Beantwoord

KPN Box 12 en Toshiba airco met wifi module instellingen

  • 23 November 2021
  • 4 reacties
  • 192 keer bekeken

Goedemorgen,

Er is onlangs bij mij een Toshiba airco geplaatst met een wifi module. Ik heb de KPN Box 12 en 3 super Wifi punten. Ik heb 2 SSID's, de oude van mijn oude KPN modem en de nieuwe van de KPN Box 12. Deze doen het allebei en ik kan alle 2 selecteren.

 

Ik krijg het niet voor elkaar om verbinding te maken met de wifi module van de airco. Ik lees her en der dat er poorten open gezet moeten worden maar ik worstel met de instellingen en hoe ik dat goed moet doen. Kan iemand mij hiermee helpen wellicht met schermprints m.b.t. de instellingen of andere tips?

icon

Beste antwoord door Jose_ 29 November 2021, 14:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Klappie, ik kan me voorstellen dat het even zoeken is, als je de wifi verbinding van een nieuw apparaat niet aan de praat krijgt. Ons forum is een prima plek om zo'n vraag neer te leggen. We hebben hier verschillende behulpzame gebruikers met veel kennis die anderen graag op weg helpen. Zelf kan ik je wel helpen met je KPN apparatuur, ik heb alleen geen ervaring met airco's met wifi modules. Hopelijk komt er snel iemand langs in je topic die je verder kan helpen of meer kan vertellen. Je zou daarnaast ook een poging kunnen doen bij de fabrikant van de apparatuur, mogelijk hebben zij ook goede tips om de wifi verbinding op te zetten. 

Dank je wel Alexandra. Ik ben al bij de installateur geweest en bij de importeur. Beide wijzen naar elkaar :-) De installateur is nogmaals geweest en zegt dat de wifi module werkt. In de modeminstellingen moet echter iets aangepast worden waardoor de communicatie tot stand komt. Als ik hulp kan krijgen met het goedzetten van de poorten 80, 443 en 8883 dan ben ik misschien weer wat verder.

Reputatie 7
Badge +10

Hi @Klappie,

Alexandra is afwezig dus ik neem het eventjes over. In het volgende topic vindt je denk ik de juiste informatie: KPN Box 12 - Instellingen webinterface. Kom je er niet uit, dan kun je in dat topic ook terecht met jouw vragen!

Is dit nog gelukt @Klappie ? Ik verwacht dat je issue te maken had met het wachtwoord. Helaas vreet de Toshiba module geen speciale karakters in je WiFi wachtwoord. Als je die eruit laat, verbind ie normaliter zonder problemen. Dat was hier toentertijd ook de oplossing. Helaas een beetje knullig dat Toshiba dit niet anders oplost.