Vraag

Kan ik een wifi tijdslot instellen op een zyxel vmg8825-T50?

  • 11 November 2021
  • 10 reacties
  • 580 keer bekeken

Kan ik een wifi tijdslot instellen op een zyxel vmg8825-T50 ??  Met mesh aan(voor 2 satelieten)?

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 2
Badge

Kan ik een wifi tijdslot instellen op een zyxel vmg8825-T50 ??  Met mesh aan(voor 2 satelieten)?

 

Wat zegt de handleiding ?

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Leo Pa3hfp ,

Op internet vind ik alleen maar een beknopte installatiehandleiding. Daarin staat dat je kunt bellen met de klantenservice. 

  • In deze Snelgids staat beschreven hoe u uw hoofdaansluitpunt met uw modem verbindt. Installeren is eenvoudig zelf te doen. Loopt u alsnog ergens tegenaan bel dan de klantenservice: 088-0038500 (lokaal tarief).

 

 

Reputatie 2
Badge

Ik heb ook even gekeken, volgens een zeer uitgebreide pdf, is er ook zoiets als ouderlijk toezicht menu, dat is denk ik hetgene wat het dichts bij in de buurt komt.

https://download.zyxel.com/VMG8825-T50K/user_guide/VMG8825-T50K_V5.13_5.50.pdf

Deze manual is voor de “series” van dit model, dus moet je wel op de speciaale “vermeldingen” letten. wat voor welk model van toepassing is, denk ik zo.

oeps, ik heb het gevonden met de zoekfunctie in de pdf:

Dit geld natuurlijk als ook je MESH van Zyxel is denk ik, vaak merk je dat veel functies alleen voor het “eigen” merk werkt.

Ook: heeft deze modem/wfi-router orginele firmware, of een aangepaste firmware van een provider….? dit kan ook wat uitmaken, je moet altijd naar valkuilen zoeken, helaas, dat is iets wat ik heb geleerd met het werken met computers en software.

Hallo Noordzee en  Erik-Jan, bedankt voor de reactie. Ik ga ermee aan de slag.

Reputatie 2
Badge

Hallo Noordzee en  Erik-Jan, bedankt voor de reactie. Ik ga ermee aan de slag.

Het ligt er aan of deze modem van een provider vandaan komt, of dat je deze zelf hebt aangeschaft, wat ik ervan begrijp, levert T-Mobiel en KPN deze ook aan zijn klanten, en dan zit er vaak een aangepaste firmware op, het is dan maar de vraag of dit iets uitmaakt in jouw geval, als MESH daar in verwerkt is kan dat ook wat uit maken, in de orginele handleiding ben ik nog niets over MESH tegekomen…

(ik zag ook dat er een Zyxel forum is, fora zijn toch de beste opties om goede informatie te vinden)

Reputatie 7
Badge +11

levert T-Mobiel en KPN deze ook aan zijn klanten

KPN heeft dit type modem nooit in gebruik gehad. Wel ooit een ander type Zyxel bij Telfort maar dit specifieke model is bij KPN nooit gebruikt. T-Mobile levert deze inderdaad wel uit aan klanten op zowel DSL als glasvezel.

Reputatie 2
Badge

Bedankt, dan neem ik aan dat Leo KPN als provider heeft, en de Zyxel orginele firmware heeft, dat is alleen wat ik vermoed, ik heb ook geen idee welk “MESH” Leo heeft, en of dit wel goed gaat samenwerken met elkaar… details zijn hiervoor nodig van Leo.

De details, ik ben m'n hele leven al ptt/kpn klant, maar m'n zoon tsja het wat goedkopere "online.nl". Doch deze maakt gebruik van kpn glasvezel. Het modem/router is de zyxel met 2 zyxel mesh satellieten.  Ik denk dat het niet mogelijk is om alleen voor het gast wifi netwerk een internet bloktijd in te stellen. 

(6 kinderen op het wifi-gast netwerk dat hij savonds uit wil schakelen  terwijl de gewone wifi door moet werken)

Ik zou het fijn vinden als iemand mij een mogelijkheid kan schetsen met of welke hardware ik hier voor nodig heb.

Reputatie 2
Badge

Zoals ik al zei, de zyxel vmg8825-T50 heeft een ouderlijk toezicht menu, en ook nog eens een apart tijdschakel schema ook weer voor wifi, ik weet niet of er een nog meer uitgebreid iets bestaat, het zal nog lastiger worden, als er ook tv wordt betrokken bij de desbetreffende provider, want dan moet je daar ook nog eens het wiel voor uitvinden als je geen andere gebruikers kunt vinden met zo’n zelfde situatie, het makkelijkste is als je een router met de oudertoezicht opties aansluit op de bestaande, maar dus wel de firewall en routing DHCP etc… op deze 2e uitschakelt, volgens mij kan een Fritz!box dat, maar dat is een gok van mij. om een oplossing te vinden, is toch weer Google een goede optie om te zoeken met de speciale opties die je nodig hebt, je komt dan waarschijnlijk weer in een forum terecht met deels oplossingen, die verder helpen, het blijft lastig, je zou natuurlijk ook kunnen “rondneuzen op een website zoals wifishop, of routershop, en dan in de desbetreffende pdf manual neuzen, een kant en klaar antwoord is moeilijk te geven.

https://tweakers.net/merk/1329/zyxel/forum/

Een tijdschakelaar voor de adapter(s) van de AP’s/MESH is geen optie desnoods ?

btw. de “zoon” heeft dezelfde Zyxel ? het wordt een beetje verwarrend….)

Dankje voor de responce.

Ik heb weer wat tips om verder te onderzoeken,  en uiteindelijk zal het wel lukken.

Fijne avond nog.