Vraag

Kan ik WiFi uitzetten op de vierkante witte wifiversterker?

  • 4 September 2020
  • 28 reacties
  • 629 keer bekeken

Reputatie 1

Kan ik in de wifi versterker alleen de Wifi uitzetten zodat alles wat met een kabel er aan verbonden is (TV bijvoorbeeld) gewoon blijft werken?

 


*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Hallo @hmroep welk model/type wifi-versterker heb je van KPN, de witte vierkante, de witte ronde of de zwarte vierkante?

 

Reputatie 7
Badge +24

Kan ik in de wifi versterker alleen de Wifi uitzetten zodat alles wat met een kabel er aan verbonden is (TV bijvoorbeeld) gewoon blijft werken?

Met de Experia WiFi of de SuperWiFi is dat in ieder geval onmogelijk. 

Reputatie 1

Ik heb een 'gewone’ KPN wifi versterker.

Als ik inlog staat er onderstaande… Dan kan ik WIFI toch uitzetten?

 

Geavanceerde instellingen

 
IGMP Snooping  
Beamforming Aan Uit
Spanning Tree Aan Uit
Apparaat Naam  
 
Timer instellingen:    
LED's  Uit   Aan   Uitschakelen tussen   
     
WiFi Radio 5Ghz  Uit   Aan   Uitschakelen tussen   
WiFi Radio 2,4Ghz  Uit   Aan   Uitschakelen tussen 
Reputatie 7
Badge +24

Dan heeft u dus de witte vierkante. 

Hierop kunt u inderdaad de WiFi uitzetten.

Reputatie 1

Die heb ik inderdaad. Dus het kan. Maar dan heb ik nog een vraag. Als ik een Mesh netwerk opzet, en de WiFi versterker daar aan koppel met een kabeltje, in plaats van de kabelverbinding met de Experia Box V10, kan ik dan toch TV kijken als ik de TV dan middels een kabel aan de WiFi versterker aansluit?

 

Hans M. Roeper

 

Reputatie 7
Badge +24

De kans is heel groot dat da niet lukt. Tv kijken via WiFi werkt gewoon niet. Tv kijken moet je bekabeld doen.

Reputatie 1

Ja, maar….

De wifiversterker kan je standaard wel met eigen WiFi aan de WiFi van de Experia Box verbinden. Dat heb ik vanwege de instabiele (KPN) Wifi niet gedaan, maar via de kabel is het ook niet optimaal.

Ik ga het wel proberen. Met een Mesh (M9) netwerk, met veel betere Wifi, ben ik wel benieuwd wat er gebeurt. Ik moet het handeltje nog bestellen, kan even duren voordat ik mijn ervaring kan delen.

Het blijft raar dat je met een abonnement van 66,-- nog moet sleutelen om een behoorlijk netwerk te krijgen!

 

Hans M. Roeper

 

Reputatie 7
Badge +24

Je moet helemaal niet sleutelen. Gewoon kabels leggen. Zo simpel is dat. Wat u "sleutelen" noemt, dat is geen sleutelen. Dat is tobben.

Reputatie 1

Laten we daar maar niet over in discussie gaan. WiFi in mijn tuin heb ik ook door te sleutelen voor elkaar gekregen. Kregen diverse technici van KPN niet voor elkaar. Heeft KPN wel voor z'n rekening genomen. Ik heb al een kabel liggen. Die is doorgemeten, en zou het goed moeten doen. Niet dus! En dus is de enige oplossing 'sleutelen’.

Het is dus een inferieur handeltje. Bij nieuw contract krijg je een gratis een Mesh systeem. Waarom zou dat zijn???? Ik moet daar 95,-- voor betalen. En misschien moet ik eens naar een andere provider….

 

 

Badge +19

Begrijp ik nou goed dat u wel een kabel heeft lopen van de experiabox naar de slaapkamer boven?

Reputatie 1

Boven heb ik geen internet nodig. Ik heb alles op begane grond. En er loopt een kabel uit de meterkast door de muur naar de woonkamer. Ca. 10 meter.

Misschien zie ik iets over het hoofd, maar waarom zou je de WiFi van de wifi versterker uit willen zetten? Ruim dan het hele apparaat op is mijn gedachte want kennelijk is deze overbodig.

Reputatie 1

Ik moet de TV ontvanger toch ergens aan verbinden. Die zit nu met een kabel aan de WiFi versterker. 

Mijn idee is Mesh in de meterkast. Wifi daar uitzetten.

Ander Mesh station in de woonkamer. Staat dus binnen 10 meter afstand met 2 deuren er tussen.

