Vraag

Kpn box 12 en extra vpn router geen ip connectie problemen

  • 6 September 2021
  • 9 reacties
  • 350 keer bekeken

Ik heb sind n week of 10 en nieuwe box 12 gekregen.

So far so good

Ik wilde echter n eigen (raspberry pi) vpn router er achter hangen en toen zijn de problemen begonnen.

Na veel zoekwerk en proberen lukt het af en toe n connectie te maken en dan na n paar minuten blokkeert het modem de connectie en is er n ip probleem.

We hebben veel geprobeerd en komen er niet uit.

We konden ook geen bridge functie meer vinden, maar begrijpen dat de dmz dit min of meer mogelijk maakt.

Voor de goede orde we werken met Lan en niet me wifi

 

Iemand enig idee wat te doen.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op ons Forum @scrubwick. Leuk dat je je vraag hier stelt. @Alpha89 heeft vorig jaar een heel artikel geschreven over functies van de Box 12 [KPN Box 12 - Instellingen webinterface]. Zoals Alpha89 daar al aangeeft. De box 12 kent geen bridge-mode. 

Begrijp ik overigens goed dat je specifiek problemen ervaart met de vpn router? Internet/wifi/tv werkt -zonder raspberry pi vpn router- wel naar behoren? 
Hoop dat dat iemand van de Community bekend is met deze combinatie en je verder kan helpen. 

Reputatie 7

Welke.software draai je op jouw Raspberry Pi om deze als VPN router te laten fungeren?

Wat versta je nu onder "blokkeert het modem de connectie en is er n ip probleem"?

Ik ben niet zo goed de kennis die eea voor mij doet is even afwezig dus ik probeer het zo goed als mogelijk uit te leggen.

We gebruiken van het kpn modem alleen de lan geen wifi, telefoon of tv.

De router heeft alleen de software van rob braxman en daar ook zit zn vpn systeem op.

Als we eea aansluiten dan is dat best problematisch om verbinding te krigen (via lan) en als het dan is gelukt dan gooit iets het signaal naar een korte periode er uit en is er geen internet meer vervolgens moet er dan weer naar de instellingen en eea weer activeren zeg maar maar meestal is het dan over en uit.

En dus zijn we dan steeds weer terug naar af met box 12 zonder router en standaard vpn (nord)

Omdat er geen bridge functie op zit en deze pi /  router set up niet zo maar iets is rijst het vermoeden dat deze combi elkaar niet goed gezind de vraag resteerd dan wat dan wel is n fritzbox als vervanger van de box 12 en dan met onze pi router set wel een goede combi afgaand op diverse artikelen lijkt het er wel op dit als blijkt dat onze setup geen goed huwelijk blijkt te zijn.

 

 

Reputatie 7

Ik ken die software niet dus dan wordt het erg lastig.

Ik hoop dat er anderen zijn die hier wel kaas van gegeten hebben.

Ik was er al bang voor dit is nl best wel lastig mbt de software, maar het zou me niet verbazen dat zeg maar de rode draad van het niet willen werken iets is waar anderen ook mee te maken hebben dus dat het niet zozeer die router software is.

Mogelijk dat iemand nog wat tips kan geven wie weet het kan zo maar iets kleins zijn wat we nu over het hoofd kijken.

 

 

Reputatie 5
Badge +5

Ik ken de VPN software niet, maar als ik de configuratie files bekijk is het gewoon een OpenVPN client.

Er zijn configuratie files die random verbinding maken met verschillende servers, en een TOR profiel dat verbinding maakt met een enkele server via standaard UDP poort 1194.  Is die server dan een proxy naar het TOR netwerk?????  Dan is er toch een punt waar je te traceren bent. Maar goed, ik zal bij gelegenheid eens kijken wat Braxman te vertellen heeft.  Ik ken ook geen NordVPN, maar als ik hun configuraties bekijk bieden ze meerdere VPN protocollen aan, waaronder ook OpenVPN UDP. Je zou dat kunnen proberen en kijken of die verbinding overeind blijft met de V12.

Het is bij mijn weten allemaal openvpn, maar goed we zijn vanavond weer bezig geweest en hebben toch wat succes gehaald.

Op het kpn modem de ipv6 uitgezet en toen was het wel werkende met onze router er achter wel is het zo dat we in de pc instellingen het niet voor elkaar krijgen om de ipv6  uit te zetten het gaat iedere keer waar naar automatisch.

De laptop die exact het zelfde os heeft doe alles precies wat de router maker aan info geeft.

We overwegen n verse herinstalatie

So far so good

 

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb ook een OpenVPN gebaseerde VPN geprobeerd. ipv6-test.com geeft VPN server adres als IPv4 adres en KPN adres als IPv6 adres. Overigens geen probleem, alleen heeft de VPN niet zoveel zin meer. Ze lopen blijkbaar hevig achter de feiten aan, in ieder geval de Linux versie van OpenVPN kan IPv6 door de tunnel laten lopen, maar het moet wel geconfigureerd worden.

Levert die router maker een Pi met twee aparte netwerk interfaces? Dan zouden de clients geen automatische IPv6 adressen mogen krijgen tenzij IPv6 “router advertisements” aan de “LAN” kant door de Pi gegenereerd worden, wat merkwaardig is als de VPN geen IPv6 ondersteunt.

In Win10 kun je toch met enige moeite de ouderwetse control panel netwerk instellingen te voorschijn toveren waar je per netwerk interface IPv4 en IPv6 kunt aanvinken??

 

   

 

Reputatie 7
Badge +10

Ook niet mijn cop of coffee, als ik een YouTube filmpje bekijk.
https://www.youtube.com/watch?v=GjR0besksFQ

Maar bedenk ook eens wat er meer achter zit om VPN in te zetten:
https://www.youtube.com/watch?v=8x1BJCKwqpI