Vraag

Kan Philips Hue Bridge niet verbinden met netwerk

  • 26 February 2020
  • 41 reacties
  • 21350 keer bekeken

Hoi! 
 

Wij hebben thuis de Experia box V10 en ik probeer al een aantal dagen mijn Philips Hue bridge (de nieuwe) te koppelen via de app. 
 

Ik heb hiervoor telefonisch contact met KPN en Philips gehad. KPN kon niet veel voor mij doen, ze hebben mij geholpen in te loggen op mijn IP adres. 
 

Net met Philips gebeld en met hun meerdere testen gedaan, bridge resetten, modem aan en uit, 5Ghz moest uit, werkte allemaal niet. 
 

Is er iemand die hier verstand van heeft en mij het verlossende antwoord kan geven? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

41 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Denise_Esmee, welkom hier. Zelf heb ik hier geen kaas van gegeten eerlijk gezegd, dus ik hoop dat iemand anders hier daar ervaring mee heeft. Heb jij niet zoiets @huistijger? Of verzin ik nu dingen? Wellicht dat dit, of dit topic helpt?

Reputatie 7

Ik neem aan dat je de Philips Hue Bridge met een netwerkkabel op de Experia box aansluit, klopt dat?

Installeer eens de app Fing en scan je netwerk. Zie je de Philips Hue Bridge tussen de gevonden apparaten staan?

Ik neem aan dat je de Philips Hue Bridge met een netwerkkabel op de Experia box aansluit, klopt dat?

Installeer eens de app Fing en scan je netwerk. Zie je de Philips Hue Bridge tussen de gevonden apparaten staan?

Ik heb ‘m inderdaad met een netwerkkabel op de Experia box aangesloten. 
 

De app ook gedownload en de Bridge staat tussen de apparaten! 

Reputatie 7

Dus de verbinding tussen Hue Bridge en Experia Box is tot stand gekomen, dat is in ieder geval al iets.

Wat voor een melding krijg je als je met de app een verbinding met de Hue Bridge wilt opzetten. Plaats anders eens een screenshot.

Dus de verbinding tussen Hue Bridge en Experia Box is tot stand gekomen, dat is in ieder geval al iets.

Wat voor een melding krijg je als je met de app een verbinding met de Hue Bridge wilt opzetten. Plaats anders eens een screenshot.

 

Reputatie 7

Hoe branden de drie ledjes op de bridge?

Is de bridge rechtstreeks op de Experia Box aangesloten of via een switch en/of een "draadloze" verbindigsset?

Hoe branden de drie ledjes op de bridge?

Ze branden allemaal.. 

Reputatie 7

Vreemd, ik heb hem ook in de meterkast hangen
Zou zo simpel moeten zijn. Hue aansluiten, netwerkkabel er in, stroomadapter erin. App downloaden. Verbinden metde Bridge 2.4 of 5ghz maakt dan echt niet uit, en pushlinken met de ronde knop op de Bridge en klaar ben je :rolling_eyes:

Reputatie 7

Is er ook een mogelijkheid in die app om de hue bridge handmatig in te stellen?

Reputatie 7

Ja, dan zal ze het ip adres moeten hebben, en deze invullen en dan handmatig zoeken.
Ip zal ze dmv inloggen op de experiabox kunnen achterhalen.

 

Kleine nuance, telefoon en Bridge moeten wel op hetzelfde netwerk staan, sorry :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Denise_Esmee 

Zo te zien heb je de nieuwe bridge, maar heb je ook een app die de nieuwe bridge ondersteund?
De oude app ondersteund n.l. de nieuwe bridge niet.

Haal de bridge van de spanning af en haal de UTPkabel uit de Eperiabox
Haal de Hue-lampen ook van de spanning af.
Zet daarna eerst de UTPkabel in de bridge en de spanning op de bridge
Laat de bridge zoeken en zet daarna direct de lampen op spanning.

En ja, ​​​​​​@Paul_ dat heb je goed onthouden ik gebruik ook de Hue lampen.:smiley_cat:

Ik heb ook geprobeerd het IP adres in te voeren, maar ook dit wordt niet herkent en wat @huistijger zegt, dat heb ik ook met Philips geprobeerd toen ik met hun belde, maar mocht dus ook niet baten :(

Reputatie 7
Badge +21

De bridge moet werken op zowel de V10- als de v10A
Is het een witte lamp of geeft deze meerdere kleuren?
Mijn ervaring is dat de witte lampen lastiger zijn dan de kleurlampen, maar uiteindelijk moet het toch wel lukken.
Op de lamp zelf staat een uniek nummer, die kun je in de app ook handmatig invoeren.
Overigens er zijn verschillende apps, welke heb je?
Deze moet je hebben:
 

 

