Beantwoord

KODO E-reader kan geen verbinding maken met KPN netwerk

  • 5 July 2021
  • 2 reacties
  • 177 keer bekeken

Onlangs zijn er bij mij KPN versterkers geïnstalleerd en loopt de wifi verbinding via de versterkers (internet op modem staat uit). Werkt prima, kan alleen met KODO ereader nifet verbinden met het netwerk. Is hier een oplossing voor?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 7 July 2021, 13:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @CFSM, wat ik vermoed dat hier speelt is dat jouw E-reader alleen wil verbinden met 2,4Ghz Wifi.
Onze apparatuur zendt 2,4Ghz en 5Ghz wifi uit en de meeste moderne apparaten wisselen automatisch tussen degene die het beste signaal heeft.
Dit gaat helaas soms fout met apparaten die alleen 2,4Ghz ondersteunen.
Wat daar vaak een oplossing voor is, is 5Ghz uit te zetten op de experiabox, je apparaat te verbinden en daarna 5Ghz weer aan te zetten.

Als je je e-reader vaak uit en aan zet of deze vaak wel/geen wifi heeft is dit misschien relatief veel werk voor wat het oplevert.
Sommige van onze modems (V10 en V10A) hebben ook de optie om een gastnetwerk in te stellen. Je zou die dan kunnen instellen op alleen 2,4Ghz. Daar zou je dan je E-reader mee kunnen verbinden. Welk type modem heb je?

*edit: ik was even vergeten dat je wifiversterkers hebt. Daarmee moet het ook kunnen. De makkelijkste manier om dat in te stellen is via de KPN Thuis App

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het gelukt is. Anders hoor ik het graag!