Beantwoord

Kan glasvezel ook zonder de Experia Box?

  • 27 June 2022
  • 5 reacties
  • 1218 keer bekeken

Badge

Hallo,

Op dit moment maak ik gebruik van glasvezel thuis 500/500.

Ik wil mijn Experiabox V10 vervangen voor een betere router. Nu lees ik verschillende dingen en wil ik wat meer duidelijkheid. Ik heb een nieuwe router gekocht en die kan ik aansluiten op mijn Experiabox V10 zodat ik de nieuwe router kan gebruiken, maar kan het ook zonder de Experiabox V10?

Simpel weg, kan ik mijn router nou wel of niet direct aansluiten op het glasvezel kastje?

Mijn router bevat geen modem, maar ik heb gelezen dat het glasvezel kastje al een modem op zichzelf is (of is dat dus niet zo?).

Service tool resultaat

Na het gebruik van de service tool staat hier op de foto dat mijn modem moet voldoen aan minimaal een Ethernetaansluiting met WAN poort nodig heb. Kan ik nou wel of niet direct een router erop aansluiten en heeft de modem alleen maar een WAN poort dan nodig? Je kan toch niet zomaar iedere modem erop aansluiten?

Ter informatie;

  • Ik maak geen gebruik van vaste telefonie
  • Ik maak gebruik van Digitenne TV (dus geen HD tv kastje)
  • Als ik dan toch een modem nodig heb, wat raden jullie mij aan (alles behalve die lelijke Fritz!boxen)
icon

Beste antwoord door Anonymous 27 June 2022, 11:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @Jack The J je kunt zeker een eigen router aansluiten op de glasvezelkast, het glasvezelmodem dus.

Je dient inderdaad aan de voorwaarden van KPN te voldoen om een eigen router aan te sluiten en KPN geeft daar geen ondersteuning op, die hoef je dus niet te bellen, maar hier op het forum zijn veel mensen met verstand van zaken en hier kun je dus wel je vragen kwijt zoals je al gedaan hebt.

Via onderstaande link lees je alles over het aansluiten van een eigen  router:

https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur.htm

Succes

P.S. bewaar de V10 wel goed, want die heb je in bruikleen en bij een echte storing dien je de V10 dan tijdelijk aan te sluiten.

Badge

Bedankt voor je reactie @JanD 

Ok dus even voor de duidelijkheid. Deze heb ik in de meterkast, die met een ethernet kabel naar een contact aansluiting gaat in de woonkamer.

Hier kan ik dus direct een router op aansluiten die geen modem heeft?

Reputatie 7
Badge +24

Ja, dat kan. Maar niet elk model router is zomaar geschikt. Als u bijvoorbeeld een fritzbox heeft, dan werkt het. Maar bij sommige andere modellen werkt het niet.

Welk model heeft u?

Badge

Ja, dat kan. Maar niet elk model router is zomaar geschikt. Als u bijvoorbeeld een fritzbox heeft, dan werkt het. Maar bij sommige andere modellen werkt het niet.

Welk model heeft u?

Dag @Nick83 bedankt voor je reactie.

Ik heb een TUF Gaming AX5400 (TUF-AX5400) 

Je gebruikt geen telefonie en DTV.

 

Dus dat scheelt, als je digitale tv zou gebruiken zou dat misschien niet werken maar voor alleen internet wel denk ik.

 

Maar even afwachten wat de rest hier zegt.