De bridge moet werken op zowel de V10- als de v10A
Is het een witte lamp of geeft deze meerdere kleuren?
Mijn ervaring is dat de witte lampen lastiger zijn dan de kleurlampen, maar uiteindelijk moet het toch wel lukken.
Op de lamp zelf staat een uniek nummer, die kun je in de app ook handmatig invoeren.
Overigens er zijn verschillende apps, welke heb je?
Deze moet je hebben:
 


Ik heb een kleurlamp, en heb inderdaad de app die je laat zien. Maar ik kom niet verder dan het scherm dat ik mijn bridge moet koppelen, dus ik kan nog helemaal niks handmatig invullen  


 

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Je kunt hem dus wel via de Experiabox zien als je inlogt daarop?
En je zei dat alle drie de lampjes keurig blauw branden?
Dan moet het eigenlijk gewoon werken.
Kun je even een ander netwerkkabeltje in de bridge proberen?

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u versterkers? Of andere accespoints? Kan het wezen dat uw mobiel of de bridge verbonden is met het gastennetwerk? Volgens mij heeft dat ding gewoon een webinterface toch? Probeer dat eens. Gewoon vanaf de laptop of pc. Op de fing app ziet u hem staan zegt u. Daar staat dan ook het ip bij. Iets van 192.168.2.x. Voer dit in op de adresbalk van Google Chrome met "http://" ervoor.

Reputatie 7

Wat is het LAN IP adres van jouw telefoon?

Wat is het LAN IP adres van jouw hue Bridge?

Reputatie 7

Kan het wezen dat u of de bridge verbonden is met het gastennetwerk? 

Een Philips Hue Bridge wordt altijd met een netwerkkabel aangesloten en heeft helemaal geen wifi.

Reputatie 7
Badge +24

Kan het wezen dat u of de bridge verbonden is met het gastennetwerk? 

Een Philips Hue Bridge wordt altijd met een netwerkkabel aangesloten en heeft helemaal geen wifi.

Ok, je hebt gelijk wat betreft de bridge. Maar de telefoon kan wel verbonden zijn met een gastennetwerk. Of FON. Of het wifi van de buren...

Mijn telefoon is telkens met hetzelfde netwerk verbonden, dus daar ligt het niet aan. 
 

Qua LAN ip adres, geen idee, daar heb ik geen verstand van, kan ik dat ergens zien?

Reputatie 7

Qua LAN ip adres, geen idee, daar heb ik geen verstand van, kan ik dat ergens zien?

Installeer eens de app Fing en scan je netwerk. Zie je de Philips Hue Bridge tussen de gevonden apparaten staan?

De app ook gedownload en de Bridge staat tussen de apparaten! 

Dan heb je toch ook het LAN IP adres te pakken, die wordt immers ook getoond in Fing.

Reputatie 7
Badge +24

Qua LAN ip adres, geen idee, daar heb ik geen verstand van, kan ik dat ergens zien?

Heeft u versterkers? Of andere accespoints? Kan het wezen dat uw mobiel of de bridge verbonden is met het gastennetwerk? Volgens mij heeft dat ding gewoon een webinterface toch? Probeer dat eens. Gewoon vanaf de laptop of pc. Op de fing app ziet u hem staan zegt u. Daar staat dan ook het ip bij. Iets van 192.168.2.x. Voer dit in op de adresbalk van Google Chrome met "http://" ervoor.

 

Reputatie 6
Badge +8

Misschien moet je het eens met een andere telefoon of tablet proberen? Het kan ook nog een probleem met je telefoon zijn. Draait daar misschien één of ander anti virus programma op?

Goedemorgen, ook ik heb problemen met het wegvallen van de verbinding met de Hue Bridge. Ik heb een experiabox v10 icm met 3 zwarte wifi KPN. Als je deze zwarte wifi koppelt aan de experiabox, dan neemt de zwarte KPN het wifi signaal over en zet het uit op de experiabox. Zou hier wellicht een probleem zitten, dat de lampen geen verbinding maken met de bridge (kan ze namelijk niet meer feller maken met mijn iPhone, hetgeen ik tot de overgang op de zwarte KPN wel kon).

Hoor graag andere ervaringen en mogelijke oplossingen.

Bedankt.

Dus de verbinding tussen Hue Bridge en Experia Box is tot stand gekomen, dat is in ieder geval al iets.

Wat voor een melding krijg je als je met de app een verbinding met de Hue Bridge wilt opzetten. Plaats anders eens een screenshot.

 

Is hier inmiddels een oplossing voor? Ik heb het zelfde probleem, alle stappen die hier zijn gemeld gevolgd maar zonder succes. 

 

Netwerk gelijk, verbindingen ok, kabels gewisseld, andere telefoon gebruikt, reset.


Middelste knop blijft donker en wij komen hier net verder als bovenstaande scherm.