Dan moet ik de TV box ergens aan verbinden, die kan volgens mij niet draadloos. Die zit nu aan de Wifi versterker. Dat is dus ook een soort router. Routerfunctie handhaaf ik Wifi wordt Mesh netwerk. Dus kan in de versterker uit worden gezet. Toch?

 

Ik zag pas later dat er ook een switch bij het apparaat in zit. In dat geval kan je het apparaat gewoon laten zitten en de WiFi uit zetten.

Reputatie 1

Ik ga de Mesh bestellen en als ik de boel geïnstalleerd heb zal ik over mijn ervaring schrijven.

Hans M. Roeper

 

Als ik het goed begrijp zet je dus de WiFi uit op de versterker, je moet hem wel aan laten staan voor de bekabeld aangesloten apparatuur.

Persoonlijk vind ik zelf de aandacht voor al die mesh systemen nogal overdreven. In de meeste gevallen volstaat één STRATEGISCH geplaatst accespoint.

Reputatie 1

Ik neem aan dat je met accespoint in mijn geval mijn Experia Box V10 bedoelt? Bij mij voldoet dat dus, ondanks een extra KPN wifiversterker, niet. En Accespoint staat heel strategisch binnen 10 meter vanaf computers, internetradio, TV.

Dan nog een Devolo powerline om in de tuin wifi te hebben….

Laat ik Mesh maar eens gaan testen. Kan altijd terug als het niet voldoet.

Hallo @hmroep De Experia V10 is een modem/router en géén accesspoint.

Die losse versterkers zijn accesspoints.

Zelf heb ik ook een V10 en 2 zwarte Experia WiFi's (accesspoints dus) die goed volgens het mesh-systeem werken.

De wifi op de V10 wordt dan automatisch uitgeschakeld, zoals je ongetwijfeld bekend is.

 

Reputatie 1

Automatisch uitschakelen wist ik niet. Ik dacht dat ik WiFi uit moest zetten. Mijn Wifi versterker wordt dus mijn accespoint….? Dus V10 uitzetten, Mesh aansluiten en dan alle 2 weel aanzetten, en dan wordt V10 a.h.w. overgenomen. En gaat de Wifi van de V10 uit.

Je merkt het wel, ik ben hier niet zo goed in...;-))

Hallo @hmroep , je hoeft niets uit te zetten. Als je de originele accesspoints van KPN aansluit wordt de wifi binnen de V10 automatisch uitgeschakeld en worden de wifi-instellingen door de accesspoints overgenomen.

Een wifi versterker is per definitie een accesspoint en de V10 blijft een modem/router, alleenhet wifideel binnen de modem staat uit.

 

Reputatie 1

Beste Wijsgeer,

Ik ga de TP-LINK Deco M9 Plus - Multiroom Wifi Systeem - V2 - Duo Pack gebruiken. Kan het zijn dat je dan (volgens hun instructiefilmpje) de V10 wel eerst uit moet zetten?

 

Hallo @hmroep als Telfort-klant weet ik niet of de KPN V10 mesh c.q. bandsteering ondersteunt, de V10 bij Telfort niet namelijk, dat zou je even na kunnen kijken in het modem.

Als de V10 van KPN het wèl ondersteunt kan die ingeschakeld worden/blijven.

Voorwaarde voor een goed mesh-systeem is dat alle wifi-apparaten en elke wifi-band, de 2,4- en de 5.0-band dus, dezelfde SSID (is wifinaam) hebben en hetzelfde wachtwoord.

 

Reputatie 7
Badge +24

Voorwaarde voor een goed mesh-systeem is dat alle wifi-apparaten en elke wifi-band, de 2,4- en de 5.0-band dus, dezelfde SSID (is wifinaam) hebben en hetzelfde wachtwoord.

En van hetzelfde merk zijn. Apparatuur van TP-Link gaat nooit samenwerken met de Experiabox. 

Voorwaarde voor een goed mesh-systeem is dat alle wifi-apparaten en elke wifi-band, de 2,4- en de 5.0-band dus, dezelfde SSID (is wifinaam) hebben en hetzelfde wachtwoord.

En van hetzelfde merk zijn...

Hallo @Nick83 en @hmroep , daaruit kan ik dus concluderen dat de V10 niet mee kan doen en daarvan de wifi beter uit kan blijven met de opstelling die @hmroep  voor ogen heeft?

Reputatie 1

Beste JanD, we gaan het wel zien. Ik heb het al besteld. Als het er is ga ik het eerste zelf proberen en indien nodig bel ik KPN. Lukt het allemaal niet, dan stuur ik de Mesh set terug. Mooier kan ik net niet maken. Wel makkelijker….;-))

 

Wordt vervolgd.

 

Hans M. Roeper