Beantwoord

KPN Experiabox V10 - port forwarding van 443 werkt niet

  • 1 September 2021
  • 15 reacties
  • 880 keer bekeken

Beste lezers,

Wij hebben een KPN Experiabox V10 (model: H369A)
Ik heb 3 poorten die ik wil openen. Poort 22, 443 en 44158.

Poort 22 en 44158 gaan prima open. Maar poort 443 vertikt het om te openen…

Onder Geavanceerd > DHCP heb ik bij DHCP binding me host geselecteerd uit beschikbare apparaten.

Onder Poort forwarding -IPv4 > Application Configuration heb ik een nieuw appnaam toegevoegd.
Aan deze appnaam heb ik onder protocol TCP 44158, 22, 433 toegevoegd.

Daarna heb ik bovenin onder Poort forwarding - IPv4 het prive IP 192.168.X.X ingevoerd (X is dan een nummer) en de appnaam geselecteerd.

Ik wil geen gebruik maken van UPnP of DMZ

 

Wie o wie kan mij helpen?

icon

Beste antwoord door Romano Martopawiro 7 September 2021, 08:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Beste lezers,

Wij hebben een KPN Experiabox V10 (model: H369A)
Ik heb 3 poorten die ik wil openen. Poort 22, 443 en 44158.

Poort 22 en 44158 gaan prima open. Maar poort 443 vertikt het om te openen…

Onder Geavanceerd > DHCP heb ik bij DHCP binding me host geselecteerd uit beschikbare apparaten.

Onder Poort forwarding -IPv4 > Application Configuration heb ik een nieuw appnaam toegevoegd.
Aan deze appnaam heb ik onder protocol TCP 44158, 22, 433 toegevoegd.

 

 

Hallo @Romano Martopawiro 

 

Alleen een tikfout in je forumpost of heb je poort 433 i.p.v. 443 in je modem gezet?

 

Als het alleen hier een tikfout is, draait er een service (webserver?) op poort 443 en kan je die intern wel benaderen vanaf een ander apparaat?

Klopt, dat was een tikfout. Het gaat inderdaad om poort 443.
Om je vraag te beantwoorden: Ja, apparaten kunnen wel met elkaar communiceren.

Wanneer ik me poort controleer of het wel echt open staat met bijvoorbeeld https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ dan werken alle poorten behalve 443. 

Reputatie 7
Badge +18

Je kan dus poort 443 wel intern benaderen.

Om te kijken of in de Experiabox poort 443 wordt tegengehouden, kan je eens proberen om in die poortforwarding extern poort 4443 door te zetten naar intern poort 443.

Daarna testen via die site op 4443

Reputatie 7

De Experia Box zal uiteraard geen poorten "tegenhouden", dat is wettelijk immers verboden.

Ik neem overigens aan dat je TCP poort 443 bedoelt.

Draait er wel een service op dat apparaat die naar die https luistert?

Plaats anders ook eens een screenshot van jouw port-forwarding.

Reputatie 7
Badge +20

@Romano Martopawiro heb je bovenstaande nog kunnen proberen?

 

*admin: IP adres verwijderd uit afbeelding

Reputatie 7

Gebruik geen TCP en UDP maar alleen TCP voor het forwarden van https.

Dan zal ik dat aanpassen. 

Werkt nog steeds niet

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb eens even gegoogeld op de genoemde poortnummers. Gaat het hier om een Helium Miner ofzo?

Zo ja: volgens mij hoeft daarvoor alleen poort 44158 open gezet te worden. Poort 443 en 22 moeten binnen vandaan naar buiten toe open zijn. Niet buiten vandaan naar binnen toe.

Deze poorten worden gebruikt om te controleren op updates en om deze dan binnen te halen. Er zit bij 443 dus ook geen services achter en zodoende kan je met een online poort checker nooit controleren of deze poort open is. Want er antwoord niets. Hoe het met poort 22 zit weet ik niet.

Poorten staan binnen vandaan naar buiten toe altijd open. Daarvoor hoef je niet te forwarden.

Reputatie 7
Badge +24

Het is sowieso ook enigszins ongeloofwaardig als je voor een bepaald softwarepakket poort 443 zou moeten forwarden. Want als je op hetzelfde adres ook een standaard webserver zou willen hosten, dan kan dat dus niet meer.

Poort 22 word normaliter gebruikt voor SSH. Als het niet heel heel heel noodzakelijk is, wil je die ook liever niet open hebben staan richting het internet. 

Reputatie 7
Badge +10

.....en met een Experia Box V10 heb ikzelf nooit problemen gehad om poort 443 te forwarden.
(Inderdaad m.b.t. een webserver).

Na de nieuwste firmware update hoef ik niet meer port 22 en 443 te forwarden.
Firmware update draait nu via andere routes.

Probleem is niet verholpen, maar wegens bovenstaande oplossing vanuit de fabrikant, is het niet langer nodig.

 

Ik zal niet meer reageren op deze topic. Bedankt allemaal voor jullie input.

Reputatie 7
Badge +18

Na de nieuwste firmware update hoef ik niet meer port 22 en 443 te forwarden.
Firmware update draait nu via andere routes.

Probleem is niet verholpen, maar wegens bovenstaande oplossing vanuit de fabrikant, is het niet langer nodig.

 

Het probleem was er dus helemaal niet, als er geen service op die poort draait zie je hem nooit als open.