Beantwoord

KPN Experia box v12 poort forwarding lijkt niet te werken

  • 23 November 2021
  • 6 reacties
  • 946 keer bekeken

Goedemorgen,

Gisteren ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN, ik had een lokale FTP en VPN server draaien die voorheen vanaf buitenaf bereikbaar was.

Ik heb de nieuwe Experia Box 12 van KPN aangesloten en de volgende poorten open gezet:
 

Het lukt me helaas alleen niet om de FTP of VPN vanaf buitenaf te gebruiken. Ik heb ook al geprobeerd om bij External host ook: 192.168.2.4 neer te zetten alleen zonder resultaat helaas.

192.168.2.4 is een Synology NAS waar de VPN en FTP op draaien. De Experia Box hangt met 192.168.2.254 in dezelfde range.

Als ik lokaal verbinding maak met de FTP of VPN dan werkt alles, alleen vanaf buitenaf werkt het niet. Ik vermoed ook niet dat het aan de instellingen van de apparatuur ligt omdat het via Ziggo ook altijd heeft gewerkt.

Zet KPN deze poorten standaard dicht of heb ik een ander modem nodig om dit soort instellingen werkend te krijgen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

icon

Beste antwoord door Dwaynegebruikersnaam 23 November 2021, 14:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Ik heb het probleem zelf al gevonden. De standaard gateway stond op de NAS ingesteld op 192.168.2.1 (Ziggo). En dit is bij KPN 192.168.2.254.

Reputatie 7
Badge +10

Ha @Dwaynegebruikersnaam, welkom op het forum!

Mooi dat je het zelf hebt kunnen oplossen. En fijn dat je het hier deelt, zo hebben eventuele (toekomstige) meelezers er ook wat aan! :blush:

Hallo Dwaynegebruikersnaam, bedankt voor je bericht. Was ook bij mij het probleem. Mijn zonnepanelen hebben eerst gedraaid via een Ziggo modem. Het IP adres dat de SolarEdge omvormer had gekregen was 192.168.178.200 en dat is te hoog voor KPN.Na wijzigen van het IP adres op een lagere was er nog geen verbinding. Door jou opmerking over de  Gateway IP nog eens gekeken en stond bij mij ook verkeerd(192.168.2.1) Gewijzigd in 192.168.2.254 en opnieuw opstarten werkt alles weer als voorheen.

Dit even voor anderen die zich net als ik een slag in de rond hebben gezocht.

Reputatie 7
Badge +24

Hallo Dwaynegebruikersnaam, bedankt voor je bericht. Was ook bij mij het probleem. Mijn zonnepanelen hebben eerst gedraaid via een Ziggo modem. Het IP adres dat de SolarEdge omvormer had gekregen was 192.168.178.200 en dat is te hoog voor KPN.Na wijzigen van het IP adres op een lagere was er nog geen verbinding. Door jou opmerking over de  Gateway IP nog eens gekeken en stond bij mij ook verkeerd(192.168.2.1) Gewijzigd in 192.168.2.254 en opnieuw opstarten werkt alles weer als voorheen.

Dit even voor anderen die zich net als ik een slag in de rond hebben gezocht.

Kunt u ook zeggen hoe u die ip adressen gewijzigd heeft? U schrijft het hier alsof het heel eenvoudig is. Maar andere mensen komen daar soms niet uit.

Bijvoorbeeld:

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/solar-edge-omvormer-op-kpn-box-12-565500

hallo Nick83, het betreft hier de IP adressen in de Solaredge omvormer voor de zonnepanelen. Je kunt het menu openen en naar de blokken gaan Bij het blok "communicatie" ga je naar de regel IP config en in dit blok naar IP en naar Gateway. Als ik het zo intik lijkt het ook gemakkelijk maar ik ben een volledige digibeet en bijna 67 jaar.  Vanaf vrijdag ben ik aan het zoeken en lezen en uitproberen: eerst de toegang tot het modem. Dan het programmeren onder de knie krijgen en daarna de teleurstelling als het niet werkt!!

 

 

Beste @Dwaynegebruikersnaam 

 

Ik heb u een privébericht gestuurd.

Met vriendelijke groet, 

 

Pascha van Hattem