Beantwoord

Kan je met KPN VPN ook een server in het buitenland bereiken?

  • 19 March 2023
  • 12 reacties
  • 190 keer bekeken

Kan je met KPN VPN ook een server in het buitenland bereiken. Wij vroegen ons dit af omdat we graag Grand Prix Radio (GPR) willen gebruiken bij Formule 1. Nu kan dat alleen als je via een Belgische server bent ingelogd. Gister gaf de GPR Belgische versie alleen muziek door?

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 19 March 2023, 17:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Kan je met KPN VPN ...

KPN heeft geen VPN dienst. Dus wat bedoelt u hiermee?

Ik had gezien dat bij KPN Veilig ook je een VPN verbinding kan regelen. Soms is daar een netwerk van servers aan gekoppeld, waaronder in het buitenland. Het verhaal gaat dat sinds NEN (Viaplay) de Nederlandse uitzendrechten heeft gekocht je nu via een Belgische server moet gaan (vanwege een geblock oid) en dat je dat middels je VPN kunt instellen (lees: Belgische server)

Hallo @EdwinHia gaat niet lukken, zie onderstaand artikel:

Viaplay werpt nieuwe blokkade VPN op | Totaal TV

 

Reputatie 7
Badge +9

Enige wat helpt is een goedkoop VPN abonnement nemen en server op België zetten. Zelf gebruik ik nu VPNNederland die een gratis versie heeft en voor minder als 1 euro per maand een abonnement speciaal voor GPR gebruikers

Kan je met KPN VPN ...

KPN heeft geen VPN dienst. Dus wat bedoelt u hiermee?

Ik zag geen VPN mogelijkheid in ons abonnement en bij lezen van de mogelijkheden van deze bestelbare optie twijfel ik of je van server kunt wisselen

Raar eigenlijk dat NEN zo moeilijk doet. Op het EK 88 (sorry ik verraad mijn leeftijd)  luisterden we toch ook naar het commentaar van Jack van Gelder op Radio (nu NPO) 1, en zetten we het geluid van de t.v. ook zacht. Kan me niet herinneren dat ze bij NOS Sport toen ook stappen overwogen.…

Maar goed dat is voor ander platform dan dit forum. Sorry voor mijn frustratie en bedankt voor jullie antwoorden!

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @EdwinHia gaat niet lukken, zie onderstaand artikel:

Viaplay werpt nieuwe blokkade VPN op | Totaal TV

 

In de Link gaat het alleen over het beeld. @EdwinHia vraagt naar de mogelijkheden voor het geluid van Grand Prix Radio. Met de optie die ik al eerder noemde kan zonder problemen het geluid binnengehaald worden van GrandPrixRadio uit België. Middels een laptop op VPN en een Bluetooth verbinding naar de TV kan je eenvoudig het geluid combineren met de live uitzending van Viaplay of F1tv.

Zo heb ik vandaag weer prima kunne genieten van de race met het commentaar van Olaf

Klopt. Audio matchen met beeld. Als het beeld wellicht via de app niet opgestart kan worden dan is dat balen, maar ... De races van Via play zitten toch ook nog op kanaal 225 van KPN. Dat biedt misschien toch nog mogelijkheden!

NEN heeft helemaal niets van doen met VPN voor Grand Prix Radio. De opgeworpen blokkade van Viaplay zelf t.o.v. VPN heeft natuurlijk GEEN ENKELE INVLOED op het VPN gebruik voor Grand Prix Radio.

Grand Prix Radio werkt met VPN en dan via grandprixradio.be MET het commentaar van Olav en Jack.

Ga je zonder VPN naar grandprixradio.be dan krijg je een gezellig muziekje tijdens kwalificate en race.

Een VPN dienst is bijvoorbeeld Nord VPN (deze ken ik van de advertenties).

Reputatie 7

De opgeworpen blokkade van Viaplay zelf t.o.v. VPN heeft natuurlijk GEEN ENKELE INVLOED op het VPN gebruik voor Grand Prix Radio.

Maar als ook Viaplay via die VPN verbinding gaat communiceren dan werkt Viaplay dus niet meer en dan heeft het voor velen dus ook minder zin om naar Grand Prix Radio te luisteren.

Dat Viaplay nu zelfs het inloggen in de app via VPN heeft geblokkeerd, kan alleen maar uitgelegd worden als pesten van abonnees. En dan vooral abonnees die via Viaplay naar Formule 1 willen kijken maar toch het commentaar van Olav Mol op Grand Prix Radio willen beluisteren, Dat is nu dus niet meer gelijktijdig mogelijk als online naar Viaplay wordt gekeken. Door VPN nog actiever te blokkeren, kan een abonnee niet meer met een VPN-verbinding kijken en juist die VPN is nodig om naar Grand Prix Radio te luisteren.

Dus geldt overigens niet als je lineair bij KPN Formule 1 via Viaplay Xtra kijkt. Dan kan je gewoon de Belgische VPN verbinding gebruiken. Maar inderdaad, die wordt niet door KPN actief aangeboden. Daar moet je een VPN-accountje bij een bedrijf voor hebben.

Reputatie 7

Door VPN nog actiever te blokkeren, kan een abonnee niet meer met een VPN-verbinding kijken en juist die VPN is nodig om naar Grand Prix Radio te luisteren.

Door een VPN cliënt te gebruiken waarbij je kunt aangeven welke apps via de VPN verbinding moeten communiceren blijft het mogelijk om Viaplay buiten de VPN verbinding te houden en grandprixradio.be via de VPN verbinding te laten lopen. Het is dus niet onmogelijk 😏 maar het wordt door Viaplay wel extra lastig gemaakt.

Wat natuurlijk ook altijd kan is verschillende apparaten gebruiken voor Viaplay en grand prix radio en alleen met het apparaat voor de grand prix radio een VPN verbinding op te zetten.

 

Off-topic:

Zelf gebruik ik de VPN Cliënt Pro app op een Chromecast Google TV voor het buitenshuis televisie kunnen kijken met de smart-TV app van KPN en Netflix. Deze Chromecast Google TV laat ik een VPN verbinding opzetten met mijn VPN server thuis en zodat het TV platform van KPN en Netflix denken dat die Chromecast Google TV thuis gebruikt wordt. Andere apps communiceren wel rechtstreeks met Internet.