Beantwoord

Kan IP-adres van webcam niet extern bereiken

• 19 januari 2018
  • 9 reacties
  • 144 keer bekeken

Ik gebruik een konig Sec trans 20 draadloze webcam. Beelden zijn zichtbaar op mijn eigen PC dus de webcam werkt. Ik gebruik webcamXP. Ik heb een vast op adres aangemaakt en de port 8080 geforward. Helaas kan ik de camera niet via mijn wan IP-adres bereiken. Het systeem heeft altijd goed gedraaid, maar sinds ik opnieuw Windows 10 heb moeten installeren krijg ik het niet meer aan de praat. Heeft iemand suggesties waar ik op moet letten om de camera van buiten af te kunnen zien? Ik heb ook bij mijn antivirus programma de poort opengezet.
icon

Beste antwoord door wjb 19 januari 2018, 15:19

Aha, het is een echte webcam aangesloten op de PC.
Heb je in de firewall van die PC TCP poort 8080 op gezet door daar een inkomende regel voor vast te leggen?
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Kan jij eens screenshots plaatsen van de DHCP binding en port-forwarding die je op de Experia Box gemaakt hebt?

i

Reputatie 7
Maak van TCP en UDP eens alleen TCP.
Weet je zeker dat de camera IP adres 192.168.2.150 heeft?
Is dat hard ingesteld op de camera zelf of via een DHCP binding? (Screenshot?)
Kan je de beelden van de camera wel bekijken op http://192.168.2.150:8080
Bedankt zo ver. Ik kan de camera niet bereiken via 192.168.2.150. Ik heb wel een dhcp binding ingesteld

Ik zie mijn camera op mijn eigen pc op 127.0.0.1:8080
Reputatie 7
Aha, het is een echte webcam aangesloten op de PC.
Heb je in de firewall van die PC TCP poort 8080 op gezet door daar een inkomende regel voor vast te leggen?
Ja het is een draadloze webcam met een ontvanger die via USB aangesloten is op de computer. Ik heb idd poort 8080 opengezet in mijn mcafee firewall
Je opmerking over de firewall zette me op het juiste spoor. Ik heb de firewall van mcafee helemaal uitgeschakeld en nu werkt het. Ik heb 8080 openstaan, maar kennelijk niet helemaal goed gedaan. Ik ga kijken wat ik verkeerd doe want de firewall van mcafee is idd het probleem. Je hebt me geweldig geholpen

Reageer