar nu uit?Ā 

Ik heb vergelijkbare problemen gehad met de dongle van mijn Solax zonnepanelen. Probeer eens middels de hotspot van een mobile telefoon verbinding te maken. Bij mij werkte het toen wel, bleek de Experiabox toch de boosdoener te zijn

Bedankt Henry voor je reactie.

Ik heb geprobeerd via een hotspot maar kennelijk is geen in de omgeving.

IK heb nog eens naar de oplossingen gekeken van microsoft zelf en het resultaat was: Verbinding tussen uw toegangspunt, router of kabelmodem en internet is defect.

Hoe dat te repareren? toch via KPN zou ik zo denken

Reputatie 7
Badge +24

Wat heeft Microsoft hier mee te maken? De omvormer is toch niet van Microsoft? En uw mobiel toch ook niet?

Lijkt me dat u gewoon bij de leverancier van de omvormer moet zijn. Die moet zorgen dat het werkt op uw mobiel.Ā 

Reputatie 7

In het wifi netwerk staat een AP nr met verbinding met het netwerk maar niet met internet.

Wat bedoel je hiermee?

Zie je een wifi netwerk met een naam beginnend met AP en dan een lang nummer?

Ā 

het AP adres wordt herkend in het netwerk met de vermelding geen internet.

Als jij verbinding hebt gemaakt met dat AP wifi netwerk dan is het logisch dat je geen Internet hebt.

Ā 

Kan je hier eens een screenshot plaatsen van de netwerk/wifi instellingen op jouw omvormer?

@TonBerendsĀ : Kun je ook merk en type van de omvormer hier vermelden?

Het is de omniksol-4K-TL3 omvormer

Reputatie 7

Het is de omniksol-4K-TL3 omvormer

Ik heb ook een omvormer van Omniksol.

Plaats eens een screenshot van de status pagina van die omvormer van Omniksol.

Ā