Beantwoord

Kan ik 4 stroomnet netwerkadapters met elkaar koppelen?

  • 14 May 2022
  • 4 reacties
  • 99 keer bekeken

Hallo,

Ik heb 2 extra Stroomnet netwerkadapters 2360 gekocht. Ik heb er nu dus 4. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om 1 van deze te gebruiken als zender en 3 als een ontvanger. Op deze manieren kan ik op meerdere plekken in mijn huis goede kabel ontvangst hebben.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 17 May 2022, 09:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

@Daan Hurenkamp

Niet aan beginnen het is vragen om problemen

(goede kabel ontvangst) heb je alleen met de echte utp kabels cat5e of hoger 100% koper 

Die kabels kosten haast niks het is wel even wat werk maar dan heb je een goed netwerk

Die 2360 zal ik zover mogelijk vermijden

Reputatie 7
Badge +22

Ik hoop dat je het bonnetje nog hebt van de 2360, ik zou het geld terughalen als ik jou was. Net wat @peter-keetfm zegt die dingen geven vaak problemen.

Hallo @Daan Hurenkamp de 2360 is op de 1e plaats sterk verouderd en moet je niet meer willen gebruiken en in de regel is het maximum 3 dat in 1 set bruikbaar is, 4 stuks gaat niet werken.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +30

Dit zijn de Devolo 200 als ik het wel heb, die zou ik inderdaad niet meer gebruiken, @Daan Hurenkamp. Vooral als je er meerdere wilt gebruiken is die 200 Mbit doorgiftesnelheid niet optimaal. 

Het gebruik van stroomnet netwerkadapters an sich kan prima werken als je stroomnetwerk in huis van goede kwaliteit is. Hoeveel je in één set kunt gebruiken hangt af van welke adapters je hebt. Voor de nieuwere modellen Devolo, bijvoorbeeld, kan je tot 8 in één set koppelen. Maar dan zul je wel adapters moeten hebben met een hogere doorgiftesnelheid. Wel krijg je dat de kans op verstoring groter wordt naarmate je meer adapters gebruikt. En als je stroomnetwerk ook al ouder is, kan dat ook een negatieve invloed hebben.

Al met al raden we vanuit KPN sowieso aan om niet meer dan drie per set te gebruiken (1 zender, twee ontvangers).