Beantwoord

Kosten monteur vervangen Experia box

  • 21 December 2019
  • 11 reacties
  • 475 keer bekeken

Tot mijn verbazing is er de afgelopen maand 50 euro extra in rekening gebracht vanwege het bezoek van de service monteur. Het probleem was een defecte Experia Box welke meteen vervangen is voor een nieuwe, wat volgens de uitleg van KPN zelf geen kosten voor de klant betekent.

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 3 January 2020, 14:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft de monteur echt alleen de Experiabox vervangen en verder niets gedaan? Hoe is het maken van de afspraak met monteur verlopen? Telefonisch? Heeft u gebeld omdat deze het helemaal niet meer deed? Heeft u zelf om een monteur gevraagd?

Ja alleen de Experiabox is vervangen. Ik had opeens geen internet etc meer en toen heb ik online de stappen doorlopen voor het oplossen van het probleem: resetten experiabox enz. uiteindelijk kom je uit bij een afspraak maken voor het langskomen vd monteur. Zodoende.

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Roald, welkom op het forum. 

Ik vermoed dat jij een betaalde servicemonteur hebt hebt besteld. Voor het vervangen van de Experiabox sturen wij namelijk geen gratis monteurs aan, we maken dan wel een afspraak om de Experiabox om te ruilen bij een Post NL punt. Die kosten staan echter wel duidelijk aangegeven. Wat staat er in de bevestiging die je via e-mail hebt gekregen naar aanleiding van de gemaakte afspraak? Zou je dit na willen kijken?

Hoi Alex, bedankt.

Het was vooraf nog niet bekend dat het probleem in de experiabox zat, dus dat denk ik niet.

De monteur heeft wat tests gedaan waaruit bleek dat het experiabox een defect had, is toen een nieuwe uit zijn auto gaan halen en terug gekomen om de box te vervangen.

 

In de afspraakbevestiging staan inderdaad de kosten vermeld:

Kosten servicemonteur

  • Voor een afspraak met onze servicemonteur betaalt u voor de eerste 45 minuten € 50,00. Daarna betaalt u € 15,00 per 15 minuten.
  • Bij bovenstaande bedragen zijn materiaalkosten niet meegerekend. Een overzicht van alle kosten vindt u op kpn.com/monteur.
  • De monteur maakt vooraf een inschatting van de werktijd en overlegt met u welke werkzaamheden hij uitvoert.
  • Alle kosten voor de afspraak met onze monteur brengen wij op uw eerstvolgende factuur in rekening.

Dus als ik het goed begrijp. Ik volg de stappen online om het probleem op te lossen. Uiteindelijk kom ik uit op een afspraak maken met een monteur. Op dat moment is nog niet zeker dat het probleem de Experiabox is. Na onderzoek gaat de monteur een nieuwe box halen uit de auto, sluit die aan, en alles werkt weer. En hier betaal ik 50 euro voor?

Reputatie 7
Badge +24

Daar bent u zelf mee accoord gegaan. Maar misschien kan @Alex_P die 50 euro alsnog crediteren op de volgende factuur...

Ik meen gezien te hebben dat de kosten voor KPN zijn mits er een defect is die niet veroorzaakt is door de klant. Zoals gezegd volgde ik de stappen op de KPN site om de storing op te lossen en uiteindelijk kwam ik bij de stap om een afspraak te maken met een monteur. De experiabox bleek dus defect te zijn, had het dan niet logischer geweest dat ik aangeboden had gekregen om een nieuwe experiabox opgestuurd te krijgen? Dat had voor mij ook prima geweest, ik heb dat aanbod echter niet gehad.

Reputatie 7
Badge +21

@Roald34, ik neem het even van Alex over. De € 50,00 zijn deels voorrijkosten en worden sowieso in rekening gebracht wanneer je een servicemonteur aanvraagt. Het proces op de website komt inderdaad uiteindelijk uit op een monteur, om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Had je contact opgenomen met de klantenservice, aan de hand van de uitkomst, dan had er waarschijnlijk een nieuwe Experia Box opgestuurd kunnen worden of een storingsmonteur. Een storingsmonteur is in principe zonder extra kosten, mits er iets aan de aansluiting is gedaan door de klant waardoor iets niet werkt. Maar dat in hier niet het geval.

In mijn ogen heb je wel deels gelijk dat als er iets van KPN kapot is, dit kosteloos vervangen moet worden. Maar omdat hier een servicemonteur aan te pas moest komen op locatie, is het wat ingewikkelder. Toch wil ik je hierin tegemoet komen. Zullen we het splitten, beide de helft van de kosten? Indien je akkoord gaat hoor ik het graag, vul dan ook even je Forum profiel aan met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s) :slight_smile: .

Hi Susan,

Het stukje dat jij nu aan geeft m.b.t. storingsmonteur en geen kosten mits de klant iets aan de aansluiting heb gedaan heb ik gelezen toen ik de monteur opvroeg op de site. Ik kan er alleen niet meer komen nu omdat mijn verbinding nu in orde is :) 

Maar goed, ik vind je tegemoetkoming netjes en prima. Ik heb mijn profiel geupdate met adresgegevens. Mijn klant nummer kan ik niet vinden op de facturen..

Mvg Roald 

Reputatie 7
Badge +24

Wat is @Susan_ toch lief. Ik heb het bedrag gecrediteerd, het wordt op je volgende factuur in mindering gebracht. :) 

Bedankt! Fijne dag.

Reputatie 7
Badge +24

Graag gedaan uiteraard.