Beantwoord

Kan niet downloaden vanuit Grabit newsgroup

• 7 februari 2017
  • 10 reacties
  • 1968 keer bekeken

Ik maak gebruik van grabit om uit newsgroupen te downloaden (ongeregistreerd) en dat gaat niet zelfs met de door KPN aangegeven instructies:

Group: news.kpn.nl
Hostname: news
Port: 119
en heb 4x kanaal geopend!
Bij mijn vorige provider Onsbrabantnet, kon dit wel met deze instellingen.
Wie kan me verder helpen?
Mvr.Gr. Robert
icon

Beste antwoord door hrh 7 februari 2017, 11:46

Klopt, via de nieuwsserver van KPN kun je maar tot maximaal 28 dagen oude bestanden downloaden. Oudere bestanden gaat niet lukken, ook niet met andere gratis newsservers. Als je regelmatig gebruik maakt van nieuwsgroepen kun je een betaalde server overwegen. Hiermee kun je wel oudere bestanden downloaden, en is je downloadsnelheid ook hoger.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Wat voor foutmelding krijg je?
Beste hrh,

de melding is: unable to connect to news 119
Reputatie 7
Badge +12
Wat gebeurt er als je bij hostname ook news.kpn.nl invult?
Ga ik proberen
heb nu bij hostname en profile name beide news.kpn.nl staan en geprobeerd met "change active group" wel en niet aangevinkt. zonder gebeurt er helemaal niks en met aanvinken de hiervoor genoemde melding
Bij muziek (.mp3) downloaden Article not found en bij film: unable to connect to news 119
Ook via ssl gaat het niet
Reputatie 7
Badge +12
Hoe oud zijn de nzb files die je probeert te downloaden? De maximale retentie is 28 dagen. En je hebt wel een particulier internetabonnement bij KPN neem ik aan?
Ja gewoon KPN Compleet via glasvezel. Ja klopt ik heb nu een liedje dat 2 dagen oud is en dat kan ik wel downloaden. Dus je kan maar dingen downloaden die niet ouder zijn als 28 dagen?
Is er geen andere manier om gratis wel oudere files te kunnen downloaden?
Reputatie 7
Badge +12
Klopt, via de nieuwsserver van KPN kun je maar tot maximaal 28 dagen oude bestanden downloaden. Oudere bestanden gaat niet lukken, ook niet met andere gratis newsservers. Als je regelmatig gebruik maakt van nieuwsgroepen kun je een betaalde server overwegen. Hiermee kun je wel oudere bestanden downloaden, en is je downloadsnelheid ook hoger.
Ok dank je wel voor je goede hulp en advies. Ga het zo maar eens proberen! MvrGr. Robert

Reageer