Vraag

Kan ik een Grandstream ATA HT 813 gebruiken achter KPN V10a voor voipbuster ?

  • 11 March 2019
  • 5 reacties
  • 187 keer bekeken

Kan ik een Grandstream ATA HT 813 gebruiken achter KPN V10a H369A voor voipbuster

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi Grandstream, welkom! Het staat me bij dat @wjb ook een grandstream gebruikt. Die kan je hier dan vast meer over vertellen 🙂
Reputatie 7
@Erik_,
Ik zou juist dolgraag willen dat ik een Grandstream HT 801 of HT 802 zou kunnen gebruiken voor mijn vaste KPN telefoon. Als je dat toch eens voor me weet te regelen dan stuur je persoonlijk een fles champagne. Zie "ATA Grandstream HT802 ook voor de particuliere klant".

Zelf gebruik ik een Gigaset N300A IP achter mijn EdgeRouter Lite 3 voor mijn CheapConnect aansluiting. Dit werkt ook prima achter een Experia Box en met zo'n HT813 moet dat ook prima kunnen. VoipBuster is, als ik het goed begrijp, alleen met UDP poort 5060 te gebruiken. Vraag is dan wel of de V10A netjes afblijft van UDP poort 5060 op vlan 6 (Internet). Bij eerdere implementaties van Experia Boxen hebben we wel eens gezien dat de Experia Box UDP poort 5060 altijd naar de eigen telefoonpoort doorschakelde. Wettelijk mag dat natuurlijk niet en met de V10 was dat in ieder geval ook niet het geval. Het zou met de V10A ook niet het geval mogen zijn en dus zou het gewoon moeten werken.
Reputatie 7
Badge +30
@Erik_,
Ik zou juist dolgraag willen dat ik een Grandstream HT 801 of HT 802 zou kunnen gebruiken voor mijn vaste KPN telefoon. Als je dat toch eens voor me weet te regelen dan stuur je persoonlijk een fles champagne. Zie "ATA Grandstream HT802 ook voor de particuliere klant".


Oh, dan was ik daar mee in de war, sorry! Helaas nog geen verder nieuws rondom vrije routerkeuze/sip gegevens. Ik blijf daar bovenop zitten, zodra daar meer over bekend is kom ik er bij je op terug.


Heb je iets aan de verdere info van wjb, Grandstream?
Ik heb poort 5060 en Poort 6000 beide verstrekt door Voipbuster al geprobeerd maar volgens mij registreert De HT 813 wel maar belt hij niet uit.
Er gebeurd niets ik heb hem in bridge modus staan en volgens het topic DMZ IP4 MAC adres gekoppeld
Reputatie 7
Plaats hier eens screenshots van de instellingen die je op jouw Grandstream doorgevoerd hebt.
Zorg er wel voor dat jouw telefoonnummer, logingegevens en andere persoonlijke gegevens niet zichtbaar zijn.

Doe mij eens een link naar dat topic "DMZ IP4 MAC adres".