Beantwoord

Kassa en pin apparaat hetzelfde IP-adres geven

  • 1 December 2022
  • 6 reacties
  • 104 keer bekeken

Ik ga een cafe beginnen. Met een kassa en pin apparaat. Maar hebben allebei een ander ip adres. Ze moeten hetzelfde zijn om gekoppeld te worden. Hoe doen we dat?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 7 December 2022, 15:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dat kan helemaal niet. 2 huizen met hetzelfde huisnummer in dezelfde straat kan toch ook niet? 2 apparaten met hetzelfde ip adres in hetzelfde netwerk kan ook niet.

Kunt u wat meer vertellen over de situatie? Welk modem heeft u? Heeft u nog een extra router misschien? 

Bij het bedrijf van de kassa zeggen ze dat dat hetzelfde ip adres moet zijn. Ik heb geen idee verder. Ik heb geen extra router. 

Reputatie 7
Badge +24

Is er documentatie beschikbaar? Een pdf bestand misschien? Staat daar iets in over het ip adres?

Mogenlijk word er bedoelt dat ze hetzelfde ip adres moeten houden. Normaal gesproken kan dat namelijk wel veranderen. Bijvoorbeeld bij een herstart van de router (Experiabox of KPN Box). Dan kunnen de apparaten een ander ip adres krijgen dan dat ze eerst hadden. Dit heeft dan soms tot gevolg dat apparaten elkaar niet meer kunnen vinden.

In de Experiabox of KPN Box kan voor elk apparaat een eigen ip adres gereserveerd worden. Dan blijft het altijd hetzelfde. Dus het pin apparaat blijft bijvoorbeeld altijd 192.168.2.8 houden. En de kassa altijd 192.168.2.9. Word dat misschien bedoelt? 

Als bedrijf laat je de kassa en pin-apparaat installeren, de leveranciers weten precies hoe e.e.a. aan te sluiten, daar moet je zelf niet mee gaan klooien, maar lekker gaan ondernemen @Sandra Bontes 

De te maken bedrijfskosten zijn aftrekbaar inclusief de aftrekbare BTW.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Sandra Bontes, welkom op ons forum! Vanuit mijn kant heb ik hier helaas ook niet echt aan bij te dragen, dit forum is echt bedoeld voor particuliere klanten.
We hebben wel een zakelijk forum en een klantenservice voor zakelijke klanten op 0800-0403

Ik ga een cafe beginnen.

Wat een leuke uitdaging. Maar nooit meer 's avonds bingen op de bank natuurlijk.

Het lijkt mij dat ze hetzelfde externe IP adres bedoelen. Dat is natuurlijk het geval met maar 1 internet-abonnement.

Raar dat de leverancier het niet zelf komt installeren dan.