Beantwoord

Kan niet port forwarden met IPv6 op Box 12

  • 26 June 2021
  • 15 reacties
  • 765 keer bekeken

Ik heb recent de experiabox v12 ontvangen als vervanging voor een kapotte v10 maar nu zie ik op dit modem geen optie voor ipv6 forwarding wat er wel was op de v10. Er is wel een pin-holing optie die ik volgens mij goed heb ingesteld maar ik kan alsnog mijn ipv6 niet extern bereiken.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 29 June 2021, 10:59

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @stanvdwiel, welkom op het forum!
Inhoudelijk heb ik hier niet zoveel verstand van en valt het ook buiten onze ondersteuning maar in onderstaande topics staat hier een hoop informatie over.

 

 

Admin: eerste link vervangen door een betere

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je een oplossing gevonden hebt. Anders hoor ik het graag!

Sorry dat ik niet meer had gereageerd maar helaas gaat dit 2e artikel alleen over de v10 en het 1e artikel wordt het alleen snel uitgelegd wat het is en niet hoe het werkt

Badge

Goeie avond.

Ik zou heel graag willen inhaken op deze topic, gezien ik kamp met exact het zelfde probleem.

Ik probeer nu al bijna een heel etmaal mijn IPv6 extern werkend te krijgen.
Maar ben geen stap verder gekomen.
Ik zou ook graag willen weten of ik iets fout heb gedaan of dat het gewoon aan de KPN Box 12 ligt.

Met vriendelijke groeten.

Goeie avond.

Ik zou heel graag willen inhaken op deze topic, gezien ik kamp met exact het zelfde probleem.

Ik probeer nu al bijna een heel etmaal mijn IPv6 extern werkend te krijgen.
Maar ben geen stap verder gekomen.
Ik zou ook graag willen weten of ik iets fout heb gedaan of dat het gewoon aan de KPN Box 12 ligt.

Met vriendelijke groeten.

Ben je hier toevallig nog uitgekomen? Ik heb ook alles goed ingesteld, maar het werkt simpelweg niet van buitenaf.

Ik heb zelfde probleem. In de IPv6 pin holing optie op de KPN Box 12 stel ik poort 80 open naar MAC adres NAS. Maar NAS port 80 is niet extern bereikbaar via IPv6. Wel IPv4. 

Dus ik vraag me af werkt die pin-holing setting wel?

Reputatie 5
Badge +5

Bij gebrek aan een V12 kan ik het niet testen, ik heb een V10 en die doet wat hij moet doen. De V10 kan forwarden naar IPv6 adres of Mac adres, als ik de screenshots zie kan de V12 alleen naar Mac adres. Het source adres moet dacht ik op “*” gezet worden, het externe adres dat gebruikt moet worden moet uit de NAS gelezen worden en beginnen met 2a02.

Het is nogal een klus om op basis van MAC adres te forwarden, eerst moet het modem met Neighbour Discovery het bij het IPv6 adres behorende MAC adres achterhalen, kijken of dat klopt met het opgegeven MAC en dan de poort openzetten.  Check in ieder geval of ICMPv6 niet in een firewall blijft steken, maar ik denk dat IPv6 dan zowiezo niet zou werken.

Als de kennis en software aanwezig is om met tcpdump onder de motorkap van de NAS te kijken is dat de manier om te kijken of er wat door de V12 heenkomt.

 

 

Ik heb zelfde probleem. In de IPv6 pin holing optie op de KPN Box 12 stel ik poort 80 open naar MAC adres NAS. Maar NAS port 80 is niet extern bereikbaar via IPv6. Wel IPv4. 

Dus ik vraag me af werkt die pin-holing setting wel?

Ik heb het na wat zoekwerk gevonden. IPv6 PINholing voor poorten of ICMP werkt niet op de v12 box. Met 1 rule met DMSv6 enabled werkt het wel. Dan moet je natuurlijk wel de firewalling op de server goed voor elkaar hebben.

Reputatie 7

Waarom zou IPv6 pin-holing en/of ICMPv6 niet werken op de V12?

Waarom zou IPv6 pin-holing en/of ICMPv6 niet werken op de V12?

Ik weet niet wat de reden hiervan is. Ik heb een constatering gedaan. Als je het wel werkend heb met individuele regels hoor ik graag hoe die geconfigureerd moeten worden.

Reputatie 7
Badge +8

Welke software draait hier op de v12 waar die pinholing niet werkt?

Welke software draait hier op de v12 waar die pinholing niet werkt?

 Hardware Version     1.0
 Software Version     SGEJ1000060E
 Bootloader     0.96.42-sec
 GUI Version     5.48.11

Ik heb dezelfde v12 versie. pinholing werkt niet.

Reputatie 7

Ik heb dezelfde v12 versie. pinholing werkt niet.

Kan je eens een screenshot plaatsen van een pinhole die je ingesteld hebt?

Ik heb dezelfde v12 versie. pinholing werkt niet.

Kan je eens een screenshot plaatsen van een pinhole die je ingesteld hebt?

 

Ik heb ook veel variaties geprobeerd (::0 remote IP, Remote port == 80 etc.)

 

Verbeteringen in versie V12.C.23.04.24

Heb je de update naar versie V12.C.23.04.24? Dan zijn dit de verbeteringen:

  • IPv6 port forwarding werkt nu correct en vind je in het port forwarding menu

Jammer dat ik deze versie niet heb.

 

Reageer