Ik ga een cafe beginnen. Met een kassa en pin apparaat. Maar hebben allebei een ander ip adres. Ze moeten hetzelfde zijn om gekoppeld te worden. Hoe doen we dat?
Beste antwoord door Thomas van KPN
Bekijk origineelIk ga een cafe beginnen. Met een kassa en pin apparaat. Maar hebben allebei een ander ip adres. Ze moeten hetzelfde zijn om gekoppeld te worden. Hoe doen we dat?
Beste antwoord door Thomas van KPN
Bekijk origineelDat kan helemaal niet. 2 huizen met hetzelfde huisnummer in dezelfde straat kan toch ook niet? 2 apparaten met hetzelfde ip adres in hetzelfde netwerk kan ook niet.
Kunt u wat meer vertellen over de situatie? Welk modem heeft u? Heeft u nog een extra router misschien?Â
Bij het bedrijf van de kassa zeggen ze dat dat hetzelfde ip adres moet zijn. Ik heb geen idee verder. Ik heb geen extra router.Â
Is er documentatie beschikbaar? Een pdf bestand misschien? Staat daar iets in over het ip adres?
Mogenlijk word er bedoelt dat ze hetzelfde ip adres moeten houden. Normaal gesproken kan dat namelijk wel veranderen. Bijvoorbeeld bij een herstart van de router (Experiabox of KPN Box). Dan kunnen de apparaten een ander ip adres krijgen dan dat ze eerst hadden. Dit heeft dan soms tot gevolg dat apparaten elkaar niet meer kunnen vinden.
In de Experiabox of KPN Box kan voor elk apparaat een eigen ip adres gereserveerd worden. Dan blijft het altijd hetzelfde. Dus het pin apparaat blijft bijvoorbeeld altijd 192.168.2.8 houden. En de kassa altijd 192.168.2.9. Word dat misschien bedoelt?Â
Als bedrijf laat je de kassa en pin-apparaat installeren, de leveranciers weten precies hoe e.e.a. aan te sluiten, daar moet je zelf niet mee gaan klooien, maar lekker gaan ondernemenÂ
De te maken bedrijfskosten zijn aftrekbaar inclusief de aftrekbare BTW.
Â
Hoi
We hebben wel een zakelijk forum en een klantenservice voor zakelijke klanten op 0800-0403
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.