Kan je mss voor mij eens nagaan of een specifieke poort van de router openstaan? Poort 22222 (22221 of 80) open

• 21 november 2018
  • 6 reacties
  • 110 keer bekeken

Ik heb zonnepanelen en de app krijgt geen verbinding met de server terwijl alles goed schijnt te werken 🤔
Zou volgens de geleerde moeten gaan om
Poort 22222 (22221 of 80

6 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hi Dannyke, welkom op het forum. Dit kan ik niet voor je zien. Dit kun je zelf wel makkelijk zien in de interface van de modem. Ook heb je genoeg sites die dit op basis van je IP kunnen zien, bijvoorbeeld yougetsignal.com. Niet onze site overigens, maar wel een goede indicatie.
Reputatie 4
Badge +4
Hoi Dannyke,
is de omvormer verbonden met WiFi of kabel?
heeft de omvormer een vast ip of zit het in de DHCP van de router?
kun je screenshots plaatsen van de poort forwardings?
Jeej, 🤔

Omvormer zit verbonden met wifi. Na een check zag ik dat de omvormer wel is verbonden met wifi. Wifi check allemaal 111111111'tjes (dus verbonden lijkt me) vwb vast ip of DHCP heb ik echter geen idee. Waar kan ik dit vinden?

Alvast bedankt

Danny
Reputatie 7
Badge +30
Hi Dannyke, welkom op het forum. Dit kan ik niet voor je zien. Dit kun je zelf wel makkelijk zien in de interface van de modem. Ook heb je genoeg sites die dit op basis van je IP kunnen zien, bijvoorbeeld yougetsignal.com. Niet onze site overigens, maar wel een goede indicatie.
Nee. Deze checkt inkomende verbindingen. De Omvormer maakt uitgaande verbindingen. En die zijn niet geblokt.
Reputatie 7
Badge +19

Hi Dannyke, welkom op het forum. Dit kan ik niet voor je zien. Dit kun je zelf wel makkelijk zien in de interface van de modem. Ook heb je genoeg sites die dit op basis van je IP kunnen zien, bijvoorbeeld yougetsignal.com. Niet onze site overigens, maar wel een goede indicatie.Nee. Deze checkt inkomende verbindingen. De Omvormer maakt uitgaande verbindingen. En die zijn niet geblokt.

@RobinFlikkema Ow, ik meende dat dat ook van toepassing was op zonnepanelen. Als ze niet geblokt zijn zou het goed moeten staan?
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ja. Bijna alle omvormers voor consumenten maken een uitgaande verbinding op met een server van de fabrikant/leverancier die er wat dingen mee doet, netjes opslaat, en vervolgens in een weboverzichtje toont.

Reageer