Vraag

Kan niet meer inloggen op V10 met daarachter een ASUS XT 8

  • 24 February 2021
  • 5 reacties
  • 52 keer bekeken

Ik vandaag een Asus XT 8 geinstalleerd achter mijn v10 modem. Wifi van v10 uitgeschakeld. Maar hoe kom ik nu weer bij mijn v10. installatie is automatisch gedaan door Asus. maar kan op geen mogelijk meer mijn modem benaderen. weet dus niet of het goed gegaan is. ik heb wel verbinding met de Asus dat gaat goed TV loop gewoon via de DVS. ik ben een leek op gebied van Routers heb deze Asus gekocht omdat hij een goede wifi heeft en voorbereid is op WiFI6.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7

Hoi @Miltie, als al jouw apparaten nu via Wifi zijn verbonden met de Asus zullen zij die inderdaad zien als het modem. De V10 is niet meer via Wifi te bereiken als die is uitgezet, als je iets in de V10 wilt doen kan je een van je apparaten (bijvoorbeeld een laptop) met een netwerkkabel daarop aansluiten. Via de kabel kan je dan alleen de V10 bereiken als je naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn in de adresbalk (niet er op zoeken bij Google).

Reputatie 7
Badge +10

Met een 2e router achter de Exeria Box, zou je vanuit het netwerk van die 2e router altijd terug moeten kunnen naar die 1e router. (Tenzij heel specifiek manueel aangepaste firewall regels dat belet).

Dus bevreemd me dat er niet ingelogd zou kunnen worden op de Experia Box.
OF dat nu via het WiFi van de Asus zou gaan, zou niet uit mogen maken.

http://192.168.2.254 

https://192.168.2.254   krijg je mogelijk een melding, dat de verbinding niet veilig is,
door ontbreken van een certificaat.  -Dat ontbreekt namelijk altijd bij ingave van een https IP-adres-
(Certificaten gelden alleen voor domeinnamen).  Dan een uitzondering maken, makkelijkste met Firefox.

Hoi @Babylonia 

Ik kan nog steeds niet inloggen op de v10 ook niet met firefox.

De asus heb ik via Lan uitganf V10 op de WAN van de Asus aangesloten en de app de installatie procedure laten doen.  kom op geen mogelijkheid in de V10, alleen als ik een UTP kabel inprik rechtreeks op de laptop.

 

krijg alleen dit te zien als ik op de asus inlog iets van DDNS registreren

 

 

Of moet ik de ASUS als AP instellen dat ik wel weet toegang heb tot mijn v10. ik ben een leek wat dat betreft op router gebied. 

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Die Asus heb je schijnbaar in het geheel nog niet ingesteld?
Dat is in ieder geval wel als basis nodig om het apparaat te kunnen gebruiken.

Of je die als “router” wilt inzetten of als Access Point” is afhankelijk met wat je wilt bereiken.
-- Als router met een zelfstandig opererend sub-net.
    (Gebruik je de Experia Box alleen als “doorgeefluik”)
-- Als Access Point, in het verlengstuk van het sub-net van de Experia Box. Daarmee blijven
    alle apparaten aangesloten in het netwerk van de Experia Box daar onderdeel van uitmaken.

Verder heeft een DDNS registreren niets met een Experia Box te maken.
Dat is een “domeinnaam service” om services die je thuis draait, van buitenaf te kunnen bereiken.
(Bijv. een NAS die je thuis hebt en van buiten wilt bereiken).

Omdat je aangeeft een "leek” te zijn.
Lijkt me makkelijker een handige buurjongen in huis te halen, die je op weg kan helpen.
Om nu hier alle stappen door te nemen hoe je een Asus moet instellen gaat me te ver.
Lees om te beginnen de gebruikshandleiding eens door.

@Babylonia  dank je voor je terugkoppeling. Ik heb de asus app zijn werk laten doen. Vreemd is wel dat ik gewoon Internet toegang heb ik kan inloggen  op me werk IpTV doet het die zit rechtstreeks via v10 op dvs. Misschien dat ik de asus xt 8 op AP moet instellen en dat ik dan wel toegang heb tot mijn v10.