Beantwoord

KPN Experia Box V10 geeft geen internet aan Unifi switch

  • 7 July 2021
  • 30 reacties
  • 410 keer bekeken

Mijn unifi swicht krijgt geen internet door de kabel direct aan de experia box verbonden

 

Iemand enig idee overigens met een andere swicht krijgt hij wel internet en itv werkt ook maar wil de swicht die er tussen zit er uit halen maar dan krijg ik geen internet

 

experia box die wordt gebruikt is experia box v10

icon

Beste antwoord door wjb 10 July 2021, 10:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

dit model

 

@Support  /?

@Nick83 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u de switch al eens gereset? Of komt die net nieuw uit de doos?

Hoi @Hallo123ha . Ik zou hem ook even resetten. Dit lijkt op een switch waar allerlei toeters en bellen opzitten. 

@Erwin_  @Nick83     deze is vrijwel wel nieuw maandag binnen gekregen dus is vrijwel fabriek instellingen 

Reputatie 7
Badge +11

Fully managed, mogelijk zitten daar de issues. Krijgt de switch wel een IP adres van de Experiabox?

Reputatie 7

deze is vrijwel wel nieuw maandag binnen gekregen dus is vrijwel fabriek instellingen 

En wat betekent nu het woordje "vrijwel"?

@Hallo123ha Een ‘normale’ switch is een vrij dom ding waar bijna niks mis kan gaan. Die van jou heeft allerlei functies aan boord. Dat kan de boel verstoren. Heb je de handleiding gelezen? Vaak is een reset de oplossing. 

@NHendriks de swicht ontvangt ook geen ip wanneer je er een apparaat aansluit is het netwerk onbekend en hij staat nog steeds op fabriek instelling want lampje op de swicht van power is wit

@wjb bedoel mee dat de instelling eigenlijk gewoon staan op standard

Reputatie 7

@wjb bedoel mee dat de instelling eigenlijk gewoon staan op standard

Dan zou je eigenlijk geen problemen mogen ervaren.

Om alle externe oorzaken te controleren:

1) Sluit de switch aan op een andere LAN poort van de V10.

2) Gebruik andere netwerkkabels tussen V10 en switch en tussen switch en PC.

Als in al die situaties het probleem blijft dan lijkt dit een zogenaamde DoA (Dead on Arrival) en is retourneren de beste optie.

@wjb ik ga proberen en laat horen of het heeft gewerkt

@wjb    dit is het resultaat na de kabel bij experia box te veranderen poort 1 geen lampje rest wel

 

Reputatie 7
Badge +24

Al een andere kabel geprobeerd? 

@Nick83   hier voor had een witte cat 6a geprobeert hier bij ook het zelfde resultaat overigens als ik een oude swicht uit de kast pakt brandt het lampje wel met beide kabels 

Reputatie 7

En als je de kabel vanaf de V10 op een andere LAN poort van de switch aansluit, brandt het lampje dan wel?

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u ook nog een cat 5e in huis?

@Nick83  ja ik heb nog wel een cat 5e kabel liggen

@Nick83 @wjb  ook na vervanging van kabel met 5e en andere poort geen lampje

Reputatie 7

Hoe lang is de netwerkkabel tussen V10 en de switch?

@wjb ongeveer 6meter is op maat gemaakt

Reputatie 7

Mag ik je vragen de switch eens met een korte netwerkkabel op de switch aan te sluiten en te kijken of het lampje dan wel gaat branden.

@wjb ga proberen laat weten of hij het doet

@wjb hier ook weer geen lampje