Beantwoord

kpn authenticatieprobleem

  • 5 May 2020
  • 10 reacties
  • 1104 keer bekeken

hoi,

wifi werkt, maar wil mijn nieuwe mobiel met bestaande sim-kaart op de thuis-wifi krijgen.

Ik kan de router (als dit je juiste naam is) wel vinden met mijn mobiel, maar als ik de WPA op de achterkant van dit apparaat invul dan komt er de melding ‘authenticatieprobleem'.

Dus heb ik hulp nodig.

 

groet ‘grapje'.

icon

Beste antwoord door Nick83 6 May 2020, 06:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hallo @2020grapje , je kunt jouw verbinding op de telefoon even laten vergeten en weer opnieuw opbouwen.

Die melding geeft aan dat je het verkeerde wachtwoord invult.

 

JanD, dank je wel voor je reactie. Ik ga contact opnemen met KPN, want na het laten vergeten van de verbinding blijft het probleem bestaan. Ik zou even niet weten wat het wachtwoord zou kunnen zijn.

 

groet ‘grapje'.

Klopt het wachtwoord van u router nog wel? Is deze niet een keer aangepast door u? U kunt de router een fabrieksherstel geven zodat het wachtwoord weer klopt met die op het kaartje staat 

Klopt het wachtwoord van u router nog wel? Is deze niet een keer aangepast door u? U kunt de router een fabrieksherstel geven zodat het wachtwoord weer klopt met die op het kaartje staat 

Hallo @Jeroen Ruiter , we hebben het hier over een wifi wachtwoord en niet over een routerwachtwoord.

 

Sorry, dat bedoel ik ook. Als dat wachtwoord is aangepast in de loop van de tijd, kan een reset helpen toch?

Hoi JanD en Jeroen.

Dat zou mogelijk moeten zijn, maar de router is een paar jaar geleden vervangen. De SSID is hetzelfde als op de eerdere router gebleven. Echter van de nieuwste router is de SSID die op de achterkant genoteerd staat anders. Dit hoefde volgens de installateur van KPN niet aangepast te worden. Dit is ‘digitaal’ gedaan. Dus als ik deze router reset gaat er mogelijk meer mis en werkt de wifi niet meer, waardoor ik niet kan werken. en dat is belangrijker dan de combinatie mobiel + wifi.

 

Dus ga ik morgen de KPN bellen.

Ik kan mij dit heel goed voorstellen. Je kunt bellen met 0800-0402 of chatten. als je hier je profiel invult, kunnen medewerkers de komende dagen specifieker ingaan op je vraag. Het is denk ik handig om in ieder geval een wachtwoord te ontvangen dat je kunt gebruiken als je modem echt een keer een fabrieks-reset nodig heeft.

Reputatie 7
Badge +24

De medewerkers via de telefoon weten ook dat wachtwoord niet hoor. Dat moet u gewoon zelf weten. Als je dat niet meer weet, dan moet je een nieuwe instellen. En dat dus op al je apparaten invoeren.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @2020grapje, welkom en excuses voor de late reactie! Ben je er nog uitgekomen? Als we nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd, dus ik hoop dat je er inmiddels uitgekomen is. Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten!