Beantwoord

Kan wireless speakers niet op TV instellen .

  • 8 October 2019
  • 6 reacties
  • 213 keer bekeken

Had slechte wifi ontvangst in de woonkamer . Oude situatie was KPN modem in de garage meterkast en eigen router in de woonkamer om wifi signaal te versterken.Wireless speakers verbonden via eigen router naar TV . Geluid van de TV kwam dus vis de wireless speakers. Omdat het wifi signaal signaal slecht was vielen de speakers vaak uit en ging het geluid over via de tv speaker.KPN heeft afgelopen zaterdag een wifi versterker geplaatst en mijn eigen router er tussenuit gehaald.Het wifi signaal was hierdoor sterk verbeterd. Maar het opnieuw instellen van de wireless speakers lukte niet via de wifi versterker en heb dus nu alleen geluid van de TV. Ik heb daarop gisteren Samsung gebeld om hulp en die hebben alles in het werk gesteld om mij te helpen maar is ook niet gelukt.Zij verwijzen mij weer naar Kpn en zeggen dat het volgende moet gebeuren : Het internet protocol moet verandert worden . Ze noemen IPV 6 , IPV 4 , de DHCP moet ingesteld zijn en de poorten 445 , 443 , en 80 moeten open staan.Hierop heb ik vanmorgen weer KPN gebeld en die zeggen dat ze mij niet kunnen helpen en hebben mij verwezen naar KPN forum.Als ik nu de KPN versterker weg haal en mijn oude router weer installeer met de wireless speakers heb ik wel weer geluid over de speakers . Maar heb ik natuurlijk weer een slecte wifi ontvangst.Alstublieft help mij. Overigens het wireless lampje van de Experia box brandt niet , maar ik weet niet of er dat wat mee te maken heeft.
icon

Beste antwoord door Lambert probleem 12 October 2019, 11:17

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Lambert, welkom hier! Sorry dat de reactie even duurde.

Duidelijke uitleg van het probleem. Ik heb nog een paar vragen die het makkelijker maken om je te helpen:
  • Ik begrijp dat Samsung het merk speakers is, wat is het typenummer? Daarmee kan ik de handleiding er even bij pakken.
  • Is er nog andere netwerkapparatuur aanwezig, zoals een draadloze verbindingsset?
Als nu een Experia WiFi zit aangesloten en je een V8, V9 of V10 Experia Box hebt klopt het dat het lampje van WiFi uit staat.

De uitleg van Samsung is een beetje onduidelijk. Fabrikanten geven vaak aan dat er poorten opengezet moeten worden maar dat is in 90% van de gevallen niet nodig. De speakers moeten op het interne netwerk werken, ze hoeven niet buitenshuis benaderd te kunnen worden. Dat is wat portforwarding doet. DHCP staat voor een functie in de Experia Box (of een andere router) die IP-adressen uitdeelt aan aangesloten apparaten. Dat staat standaard ingeschakeld.
De speakers type is Samsung WAM5500/XN
ERr is geen ander netwerk apparatuur aanwezig buiten de Experia box V10 en de versterker in de huiskamer.
De TV is ook van het merk Samsung type UE49KS7000SXXN
Reputatie 7
Badge +28
Dank! Ik heb de handleiding doorgenomen maar daar kwam niet zoveel bijzonders uit. In theorie moet het prima werken met elk WiFi netwerk. Het gedeelte over portforwarding zou ik vergeten. In geen enkele handleiding wordt daarover gesproken en het heeft hier werkelijk niets mee te maken.

Laten we even een stapje teruggaan om duidelijk te krijgen waar het mis gaat. Als ik het proces goed begrijp maak je gebruik van de Samsung Multiroom app om verbinding te maken met de Wifi Versterker. De R5 speaker is vervolgens met bluetooth verbonden met de TV. Het bluetooth gedeelte zal in orde zijn aangezien het geluid wel via de speaker gaat als je jouw eigen router gebruikt.

Als je de WiFi gegevens van de V10 nooit hebt veranderd maak je verbinding met een H369Axxxx netwerk. Lukt dit gedeelte wel? Of krijg je een foutmelding in de app als je verbinding maakt? Ik kan me voorstellen dat de speakers eerst gereset moeten worden om de WiFi gegevens van jouw eigen router te verwijderen.

Kun je jouw adresgegevens en klantnummer nog in je profiel zetten? Dan wil ik je direct toestemming vragen om een 'netwerkmap' uit te voeren. Hiermee kan ik een lijst opvragen van alle apparatuur dat op de V10 zit aangesloten. Dat doen we echter alleen als jij daar toestemming voor geeft.
Hallo Jordan, ik heb nogmaals KPN gebeld en kreeg een man aan de lijn die ik het verhaal nonmaals uitgelegd heb. Hij was ook een echte muziekfanaat net als ik en hij had 't idee om de frequentie van de versterker hetzelfde in te stellen als de frequentie van mijn Router waarop het eerst wel lukte. Hij heeft mij daarbij geholpen een aantal handelingen te verrichten zodat de frequentie van de versterker op 2.4 MHz stond. En ineens begonnen de speakers te spelen via de TV.
Het is nu alleen zo dat mijn WiFi ontvangst in de huiskamer de helft minder is dan voorheen, maar toch nog 'n redelijk goeie ontvangst van 52 mbt.
Maar dat had die goeie man ook van te voren tegen mij gezegd dat dat eventueel de consequenties zouden kunnen zijn.
Ik was zo blij dat dit probleem opgelost was dat ik niet wist hoe ik hem moest bedanken.
Zo zie je maar dat er ook nog mensen bij KPN werken die met je meedenken zoals jij.
Mag ik jouw ook heel hartelijk bedanken voor de moeite die je voor mij gedaan hebt.

Met vriendelijke groeten,
Lambert van Stiphout
Tel. *****

Admin: 06-nummer verplaatst naar profiel ivm privacy
Reputatie 7
Badge +28
Super!! Wat leuk om dat te lezen 🙂 Heel fijn dat je zo'n doorzetter aan de lijn hebt gehad. Wanneer was dit gesprek ongeveer? Dan zal ik het compliment doorgeven, vindt hij vast leuk om te zien.
Hoi Jordan, dat was afgelopen dinsdag.
Groetjes en nogmaals bedankt.

Reageer