Kan mijn maximum snelheid niet meer halen

  • 4 April 2019
  • 9 reacties
  • 160 keer bekeken

Reputatie 2
Dag,

Onlangs ben ik een paar dagen weggeweest en heb ik mijn Experiabox uitgezet. Bij thuiskomst gisteren merkte ik al dat er bij het downloaden van wat games via mijn Xbox (bekabeld) de snelheid niet boven de 100mb uitkwam, dit terwijl ik normaal gesproken downloadsnelheden heb van rond de 300mb.

Ik heb via de browser op de Xbox een Speedtest gedaan via de website van KPN, hier is ook te zien dat de snelheid veel lager is dan normaal, 96,3 Mbps down en 77,9mbps upload. Ik heb tevens geprobeerd om een foto te uploaden van de speedtest op de Xbox maar de foto is te groot om te uploaden hier.

Als ik via het 5Ghz WiFi kanaal een speedtest doe op mijn telefoon dan haal ik wel de hoogste snelheid.

Weet iemand waar het misschien aan kan liggen?


Met vriendelijke groet,

Wesley


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Wesley. Het lijkt erop dat dit ergens aan de verbinding van de Xbox of de Xbox zelf ligt. Wat gebeurt er als je een laptop aan de kabel van de Xbox hangt en dan een speedtest uitvoert? Heb je ook een andere kabel die je kunt proberen? Zou je voor de zekerheid ook een andere poort op de Experiabox willen gebruiken?
Reputatie 2
Dag Alex,

Na uitvoerig testen ben ik er achter gekomen dat het aan de internetkabel ligt, ik heb de winkel waar ik de kabel heb gekocht gecontacteerd en die hebben me al een vervangende kabel opgestuurd, dus hopelijk is het probleem daarmee opgelost.

Nu heb ik wel een andere vraag, ik haal op mijn Xbox bij het downloaden nooit de maximale snelheid van 500mb, ik blijf altijd steken op maximaal 335mb, is dit normaal voor zover je weet of moet ik gewoon de maximale snelheid kunnen halen?

Met vriendelijke groet,

Wesley
Reputatie 7
Badge +24
Dat is fijn om te horen. Nee, zover ik weet geen bepaalde reden waarom je op 335 blijft hangen, behalve dat de server druk is waardoor je niet meer kunt halen of dat er daar een cap op zit. Wat probeer je precies te downloaden?
Reputatie 2
Ik probeer dan games of uitbreidingen daarvan te downloaden, heb het al op verschillende tijdstippen geprobeerd om te kijken of dat verschil maakte maar dat mocht niet baten. Misschien dat er inderdaad zoals je zegt dan een cap op zit.
Reputatie 7
Badge +24
Dat is dan mijn vermoeden als steeds op die snelheid blijft.
Reputatie 2
Dag Alex, ik heb even wat mensen in mijn omgeving gevraagd die ook KPN hebben en met hun Xboxen games downloaden, en die zeggen dat ze vaak net tegen het maximale aanzitten wat ze kunnen halen of net wat daaronder. Is er misschien iets te zien op mijn verbinding of iets? Zou wel graag willen dat ik ook gewoon gebruik kan maken van mijn volledige snelheid.

Groetjes, Wesley
Reputatie 7
Badge +24
Ik kan verder geen rare dingen zien, dat kun je zelf ook merken als je buiten je Xbox een speedtest uitvoert dat je het dan wel haalt. Als dit op een andere poort van je modem ook zo blijft kan ik niet met zekerheid zeggen waar dit aan ligt. Nu zul je met 335 Mbps zeker niets missen, snap wel dat je dit wilt weten. Misschien hebben andere lezers hier nog ideeën. Idee nog om de Xbox eens helemaal te resetten? En halen andere mensen in je omgeving 500 Mbps? Of de volle snelheid van hun abonnement, bijvoorbeeld 100.
Reputatie 2
Ik merk inderdaad op de andere poort geen verschil. De mensen in mijn buurt halen bijna hun maximale snelheid wanneer ze wat met hun Xbox downloaden (500mb), scheelt misschien 10-30mb van het maximale. Ik kan de Xbox nog een keer resetten maar dit heb ik al zo vaak gedaan dat ik niet denk dat dit enig effect zal hebben.
Reputatie 7
Badge +24
Ik durf dan niet te zeggen waar dit aan ligt, als de kabel verder goed is en de snelheid wel op andere apparaten wel wordt gehaald kan dit logischerwijs alleen ergens aan de Xbox liggen.